نصب چادرهای ۴۰۰ متری در عرفات برای حجاج ایرانی

کد خبر: 717715

سرپرست حجاج ایرانی توجه زائران به توصیه‌های اخلاقی و معنوی رهبر معظم انقلاب را «محسوس» دانست و گفت: قرائت و تدبر در قران کریم؛ حضور در نمازهای جماعت و تهجد و شب زنده داری در حرمین شریفین از جلوه‌های بارز حج 96 است.

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر امروز (سه‌شنبه) گفت: بحمدالله در روزهای گذشته حجاج کشورمان در کمال آرامش به انجام وظایف دینی خود در سرزمین وحی سرگرم بوده‌اند و آرامش ویژه‌ای بر آنها حاکم است.
وی توجه به معنویت و پالایش روح و جان را بیانگر رشد دینی و معنوی زائران کشورمان دانست و گفت: زایران از لحظه لحظه حضور در حرمین شریف بهره معنوی می‌برند.
حجت الاسلام قاضی عسکر اظهار داشت: همانگونه که انتظار داشتیم حج امسال با عزت؛ احترام و آبرومند در حال برگزاری است و حجاج کشورمان از ابتدای موسم حج نیز در تماس‌های مکرر با بستگان و اقوام خویش در ایران این موضوع را منتقل کرده‌اند.
وی در خصوص تمهیدات پیش بینی شده برای ایام تشریق اظهار داشت:‌ تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای فراهم کردن شرایط آسایش زائران در ایام حضور در عرفات؛ مشعر و منا صورت گرفته است تا نگرانی خاصی وجود نداشته باشد.
سرپرست زائران کشورمان در خصوص موضوع گرمازدگی احتمالی زائران در ایام تشریق گفت: امسال چادرهای نسوز بزرگ و استانداردی به لحاظ مراقبت‌های ایمنی که مجهز به کولرهای گازی و دارای سقف‌های نسبتا بلند است؛ برای اقامت زائران در نظر گرفته شده است که ان شاءالله بدون دغدغه به نیاش و دعا و مناجات خویش در سرزمین منا و عرفات بپردازند.
حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین به وسعت چادرها که برخی از آنها به حدود 400 متر مربع می‌رسد اشاره کرد و گفت: وسعت چادرها نسبت به گذشته بسیار بزرگتر است و زائران کشورمان در ایام تشریق یک زندگی جمعی را تجربه می‌کنند که می‌توان شور و نشاط معنوی زائران را 2 چندان کند.
وی با اشاره به تقارن ایام تشریق با شب جمعه گفت: پیش بینی‌هایی برای برگزاری دعای روحبخش و پر فیض کمیل در برخی چادرها صورت گرفته است که ان شاءالله زائران قبل از عزیمت به منا؛ با زمزمه دعای کمیل روح و جان خویش را شستشو دهند.
سرپرست زائران ایرانی بیت الله الحرام از «نقل ترددی» به عنوان یکی از اقدامات خوب صورت گرفته برای جابجایی سریع و راحت زائران بین عرفات؛ مشعر نام برد و گفت: در سال‌های قبل به دلیل ازدحام جمعیت بعضا جابجایی زائران از عرفات تا مشعر ساعات‌ها طول می‌کشید اما با «نقل ترددی» این زمان به کمتر از یک ساعت کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه زائران کشورمان باید مطابق برنامه‌ زمان‌بندی شده در روز دهم ذی الحجه (‌عید سعید قربان)‌ برای رمی جمرات اقدام کنند؛ گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده؛ زائران کشورمان پس از ورود به منا؛ ابتدا در چادرهای اقامتی مستقر خواهند شد و پس از صرف صبحانه از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح؛ گروه گروه با هماهنگی برای رمی جمرات اقدام خواهند کرد.
حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: امسال نیروهای امداد و راهنمای حجاج و گروه‌های پزشکی در مسیر تردد و بازگشت زایران به جمرات حضور دارند و آماده خدمت رسانی به زائران هستند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در ایامی که حجاج کشورمان در سرزمین منا بیتوته می‌کنند؛‌ برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری محافل دعا و مناجات پیش بینی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد امسال به فضل و لطف الهی؛ حجاج کشورمان بدون هیچ گونه حادثه‌ای در ایام تشریق؛ با حجی مقبول و سعیی مشکور به کشور بازگردند و لبخند رضایت را در چهره مقام معظم رهبری و ملت ایران شاهد باشیم. وی در پایان خطاب به ملت ایران گفت: زائران ایرانی بیت الله الحرام دعاگوی همه ملت ایران در سرزمین وحی هستند و از مردم مومن و دیندار و انقلابی کشورمان نیز التماس دعا داریم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها