واکنش پلیس راهور به پرونده تصادف زنجیره ای مشهد

کد خبر: 653592

معاون حقوقی پلیس راهور با انتقاد شدید از نحوه اطلاع رسانی در مورد پرونده فرماندهی پلیس راه خراسان رضوی در حادثه تصادف زنجیره‌ای گفت: هیچ قصوری از سوی پلیس در این حادثه وجود نداشته است.

روزنامه خراسان: معاون حقوقی پلیس راهور با انتقاد شدید از نحوه اطلاع رسانی در مورد پرونده فرماندهی پلیس راه خراسان رضوی در حادثه تصادف زنجیره‌ای گفت: هیچ قصوری از سوی پلیس در این حادثه وجود نداشته است.
سرهنگ محمد ترحمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصادف زنجیره‌ای رخ داده در آزادراه شهید شوشتری مشهد و حواشی پس از آن که بازپرس پرونده، فرمانده پلیس راه استان خراسان رضوی را به عنوان مقصر حادثه اعلام کرده بود،ضمن برشمردن اقدامات پلیس راه در این تصادف ، گفت: متاسفانه در لاین مخالف تعدادی از رانندگان توقف و اقدام به عکاسی کرده بودند که همین موضوع سبب وقوع تصادف دوم و سوم شد.
وی با اشاره به اتهاماتی که از سوی مقام قضایی به رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی وارد شده است، گفت: اتهام عدم اطلاع رسانی و نصب نشدن علایم به فرمانده پلیس راه مطرح است و این در حالی است که اطلاع رسانی به موقع از سوی پلیس راه و گشت زنی خودروها براساس شواهد موجود در طول مسیر انجام شده بود. ضمن اینکه نصب علائم به هیچ عنوان وظیفه پلیس نیست و راهداری مسئول آن است و البته در این محور نیز علایم نصب شده بود و همانطور که گفتم دو تابلوی هوشمند در قسمت ابتدا و انتهای بزرگراه که مه گرفتگی در آن بسیار رخ می‌دهد نصب شده که سرعت مطمئنه و شرایط رانندگی در این محور را اعلام کرده بود.
احضار فرمانده پلیس راه بدون اطلاع مافوق
ترحمی با تاکید بر اینکه برابر ماده 615 آیین دادرسی کیفری باید احضار فرمانده پلیس راه خراسان رضوی با اطلاع مافوقش یعنی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی انجام می‌شد، گفت: متاسفانه اولین اقدام خلاف در این زمینه، همین موضوع بود چرا که احضار فرمانده پلیس راه بدون اطلاع فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی انجام شده و ایشان از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدند.
وی با بیان اینکه پلیس راهور با احضار فرمانده پلیس راه استان مشکلی نداشته و همواره از مشخص شدن سهم دستگاه‌های مختلف در بروز حوادث استقبال کرده است گفت: اما مشکل اینجاست که طبق قانون، تحقیقات مقدماتی باید محرمانه باشد، که در این مورد این اتفاق رخ نداده و حتی در شرایطی که تحقیقات اولیه در حال انجام بود. نام فرمانده پلیس راه نیز به عنوان متهم از سوی مقام قضایی مطرح شد.
اظهارات منتسب به فرمانده پلیس راه خراسان رضوی غلط است
معاون حقوقی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه به عنوان وکیل رئیس پلیس راه خراسان رضوی در تمام مراحل قضایی او را همراهی کرده‌ام، گفت: اتهاماتی که در مصاحبه‌ها مطرح شده و آنچه که تحت عنوان اقرار به فرمانده پلیس راه استان خراسان رضوی منتسب شده به هیچ عنوان صحیح نیست و این سخنان از سوی وی مطرح نشده است. پلیس در این حادثه و برابر آنچه که قانون برایش مشخص کرده کوتاهی نداشته و حتی اقداماتی را بیشتر از وظایفش انجام داده که از جمله آن اسکان در راه ماندگان و ... بوده است.
ترحمی با تاکید بر اینکه پلیس نیز همچون دیگر شهروندان باید از حقوق شهروندی برخوردار باشد، گفت: در بسیاری از پرونده‌ها که اتهام نیز به نوعی ثابت شده نام متهم را با عنوان اختصاری بیان می‌کنند اما متاسفانه در این پرونده شاهد آن هستیم که پیش از ارسال پرونده به دادگاه و محرز شدن حکم، از فرمانده پلیس راه به عنوان متهم یاد و حتی اظهاراتی را به خلاف به وی منتسب کرده‌اند.

معاون حقوقی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه فرمانده پلیس راه همچنان در محل خدمت خود مشغول فعالیت است به ایسنا گفت: "سرهنگ امیدوار" به عنوان فرمانده برتر پلیس راه کشور در سال 95 نیز مورد تقدیر قرار گرفته بود .وی با اشاره به شکایت پلیس از بازپرس پرونده اظهار کرد: این شکایت در دستگاه قضایی ثبت شده و در حال رسیدگی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها