چطور با مادر شوهر رابطه خوبی داشته باشیم؟

کد خبر: 910281

اولین نکته اینکه حد و حدود ارتباط با خانواده همسر و مادر شوهرتان را تعیین کنید. در این مورد همسرتان خیلی می‌تواند به کمک‌تان بیاید. اگر همسر شما از نظر فکری به بلوغ رسیده باشد مانع دخالت‌های بی‌جا به زندگی مشترکتان می‌شود. او در مواقع مشکلات همیشه از شما حمایت می‌کند و در عین حال به مادرش نیز بی‌احترامی نمی‌کند.

چطور با مادر شوهر رابطه خوبی داشته باشیم؟

دنیاک: کلیشه رایج همیشگی در ذهن مردم و جامعه رابطه بد با خانواده همسر و به خصوص مادر شوهر است. درست یا غلط همیشه برای نوعروسان این طرز نگاه وجود دارد که ممکن است با مادرشوهر خود در مواردی به مشکل بربخورند. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چطور رابطه خوبی با مادر شوهر و خانواده همسرتان داشته باشید. حد و حدود ارتباط با مادرشوهرتان را مشخص کنید اولین نکته اینکه حد و حدود ارتباط با خانواده همسر و مادر شوهرتان را تعیین کنید. در این مورد همسرتان خیلی می‌تواند به کمک‌تان بیاید. اگر همسر شما از نظر فکری به بلوغ رسیده باشد مانع دخالت‌های بی‌جا به زندگی مشترکتان می‌شود. او در مواقع مشکلات همیشه از شما حمایت می‌کند و در عین حال به مادرش نیز بی‌احترامی نمی‌کند. اشتباهات مادرشوهرتان را به پای همسرتان نگذارید اگر مادرشوهرتان با شما رفتار بدی داشت، آن را به پای پسرش ننویسید و رابطه با همسرتان را شکرآب نکنید. بدون نیش و کنایه زدن با همسرتان صحبت کنید و از ناراحتی‌هایتان بگویید و از او بخواهید که حدود دخالت خانواده‌اش را با احترام در زندگی‌اش مشخص کند.

خبرچینی ممنوع! از شما خواستیم که ناراحتی‌تان را با همسرتان در میان بگذارید، ولی این در شرایطی است که همسرتان فرد خبرچینی نباشد. این باعث لطمه خوردن ارتباط میان شما و مادر شوهرتان می‌شود. در این مواقع ناراحتی‌هایتان را نزد یک مشاور مطرح کنید و از او راه حل بخواهید.

هدیه را فراموش نکنید برای مادرشوهرتان هدیه‌های مختلف بخرید و به مناسب‌های مختلف از او یاد کنید. سعی کنید با جملات صمیمی به او تبریک بگویید و از خشک و رسمی بودن بپرهیزید. لازم نیست برای هدیه خودتان را زیاد به خرج بیندازید، فقط دقت کنید هدیه‌ای که می‌خرید کیفیت بالایی داشته باشد.

در جنگ روانی وارد نشوید گاهی مادرشوهر‌ها بنا به تجربیات تلخ خود، سر ناسازگاری می‌گذارند. اما آن‌ها از قصد این کار‌ها را نمی‌کنند. در این شرایط قبل از اقدام به هر عملی از خود بپرسید: «آیا او قصد اذیت کردن مرا دارد؟ آیا من با رفتارم کاری می‌کنم که او بتواند مرا آزار دهد؟ آیا رفتارم مطابق میل اوست؟» اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است یعنی اوضاع خوب است، ولی اگر مثبت است، حتما به یک روانشناس مراجعه کنید.

هرگز به مادرشوهرتان بی‌احترامی نکنید در هیچ شرایطی به مادرشوهرتان بی احترامی نکنید. همیشه اصل بزرگتر و کوچکتر را در رابطه تان حفظ کنید. از همسرتان و فرزندانتان نیز بخواهید که هرگز این کار را نکنند. تفاوت‌های فرهنگی میان خانواده خودتان و همسرتان را بشناسید و روی خطوط قرمز پافشاری نکنید.

حساسیت‌های مادرشوهرتان را درک کنید خودتان را جای مادرشوهرتان بگذارید و احساسات او را درک کنید. به هر حال برای هر مادری شاید سخت باشد که فرد جدیدی وارد زندگی پسرش شود. هرگز نزد مادرشوهرتان از خواهرشوهر و شوهرتان بد نگویید. هیچ مادری دوست ندارد از بدی‌های دخترش بشنود. همانطور که شما فرزندتان را دوست دارید، مادرشوهرتان نیز حق دارد، به پسرش محبت کند.

گارد نگیرید توصیه‌های مادرشوهرتان را با دید بدبینانه نبینید و در مقابل آن گارد نگیرید. وقتی به خانه شما می‌آید، نزد او بنشینید و با او گرم بگیرید. اگر خواست در پخت غذا به شما کمک کند، مانعش نشوید. حسادت زنانه مادرشوهرتان را تحریک نکنید و سعی کنید در مقابل او کمتر شوهرتان را بغل بگیرید و ببوسید. از مقابل بعضی حرف‌های او بگذرید و آن‌ها را به خاطر نسپارید. گاهی اجازه دهید شوهرتان به تنهایی به خانه مادرش برود. اگر مادرشوهرتان شما را با عروس دیگرش مقایسه کرد آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که رنجیده خاطر نشوید. در پایان اگر مشکلات شما همچنان به قوت خود باقی ماند، حتما با یک مشاور مشورت کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها