هر چیزی که باید درباره ضدآفتاب سینره بدانید!

کد خبر: 1007708

بسیاری از آقایان از مصرف کرم های ضدآفتاب سرباز می زنند؛ اما آیا واقعا استفاده از ضدآفتاب ها ضروری است؟  برای خواندن ادامه مطلب، با ما در این مقاله همراه باشید.

هر چیزی که باید درباره ضدآفتاب سینره بدانید!

به گزارش فردا، اگر از آقایانی که ضدآفتاب استفاده نمی کنند دلیل کارشان را بپرسیم؛ احتمالا به دلایل فرهنگی واجتماعی و حس چربی یا رنگ روی پوست اشاره خواهند کرد. اما اگر این دسته از افراد بدانند استفاده نکردن از ضدآفتاب چه عواقب ناگواری در پی خواهد داشت؛ قطعا در تصمیم خود تجدید نظر می کنند.

با آغاز فصل گرما، سفرها و تفریحات تابستانی هم دوباره رونق می گیرد. به همین دلیل اکثر مردم و مخصوصا آقایان، مدت زمان بیشتری را در زیر تابش مستقیم آفتاب سپری می کنند. قرار گرفتن در معرض این اشعه ها بدون محافظت، باعث ایجاد آسیب های جدی پوستی و سلامتی در افراد می شود.

یکی از جدی ترین آسیب هایی که در اثر قرار گرفتن زیر نور خورشید به سلامتی وارد می شود؛ انواع سرطان های پوستی از جمله ملانوما است. اگر هنوز هم استفاده از کرم ضدآفتاب برای آقایان را کاری بیهوده می دانید؛ بهتر است نگاهی به آمار دو برابری مرگ و میر آقایان نسبت به خانم ها در اثر این بیماری بیاندازید.

با وجود انتشار این آمار، هنوز هم شاهد این هستیم که در مصرف ضدآفتاب های مردانه سهل انگاری می شود و حتی نوعی نگاه منفی در جامعه نسبت به این موضوع وجود دارد. البته استفاده از ضدآفتاب مخصوص آقایان بدون باقی گذاشتن اثر رنگ و چربی؛ می تواند مانع از بروز حساسیت های فرهنگی در جامعه شود.

در هر ساعت یک نفر در دنیا بر اثر ابتلا به سرطان ملانوما از دنیا می رود. ملانوما نوعی سرطان پوست است که قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UVA و UVB احتمال ابتلا به آن را تا چندین برابر افزایش می دهد. اگر پیش زمینه ژنتیکی و یا خال های بزرگ پوستی دارید؛ هرگز بدون محافظت کافی و استفاده از ضدآفتاب از خانه بیرون نروید.

البته به غیر از ابتلا به سرطان، آسیب های پوستی مثل چین و چروک، لک یا آفتاب سوختگی هم در انتظار آقایانی است که استفاده از ضدآفتاب را سرسری می گیرند.

استفاده دائم و روزانه از کرم های ضدآفتاب ، مهم ترین اصل برای مراقبت از پوست و داشتن ظاهری سالم و جذاب است. در صورتی که از کرم های ضدآفتاب مناسب استفاده نمی کنید؛ مصرف سایر کرم های بهداشتی نمی تواند تاثیر چندانی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی و یا رفع لک های تیره داشته باشد. اکثر خانم ها روتین پوستی روزانه ای برای مراقبت از پوست خود دارند؛ اما آقایان ترجیح می دهند از محصولاتی استفاده کنند که علاوه بر تغذیه پوست، از آن در برابر آلودگی های محیطی و آفتاب محافظت می کنند.

راهکارهایی برای مراقبت های پوستی در تابستان:

برای اینکه در فصل تابستان کمترین آسیب به پوست و سلامتی شما وارد شود؛ حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • تا حد امکان بین ساعات ده صبح تا چهار بعدازظهر از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
  • در فصل تابستان، لباس هایی بپوشید که از قسمت های بیشتری از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کند.
  • استفاده از ضد آفتاب مخصوص آقایان را فراموش نکنید. SPF محصولی که انتخاب می کنید باید بیشتر از 30 باشد؛ تا احتمال سوختگی و آسیب رسیدن به پوست صورت را به حداقل برساند.
  • هر سه تا چهار ساعت، کرم ضدآفتاب را تجدید کنید.
  • علاوه بر صورت، از کرم ضدآفتاب روی گردن، دست ها و پشت گوش استفاده کنید.

هر چیزی که باید درباره ضدآفتاب سینره بدانید!

همان طور که قبلا هم اشاره شد؛ برای آقایان مهم این است کرم ضدآفتابی که استفاده می کنند؛ رد چربی یا سفیدی روی صورتشان باقی نگذارد و بعد از استفاده حس سبکی داشته باشند. از آنجا که معمولا آقایان کمتر از خانم ها کرم ضدآفتاب را تجدید می کنند؛ مهم است کرم ضدآفتاب مورد استفاده آنها نسبت به تعریق و شستشو هم مقاوم باشد.

ضدآفتاب سینره مخصوص آقایان ، علاوه بر اینکه به دلیل داشتن SPF 45 از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVA و UVB کاملا محافظت می کند؛ حاوی عصاره مورینگا است که باعث می شود آلودگی های محیطی جذب پوست صورت نشود. فیلترهای فیزیکی و شیمیایی به کار رفته در ساختار ضدآفتاب سینره مخصوص آقایان، باعث می شوند روی صورت رد و رنگ غیرطبیعی به جا نماند و بعد از استفاده از آن حس سبکی داشته باشید. ضدآفتاب سینره مخصوص آقایان ضد تعریق و شستشو است و ترکیبات ضدالتهابی آن باعث می شود قرمزی و برافروختگی پوست بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب سریع تر بهبود پیدا کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها