چرا با برگه سوء پیشینه مردم را بدبخت می کنیم؟!

کد خبر: 775656

گاهی حتی خانواده فرد را محکوم می‌کنیم. فرزند یک فرد معتاد را به واسطه نگاه اجتماعی که در ساختارها داریم تا آخر عمر از داشتن شغل محروم می‌کنیم.

چرا با برگه سوء پیشینه مردم را بدبخت می کنیم؟!

سرویس اجتماعی فردا: مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در بخشی از گفتگو با آسمان آبی گفت: ما از زمان آیت‌الله شاهرودی گفتیم که باید سوء‌سابقه فردی که محکومیتش را طی کرده‌است پاک کرد. نباید افراد را تا آخر عمر محکوم کنیم. پلیس ما می‌گوید بعد از این‌که دزدها را تحویل دادیم و این‌ها محکومیتشان را طی کردند بازهم دزدی می‌کنند، اما توجه به این نکته مهم است که این افراد کار دیگری نمی‌توانند بکنند.

گاهی حتی خانواده فرد را محکوم می‌کنیم. فرزند یک فرد معتاد را به واسطه نگاه اجتماعی که در ساختارها داریم تا آخر عمر از داشتن شغل محروم می‌کنیم. نباید گزینش‌های ما طوری باشد که فرد به‌خاطر پدرش محکوم شود. ضمن این‌که همه دزدی‌ها به این شکل نیست. گاهی استاد دانشگاه دزدی می‌کند. وقتی این افراد به لحاظ مالی حقوق کافی نمی‌گیرند، به جای دو‌ساعت درس‌دادن در کلاس یک ساعت درس می‌دهند و کلاس را زود تمام می‌کنند تا به دانشگاه خصوصی دیگری بروند و تدریس کنند.

این استاد که باید به‌ازای دو‌ساعت تدریس چهارساعت مطالعه کند چنین کاری نمی‌کند و در کلاس بی‌سوادی به دانشجویان یاد می‌دهد. اولین اتفاقی که می‌افتد عمر شاگرد دزدیده می‌شود که با هیچ پولی قابل‌جبران نیست. تازه این‌جا هم برخی استادها درس نمی‌دهند و سرکلاس خاطره می‌گویند. برخی معلمان که تامین مالی کافی ندارند مجبور می‌شوند به‌خانه شاگردانشان بروند و از طریق تدریس‌خصوصی کسب درآمد کنند. چنین اتفاقی باعث می‌شود در مدرسه بین آن شاگرد و دیگر شاگردان تبعیض برقرار کند. چنین معلمی اعصاب راحت ندارد و در کلاس، نه می‌تواند خوب تدریس کند و نه می‌تواند با آرامش با بچه‌ها روبه‌رو شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها