مدارس کشور «شکوفه» باران شد +تصاویر

کد خبر: 726693

مدارس کشور صبح امروز میزبان یک میلیون و چهارصد هزار کلاس اولی بود که با شور و نشاط در «جشن شکوفه‌ها» حاضر شدند.

مدارس کشور «شکوفه» باران شد +تصاویر
خبرگزاری فارس: جشن شکوفه‌ها هر سال یک روز مانده به اول مهرماه؛ آغاز رسمی سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور؛ برای کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود. امسال با توجه به اینکه 30 و 31 شهریورماه، روزهای پنج‌شنبه و جمعه است، جشن شکوفه‌ها امروز چهارشنبه 29 شهریور ماه برگزار شد و بیش از یک میلیون و چهارصد هزار کلاس اولی برای شرکت در «جشن شکوفه‌ها» در مدارس حاضر شدند.
مدارس کشور «شکوفه» باران شد
امسال در تهران، مدرسه عیسی بهرامی در منطقه 11، میزبان شکوفه‌هایی بود که پیش از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح با چهره‌هایی شاداب و دوست داشتنی با روپوش‌های کرم و مقنعه‌های نباتی که تلی از گل، آن را تزیین می‌کرد در جشن شکوفه‌ها حاضر بودند. بسیاری از آنها، دوره پیش دبستانی را گذرانده بودند و شاید دلیل اینکه کمتر چشمی بین آنها گریان بود، همین مسئله بود. تماشای نگاه‌های مشتاق و کنجکاو شکوفه‌های پرچم و گل به دست که مدرسه‌ای آذین بسته شده با بوی اسفند به استقبال آنها آمده و از مدت‌ها قبل در انتظار قدم‌های کوچک آنها لحظه شماری کرده است، دل هر ناظری را از امید و نشاط سرشار می‌کند. شکوفه‌هایی که متأثر از سال بالایی‌های خود و جوّ جامعه، زمانی که مجری از آنها می‌پرسد چند نفر دوست دارند پزشکی بخوانند قریب به اتفاق آنها دست بالا می‌برند و وقتی می‌پرسد چند نفر دوست دارند خانم مهندس شوند، تعداد اندکی دست بالا می‌برند و تعداد علاقه‌مندان به معلمی هم بین این 2 شغل است.
مدارس کشور «شکوفه» باران شد
اما در کنار این چهره‌های خندان و شاداب که پاسخ پرسش‌های مجری و سخنرانان جشن را با شور فریاد می‌زدند، چشم‌های نگران پدرها و مادرها جلب توجه می‌کرد؛ والدینی که روی صندلی‌هایی که پشت سر شکوفه‌ها چیده شده بود، نشسته بودند و امروز با بیم و امید، دست فرزندان خود را در دست آموزش و پرورش گذاشتند تا فرزندانشان را علم بیاموزد و شهروندی سالم و با اخلاق تربیت کند. امروز اولیا دست فرزاندانشان را به دست مدرسه دادند و امیدوارند پس از گذشت سالیان تحصیل در مدرسه، شکوفه‌هایشان را پاک، زیبا، شاداب، مفید و مؤثر تحویل بگیرند و چه بار سنگینی بر دوش معلم و آموزش و پرورش است و چقدر مسئولیت معلمان، خصوصاً در دوره ابتدایی که دوره شکل‌گیری شخصیت کودکان است، مهم و حساس است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها