زمان ثبت‌نام لاتاری 1400 اعلام شد.

کد خبر: 1093759
زمان ثبت‌نام لاتاری 1400 اعلام شد.

لاتاری آمریکا در سال 1400 مانند سال‌های گذشته در پاییز برگزار خواهد شد. برای دریافت اطلاعات کامل در این خصوص، وارد سایت لاتاری شوید و اطلاعات کامل ثبت نام لاتاری 1400 را مشاهده فرمایید.

زمان ثبت نام امسال حدودا" 14  مهرماه تا 14 آبان ماه است.

در این مقاله ما به شما درباره اینکه لاتاری چیست، زمان‌بندی برنامه لاتاری 2023 به چه ترتیبی بوده، شما با داشتن چه شرایطی می‌توانید در این برنامه شرکت کنید و هزینه آن چقدر است، اطلاعاتی خواهیم داد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خبر خوش اینکه می توانید در دوره پایه راهیابی آسان به آمریکا اطلاعات کاملی را از مهاجرت به امریکا و لاتاری بدست آورید.

لاتاری چیست؟

لاتاری نام برنامه‌ای است که هر ساله اداره مهاجرت آمریکا برای اعطای گرین کارت به اتباع دیگر کشورها اجرا می‌کند. معنی لغوی لاتاری یعنی قرعه‌کشی و این برنامه هم دقیقاً همینطور اجرا می‌شود. به این معنی که هیچ تمایزی میان ثبت‌نام کنندگان وجود نداشته و همه شانس برابر در برنده شدن دارند.

ثبت‌نام برای لاتاری 2 سال جلوتر انجام می‌شود و در واقع ثبت‌نام سال 1400 برای لاتاری 2023 آمریکا یا DV-2023 است.

زمان‌بندی برنامه لاتاری 2023 به ترتیب زیر است:

1. ثبت‌نام لاتاری 2023: 5 اکتبر تا 7 نوامبر 2021 (از 13 مهرماه تا اواسط آبان ماه سال 1400)

2. اعلام نتایج لاتاری: احتمالاً 6 ماه پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در ماه می سال 2022 (تقریباً اردیبهشت ماه 1401)

3. پایان رسیدگی به پرونده برندگان: سی سپتامبر 2023

البته در نظر داشته باشید که ممکن است تاریخ ثبت‌نام تغییر داشته باشد که در این صورت اعلام خواهد شد. اما مهلت ثبت نام به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری آمریکا چیست؟

برای ثبت‌نام در برنامه لاتاری امریکا نیاز به شرایط خاصی ندارید تنها کافیست دو شرط زیر را داشته باشید:

شرایط ثبت نام در لاتاری بشرح زیر است

1. محل تولد شما در یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری باشد.

2. حداقل مدرک تحصیلی (دیپلم 12 ساله) را داشته باشید.

3. باید در زمان ثبت‌نام پاسپورت معتبر داشته باشید.

البته احراز این شرایط تنها برای فرد ثبت‌نام کننده ضروری است و نیازی نیست افراد زیر مجموعه او مانند همسر و فرزندان زیر 21 سالش این دو شرط را داشته باشند.

چرا کشور آمریکا برنامه لاتاری را اجرا می‌کند؟

571

کشور آمریکا قصد دارد با برگزاری لاتاری هر ساله مهاجرانی را از سراسر آمریکا جذب کند و در نتیجه تنوع نژادی، فرهنگی، مذهبی و ... خود را حفظ کند. به این منظور این برنامه به ترتیب خاصی انجام می‌شود و برخی کشورها که اتباع آنها آمار مهاجرتی بالایی به آمریکا داشته باشند اجازه شرکت در آن را نخواهند داشت. البته نگران نباشید خوشبختانه ایران همواره جزو کشورهایی بوده که امکان شرکت در لاتاری آمریکا را داشته است.

آیا کسانی که دیپلم 12 ساله ندارند امکان شرکت در لاتاری را نخواهند داشت؟

همانطور که گفته شد حداقل مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله برای ثبت‌نام در لاتاری مورد نیاز است. در این صورت دیپلم فنی و حرفه‌ای، دیپلم بزرگسالان یا دیپلم تحصیل از راه دور مورد پذیرش نخواهد بود و افرادی که این مدارک را دارند باید از روش‌های دیگری مانند شرط سابقه کار برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا استفاده کنند.

طبق قوانین مهاجرتی آمریکا افرادی که دیپلم 12 ساله ندارند خواهند توانست به شرط داشتن 2 سال سابقه کار در لاتاری 1400 آمریکا ثبت نام کنند. البته دقت داشته باشید که این سابقه کار تنها در رشته‌های خاصی قابل قبول است.

برای ثبت نام در لاتاری سال 1400 آمریکا چه مدارکی لازم است؟

هنگام ثبت‌نام لاتاری 1400 نیاز به ارائه یا حتی آپلود هیچ مدرکی نخواهید داشت و تنها کافیست اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را در فرم ثبتا‌نام وارد کنید. البته اگر شما خوش‌شانس باشید و لاتاری 2023 را ببرید باید مدارک لازم را ارائه دهید تا صحت و تطابق آنها توسط افسر کنسولگری مورد بررسی قرار گیرد. اگر مغایرتی در اطلاعات وارد شده شما و مدارکتان وجود داشته باشد احتمالاً ویزای لاتاری برایتان صادر نخواهد شد. پس در وارد کردن اطلاعات خود نهایتاً دقت را داشته باشید.

هزینه ثبت نام لاتاری چقدر است؟

اگر از طریق سایت اصلی لاتاری اقدام به ثبت‌نام کنید نیاز به پرداخت هزینه نخواهید داشت. اما در نظر داشته باشید که ثبت‌نام لاتاری به طور کامل به زبان انگلیسی بوده و در صورتی که اطلاعاتی را اشتباه وارد کنید در صورت برنده شدن، شانس خود برای دریافت ویزای لاتاری را از دست خواهید داد. به همین دلیل بهتر است با پرداخت مبلغ اندکی، از طریق سایت‌های ایرانی که به شکا واسطه‌ای ثبت‌نام شما را انجام می‌دهند اقدام کنید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها