کدام دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند؟

کد خبر: 736055

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به تحصیل ۵۵ هزار دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه در مدارس عادی، گفت: دانش آموزان آسیب‌دیده بینایی، شنوایی و دارای مشکلات جسمی - حرکتی می‌توانند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند.

خبرگزاری تسنیم: مجید قدمی در رابطه با آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین موظف هستیم در آموزش و پرورش نسبت به تفاوتهای فردی حساس باشیم.

وی افزود: براین اساس به دنبال تحقق عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستیم. هم اکنون حدود 73 هزار نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی حضور دارند و 7 گروه آسیب دیده ذهنی، بینایی، شنوایی، اختلالات رفتاری و اوتیسم، معلولان جسمی و حرکتی و چند معلولیتی را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 23 هزار نیروی انسانی در مدارس استثنایی مشغول به کار هستند؛ همچنین 55 هزار نفر از دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در قالب طرح تلفیقی در مدارس عادی حضور دارند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آسیب دیده بینایی، شنوایی و دارای مشکلات جسمی و حرکتی به نظام آموزش و پرورش عادی هدایت می‌شوند و دانش‌آموزان دارای معلولیت شدید و آسیب دیده ذهنی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

قدمی ادامه داد: طرح آموزش فراگیر موفق بوده و برای مدیران و معلمان مدارس پذیرنده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه محتوای آموزشی تولید کرده‌ایم تا بتوانند با این دانش‌آموزان ارتباط بگیرند.

وی مطرح کرد: هر دانش‌آموز با نیاز ویژه معادل 5 دانش‌آموز عادی هزینه دارد و گزارشهای معدودی از مقاومت مدارس عادی در پذیرش این دانش‌آموزان وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها