کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در شمال کشور/وزش باد نسبتا شدید در تهران

کد خبر: 949509

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی سه روز آینده آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مردادماه) در شمال کشور کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در شمال کشور/وزش باد نسبتا شدید در تهران

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی سه روز آینده آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مردادماه) در شمال کشور کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: طی سه روز آینده آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود. در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (۱۱ مردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های مازندران و گلستان همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مردادماه) علاوه در این مناطق در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل کاهش دما حدود ۳ تا ۵ درجه و رگبار پراکنده در بعد از ظهر دور از انتظار نیست.

وظیفه افزود: طی این سه روز در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پدیده حاکم خواهد بود.

به گفته وی یکشنبه و دوشنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد ماه) آسمان کشور صاف و آرام و دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد و سه‌شنبه (۱۵ مردادماه) با شمالی شدن جریان روی دریای خزر ابرناکی، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (۱۲ مردادماه) آسمان تهران صاف و در بعد از ظهر همراه با وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۴۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت یکشنبه (۱۳ مرداد ماه) صاف همراه با وزش باد خواهد بود و در این روز دمای هوا در گرم‌ترین زمان به ۳۹ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وزش باد نسبتا شدید در تهران/هوای تهران سالم است

با کاهش تردد خودروها در روز پایانی هفته و ناپایداری‌های جوی در طول امروز ۱۱ مردادماه انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط بهتری نسبت به روز گذشته قرار بگیرد.

به گزارش مهر، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران، به‌تدریج طی امروز (۱۱ مرداد ماه) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

همچنین در بین ساعات ۱۳ الی ۱۸ امروز ۱۱مردادماه افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود. هرچند این شرایط موقتی خواهد بود. از این رو با توجه به کاهش تردد خودروها در روز پایانی هفته و وجود ناپایداری‌های جوی در طول امروز انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط بهتری نسبت به روز گذشته قرار داشته باشد.

رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبحگاه فردا به همراه ازدیاد تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه شنبه دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه خواهد بود.

بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود برای برخی ساعات دوازدهمین روز از مرداد ماه ۹۸ بر غلظت آلاینده ها به‌ویژه آلاینده ازن و ذرات معلق به‌طور نسبی افزوده شود و شرایط کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت به‌طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

بر اساس این گزارش دمای هوای تهران تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۹ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۱ همچنان در شرایط سالم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها