پدر آتنا اصلانی: هرچه زودتر قاتل دخترم را اعدام کنید

کد خبر: 697283

در حالی که تلاش کارآگاهان پلیس برای رمزگشایی از جنایت‌های سریالی قاتل آتنا درجریان است، پدر آتنا خواسته‌ای جز اینکه قاتل دخترش هرچه زودتر مجازات شود، ندارد.

سرویس اجتماعی فردا: در حالی که تلاش کارآگاهان پلیس برای رمزگشایی از جنایت‌های سریالی قاتل آتنا درجریان است، پدر آتنا خواسته‌ای جز اینکه قاتل دخترش زودتر مجازات شود، ندارد. در دو روز گذشته همچنین رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی برای خانواده کودک معصوم پیام تسلیت دادند. روزنامه جوان در این رابطه نوشت: پیام تسلیت رئیس‌جمهور به خانواده آتنا را استاندار اردبیل عصر روز پنج‌شنبه با حضور در منزل خانواده آتنا ابلاغ کرده است. مجید خدابخش با بیان اینکه آتنا برای همه عزیز بوده و امروز همه شهروندان اردبیلی خود را داغدار از دست دادن وی می‌دانند، گفت: بی‌شک دستگاه قضایی با جدیت این پرونده را دنبال می‌کند و خاطی و مجرم به سزای اعمال خود خواهد رسید. وی با اشاره به پیگیری پرونده توسط نیروهای انتظامی و قضایی تأکید کرد: اقدامات قانونی در خصوص این پرونده صورت خواهد گرفت. رئیس مجلس شورای اسلامی هم با تسلیت به خانواده آتنا از قوه قضائیه درخواست کرد به پرونده در اسرع وقت رسیدگی شود. «علی لاریجانی» پیامش را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و گفته است که حادثه تلخ قتل دختر نازنین آتنا اصلانی دل‌های همه ملت شریف ایران را داغدار و اندوهگین کرد. وی نوشت: چهره معصومانه و نگاه پاک این کودک، تلخی و تأثر از مرگ جانکاهش را بیشتر و ناگوارتر می‌کند و همه ما در غم و اندوه از دست دادنش به همراه خانواده محترم و عزیزش محزون و متأسف هستیم. وی از قوه قضائیه خواست در اسرع وقت و با دقت به پرونده این جنایت رسیدگی کند. زودتر قاتل دخترم را اعدام کنید
صدای پدر آتنا، از پشت تلفن گرفته است. پدرش نه اشک می‌ریزد و نه فریاد می‌زند. فقط یک کلمه از دهانش بیرون می‌آید و آن اعدام است. می‌گوید «ما اعدام می‌خواهیم.» شوک حادثه در صدای بهنام اصلانی شنیده می‌شود. سکوت‌های طولانی و بعد می‌گوید: «حال مادرش خوب نیست. حال هیچ کدام‌مان خوب نیست. چه کسی گفته تشییع جنازه دختر من بوده؟ او اینجاست هیچ کسی او را توی قبر نگذاشته. اینجا کنارم است، می‌بینمش.»
اصلانی درباره تمام آن ۲۰ روز و شبی که هر لحظه‌اش هزارسال گذشت و چشم‌شان به در خشک شد تا خبری از او بیاید، می‌گوید: «احساس سوختن به تماشا نمی‌شود/ قلبی که همچو مشعل نم دیده شد خموش» این را می‌گوید و سکوت طولانی‌اش خبر از هجوم درد‌ها به ذهن و قلبش می‌دهد. ناگهان بریده بریده حرفش را ادامه می‌دهد و می‌گوید: «خواسته ما این است که قاتل سریع اعدام شود. امیدوارم هرچه زودتر پیگیری پرونده را تمام کنند و قاتل دخترم را به‌سزای اعمالش برسانند.» آخرین جزئیات
آتنا، دختربچه معصوم عصر روز ۲۸ خردادماه وقتی از کنار بساط دستفروشی پدرش در خیابان پزشکان شهرستان پارس‌آباد جدا شد تا به خانه نزد مادر و خواهر سه ساله‌اش برود. او قبل از رفتن به خانه برای خوردن آب قدم به داخل مغازه رنگرزی گذاشت که قبلاً بار‌ها به آنجا رفته بود. صاحب مغازه که مردی ۴۲ ساله و اسماعیل نام دارد، وقتی دخترک را تن‌ها دید به او تعرض و بعد از قتل طلاهایش را سرقت کرد و جسدش را داخل یک ساک گذاشت. او ساک را داخل بشکه‌ای پلاستیکی گذاشت و رویش را با خاک پوشاند و محل کارش را ترک کرد. وقتی خبر گم‌شدن آتنا در شهر پیچید، اسماعیل همراه اهالی به جست‌وجوی کودک پرداخت. اسماعیل همزمان با جست‌وجو در جست‌وجوی فرصتی بود تا بتواند جسد را از محل کارش خارج کند. اسماعیل صاحب همسر و دو فرزند، مجرمی سابقه‌دار بود که قبلاً به اتهام تجاوز به عنف بازداشت شده بود. مأموران پلیس در جریان تحقیقات خود در روز پنجم از گم‌شدن آتنا، اسماعیل را به عنوان مظنون بازداشت کردند. او ۱۶ روز در جریان بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت که از آتنا خبر ندارد، اما وقتی نوزدهم تیرماه برادر متهم جسد آتنا را در محل کار اسماعیل کشف کرد، او به جنایت سیاهش اعتراف کرد. با اعتراف متهم سه پرونده جنایی که تلاش پلیس برای رمزگشایی آن‌ها با بن بست مواجه شده بود، روی میز تحقیق قرار گرفت. در جریان سه پرونده، سه زن جوان به قتل رسیده بودند که پلیس اجسادشان را کشف کرده بود. اسماعیل تاکنون به قتل یکی از آن‌ها که دو سال قبل مرتکب شده، اقرار کرده است. درباره جزئیات پرونده‌های مطرح شده تاکنون پلیس جزئیات زیادی مطرح نکرده است. اسماعیل اقرار کرده است که خردادماه سال ۹۳ زن ۳۰ ساله‌ای را به قتل رسانده است. جسد بی‌سر این زن در محله شهرک فجر کشف شده بود. متهم در تازه‌ترین اعتراف خود محل دفن سر مقتول را به پلیس اعلام کرد. به دنبال آن بود که تیم تحقیق راهی محله باوفا، در نزدیکی منطقه‌ای که جسد سوخته کشف شده بود، شدند و شروع به حفاری کردند، اما نتوانستند بقایای سر مقتول را کشف کنند. دومین پرونده‌ای که احتمالاً اسماعیل در جریان قتل آن نقش داشته فروردین سال گذشته پیش روی پلیس قرار گرفته است. مقتول پرونده زنی ۱۷ ساله است که جسدش در مسیر روستای گوشلو به سمت پارس‌آباد در نزدیکی بلوک ۳ مسکن کارکنان بهزیستی کشف شد. سومین پرونده، اما دهه ۸۰ همزمان با کشف جسد زنی سوخته حوالی اداره ارشاد به جریان افتاد و تلاش‌ها برای کشف جنایت ناکام ماند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها