مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

کد خبر: 963811

همه مدارس شهرسی‌سخت و روستاهای اطراف به علت قطعی گاز فردا یک‌شنبه تعطیل شد.

مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

خبرگزاری فارس: طبق اطلاعیه شرکت گاز شهر سی‌سخت فردا یکشنبه مورخ 10 آذرماه گاز شهر سی‌سخت و روستاهای کوخدان، بیاره، اقبال آباد، سرمور، دهنو و تل سیاه به علت تعمیرات خط انتقال گاز سراسری شرکت منطقه دو عملیات انتقال گاز از ساعت 8 صبح به مدت 12 ساعت قطع خواهد شد، لذا بنا بر اعلام اداره آموزش و پرورش شهرستان دنا کلیه مدارس شهر سی‌سخت و روستاهای کوخدان، بیاره، اقبال آباد، سرمور، دهنو و تل‌سیاه تعطیل خواهند بود.

همچنین اداره گاز شهرستان دنا از مشترکین خواست در طول مدت قطع گاز از دستکاری تجهیزات گازرسانی جدا خودداری کرده و ضمن پیش بینی تمهیدات لازم شیر گاز بعد از کنتور منزل خود را بسته نگه دارند و تا وصل مجدد گاز توسط مامورین این شرکت از دستکاری سیستم‌های گازرسانی خودداری شود.

مدارس ابتدایی و پیش دبستانی استان البرز به علت آلودگی هوا فردا تعطیل است رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز از تعطیلی مدارس این استان در مقطع دبستان و پیش دبستانی به جز شهرستان‌های طالقان و بخش آسارا خبر داد.

علی درویش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: بر اساس جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا استان البرز مدارس این استان در مقطع پیش دبستانی و دبستان یکشنبه دهم آذرماه تعطیل شد.

وی افزود: مدارس بخش آسارا و مدارس شهرستان طالقان در همه مقاطع تحصیلی فردا دایر است.

در پی اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا در تهران و ستادهای استانی علاوه بر تهران تمام مدارس استان‌های البرز، اصفهان،خراسان رضوی و سمنان تعطیل اعلام شد.

در چند روز گذشته و در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌ها جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است. این امر باعث شده که کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تهران را تعطیل کند.

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در پی اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تمام مدارس تهران فردا تعطیل است. بر این اساس تمام مدارس و موسسات علمی غیردولتی نیز در مناطق نوزده‌گانه شهر تهران در نوبت صبح و عصر روز یکشنبه، 10 آذر 98 تعطیل هستند.

او گفت: به دلیل آلودگی هوا، تمام مدارس دولتی و غیردولتی و مؤسسات علمی آزاد تهران فردا نیز تعطیل هستند.

تداوم آلودگی هوا در روز شنبه 9 آذر باعث شد که مدارس برخی از استان‌های کشور برای فردا (یکشنبه، 10 آذر) تعطیل شوند.

همچنین طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز، مهد کودک و مقاطع پیش دبستانی و دبستان به جز شهرستان طالقان و نیز آسارا، در دیگر نقاط استان، در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه دهم آذر تعطیل و سایر مقاطع دایر است.

مدارس تمامی مقاطع مشهد فردا تعطیل شد

احمد یزدان‌پناه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی نیز در این باره اعلام کرد:با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، فردا یکشنبه دهم آذرماه، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس تمامی مقطع نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان و رضویه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل است.

در همین حال؛ معاون عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه مدارس ابتدایی سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند، گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در این شهرها زیاد گزارش شده است.

کمیته اضطراری آلودگی هوای اصفهان در اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها در جلسه دوم امروز مقرر شد فردا یکشنبه ( ١� آذر) تمام مقاطع تحصیلی نواحی شش گانه شهر اصفهان، زرین شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، فلاورجان، پیربکران، کاشان،برخوار، مبارکه و شهر سجزی تعطیل است.

این در حالی است که مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: تا این لحظه تصمیمی برای تعطیلی مدارس قم گرفته نشده و مدارس قم تعطیل نیست.

محسن اوروجی اظهار داشت:: کلیه مدارس استان در تمامی مقاطع، روز یکشنبه فعال خواهد بود.

همه مقاطع تحصیلی اصفهان فردا تعطیل است مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش غلظت آلاینده‌ها در ساعات اخیر خبر داد و گفت: به علت افزایش قابل ملاحظه غلظت آلاینده‌ها، تمام مقاطع تحصیلی فردا دهم آذر تعطیل خواهند بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به افزایش قابل توجه آلاینده‌ها، اظهار داشت: بدون پیش‌بینی و به یکباره شاهد توقف وزش باد و افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح استان شدیم.

وی افزود: در همین راستا دومین جلسه اضطرار آلودگی برگزار و مقرر شد و مهدهای کودک، پیش‌دبستانی، دوره ابتدایی اول و دوم و متوسطه اول و دوم در نواحی 6گانه اصفهان، مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغ‌بهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، پیربکران، برخوار، مبارکه، کاشان و شهر سجزی فردا تعطیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به یکباره غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یافته، گفت: در ساعات اخیر طی گزارشی از ایستگاههای سنجش آلایندگی در شهر اصفهان اعلام شد به سبب تشدید پایداری پیش‌بینی این وضعیت تا پایان روز یکشنبه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه اضطرار آلودگی که عصر امروز برگزار شد، شاخص‌ها به دلیل وزش باد اینگونه نبودند ولی اکنون وزش باد متوقف شده و هواشناسی پیش‌بینی کرده که افزایش ناگهانی آلاینده‌ها را در پیش داریم، لذا دومین جلسه اضطرار آلودگی برگزار شد.

مدارس کاشان در تمامی مقاطع تحصیلی فردا تعطیل است رئیس اداره هواشناسی کاشان از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی فردا یکشنبه دهم آذر خبر داد.

عباس ارغوانی ، ضمن اشاره به پدیده وارونگی هوا و افزایش غلظت آلایندهها اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی کمیته اضطراری هواشناسی استان اصفهان فردا یکشنبه دهم آذر تعطیل است.

وی با بیان اینکه مقاطع مهد کودک و دبستان، متوسطه اول و دومکاشان فردا تعطیل است، افزود: از آنجا که شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار داشته و این وضعیت نیز پایدار بوده تصمیم بر این شد تا مدارس کاشان فردا تعطیل باشد.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه تعطیلی مدارس بدین معنی است که دانشآموزان تا حد امکان در خانه بمانند، ابراز داشت: شهروندان کاشانی تا حد امکان از تردد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده در منطقه کاشان شاهد بارش باران هستیم، گفت: این بارش ها تا پایان هفته به شورت پراکنده ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها