یک پرسش دوستانه از حجت الاسلام حمید رسایی

کد خبر: 195711

اما مسئله ای که امروز جای پرسش دارد این است که ما کدامیک از سخنان آقای رسایی را باید بپذیریم؟ ایشان در جوابیه به «فردا» درباره گشت ارشاد گفته اند که اساسا با اکران گشت ارشاد مخالف بوده اند و آن را قابل اصلاح نمی دانستند.حال سوال این است که؛برادر ارجمند جناب آقای حجت الاسلام حمید رسایی پاسخ شما به این ابهام چیست و باید کدام موضع شما را پذیرفت؟

یک پرسش دوستانه از حجت الاسلام حمید رسایی
سرویس فرهنگی «فردا»: سایت «فردا» در هفتم فروردین ماه طی مطلبی درباره اکران نوروزی دو فیلم مساله دار «گشت ارشاد» و «خصوصی» با انتقاد ازسیاست های متناقض ارشاد در حوزه سینما، این پرسش را درباره عملکرد حجت الاسلام حمید رسایی در شورای نمایش مطرح کرده بود که عملکرد ایشان به عنوان یکی از اعضای این شورا نسبت به اکران نوروزی چنین فیلم هایی که با ارزش های نظام و مردم در تضاد است چگونه بوده است؟
در پاسخ به این پرسش جناب رسایی نیز جوابیه ای را به «فردا» دادند که عیننا منتشر شد. ایشان در این جوابیه گفتند که «در جلسه ای که فیلم زندگی خصوصی مورد بررسی قرار می گرفت به دلیل فوت پدرم حضور نداشتم و با اکران گشت ارشاد هم مخالف بودم». همچنین در ادامه این جوابیه آقای رسایی «فردا» را به موضع گیری سیاسی و رویکرد سیاسی کارانه به فرهنگ متهم کرد.
اما مسئله ای که امروز جای پرسش دارد این است که ما کدامیک از سخنان آقای رسایی را باید بپذیریم؟ ایشان در گفتگویی که در تاریخ 22 اسفند با رسانه یالثارات داشتند دلایل دیگری را مطرح کرده اند که متن آن گفتگو به نقل از یالثارات در ذیل ذکر می شود:
«اين درحالي بود كه دقايقي بعد، پس از ارجاع اين موضوع از سوي يالثارات، حجت‌الاسلام حميد رسايي به دليل حضور در جلسه علني مجلس از پاسخگويي عذر خواست و بعد از ظهر همان روز در پاسخ با يالثارات گفت: به دليل درگيري در انتخابات موفق به شركت در شوراي اكران نشده ام. وي با تاييد مسئله دار بودن فيلم گشت ارشاد گفت: من فيلم زندگي خصوصي را تماشا نكرده ام اما فيلم گشت ارشاد قرار بوده تا با انجام اصلاحات اساسي مجوز اكران بگيرد.» این در حالی است که ایشان در جوابیه به «فردا» درباره گشت ارشاد گفته اند که اساسا با اکران گشت ارشاد مخالف بوده اند و آن را قابل اصلاح نمی دانستند.حال سوال این است که؛برادر ارجمند جناب آقای حجت الاسلام حمید رسایی پاسخ شما به این ابهام چیست و باید کدام موضع شما را پذیرفت؟ گفتنی است اعتراض نسبت به این دو فیلم صرفا در حوزه رسانه ها نبود و روحانیون و ائمه جمعه در این باب پیش قدم بودند . به طور مثال آيت‌الله علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس جزء علمایی بود که با حساسيت ويژه اين مسئله را دنبال مي‌كرد، اما در نوروز امسال و به‌دنبال اكران فيلم كاسب‌كارانه و غير اخلاقي "زندگي خصوصي" كه نامش به "خصوصي" تغيير يافت، برخي ديگر از امامان جمعه نيز به اعلام اعتراض پرداختند و از اكران اين فيلم و فيلم "گشت ارشاد" انتقاد كردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها