پالایش عوامل خودسر تاریخی خواهد شد/ ریشه فتنه متحجران خشک می‌شود

کد خبر: 276260

حداقل ۹ تن از علما و مراجع قم که کمیته با آنها ملاقات داشته، به شدت تاکید داشتند که ریشه این غائله ها باید خشک شود؛ در غیر این صورت، خطری برای نظام، انقلاب و کشور محسوب می شود.آن عده ای که می خواهند با این جوسازی ها و شانتاژ کاری ها، اجازه دهند باز هم چنین اتفاقاتی ادامه پیدا کند، کور خوانده اند.

سرویس سیاسی«فردا»: سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس بر قرائت گزارش تحقیق فتنه قم و پیگیری آن تاکید کردند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه گزارش این حادثه در صورت تایید مجلس به قوه قضاییه ارسال می شود، تصریح کرد: آقایان می دانند اگر این گزارش به قوه قضاییه برود، پای آنها گیر است بنابراین تشکیک می‌کنند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خانه ملت گفت: قائله 22بهمن قم، همانند موارد قبلی مشابه آن که مقام معظم رهبری نیز به آنها اشاره کردند، از حوادث تلخ انقلاب اسلامی بود و دل تمام دلسوزان نظام و انقلاب را به درد آورد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از آن حادثه، آقای ابوترابی به عنوان رییس وقت جلسه علنی مجلس، مسئولیت رسیدگی به این حادثه را بر عهده کمیسیون امنیت ملی گذاشتند و کمیته ای از سوی این کمیسیون برای بررسی ابعاد مختلف ماجرا انتخاب شد.

عضو کمیته بررسی حادثه ۲۲بهمن قم، تصریح کرد: رسیدگی به این موضوع برای آن بود که به چنین قائله هایی خاتمه داده شود؛ بنابراین، قرار نیست در این گزارش از فردی تقدیر صورت گیرد یا به کسی تشویقی داده شود؛ بلکه بناست به چنین رفتارهایی که به ضرر نظام، انقلاب و کشور است، خاتمه داده شود.

۳۵ هزار پیامک برای تهیه گزارش حادثه ۲۲بهمن قم تحلیل شد

نقوی ادامه داد: یک بررسی دقیق، بی طرفانه، علمی و محققانه صورت گرفت و بیش از ۷۰۰ صفحه سند، مدرک، مصاحبه، عکس و گفتگو جمع آوری شد؛ ۳۵ هزار پیامک تحلیل شد؛ ۲ هزار ساعت وقت برای تهیه گزارش صرف شد و برای تمام نکات این گزارش، سند و مدرک وجود دارد.

وی درباره تلاش معدودی از افراد برای غیرمستند جلوه دادن گزارش حادثه ۲۲بهمن قم تصریح کرد: حتما این گزارش، منافع عده ای را به خطر می اندازد و گروهی متضرر می شوند و رفتار و چهره پشت پرده آنها افشا می شود؛ بنابراین، آنها ساکت نمی نشینند؛ با نماینده مجلس و وزیر ملاقات می کنند، به سراغ علما و مراجع می روند و سعی دارند خود را پشت برخی شعارها پنهان سازند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مثلا عده ای می گویند این گزارش سپاه را تضعیف کرده و پشت تابلوی سپاه پنهان می شوند؛ می گویند این گزارش دفتر آیت الله مصباح را تضعیف کرده و پشت تابلوی دفتر آیت الله مصباح پنهان می شوند؛ می گویند این گزارش نیروی انتظامی را تضعیف کرده و پشت تابلوی نیروی انتظامی پنهان می شوند.

وی بیان کرد: این گزارش نه تنها هیچ کدام از این مجموعه ها را تضعیف نکرده، بلکه ضمن معرفی افراد خاطی آنها، باعث تقویت شان شده و این مجموعه ها را از اشکالات مطرح شده، مبرا ساخته است.

نقوی به قضیه مرگ ستار بهشتی اشاره کرد و توضیح داد: در ماجرای مرگ ستار بهشتی، مشاهده شد ۳ نفر از ماموران نیروی انتظامی خطا و خلافی انجام داده بودند و فرماندهی نیروی انتظامی نیز با آنها برخورد کرد.

وی با طرح این سوال که آیا این کار باعث عزت نیروی انتظامی شد یا تضعیف آن، افزود: مشخص است که باعث عزت نیروی انتظامی شد؛ زیرا آن مجموعه خوب عمل می کند و تنها تعداد اندکی از ماموران آن که خطاکار بودند، معرفی شدند و مورد برخورد قاطع قرار گرفتند.

عضو کمیته بررسی حادثه ۲۲بهمن قم با اشاره به تکمیل گزارش ۲۲بهمن قم یادآور شد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، این گزارش در کمیسیون امنیت ملی قرائت و با اکثریت آراء تصویب شد؛ سپس مصوبه مربوط به آن از سوی کمیسیون تحویل هیئت رئیسه شد و اکنون آنها باید طبق ماده ۲۰۶ آیین نامه برای این گزارش تصمیم گیری کنند که آیا در صحن علنی قرائت بشود یا نشود؛ در مجلس به تایید نمایندگان برسد یا نرسد، به قوه قضاییه ارسال بشود یا نشود.

وی با اشاره به اینکه قطعا این گزارش در صحن قرائت خواهد شد، ادامه داد: آن آقایانی که خود را پشت این تابلوها پنهان کرده بودند و با قرائت این گزارش، منافع خود را در خطر می بینند، اقدام به ارائه اطلاعات غلط و نادرست به مردم کردند و حتی بیانات مقام معظم رهبری را تحریف ساختند؛ بنابراین کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارش کلی این قائله را به صورت محرمانه در اختیار تک تک نمایندگان گذاشت تا همه آنها بدانند این گزارش مستند، دقیق و با اسناد و مدارک متقن است.

عده ای با شانتاژ کردن می خواهند چنین حادثه هایی را ادامه دار کنند

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: این غائله ها باید تمام شود؛ آن عده ای که می خواهند با این جوسازی ها و شانتاژ کاری ها، اجازه دهند باز هم چنین اتفاقاتی ادامه پیدا کند، کور خوانده اند.

وی تصریح کرد: حداقل ۹ تن از علما و مراجع قم که کمیته با آنها ملاقات داشته، به شدت تاکید داشتند که ریشه این غائله ها باید خشک شود؛ در غیر این صورت، خطری برای نظام، انقلاب و کشور محسوب می شود.

گزارش ۲۲بهمن قم در صورت تایید مجلس به قوه قضاییه ارسال می شود

عضو کمیته بررسی حادثه ۲۲بهمن قم توضیح داد: بعد از قرائت این گزارش و بر اساس ماده ۲۰۶ آیین نامه، رییس جلسه باید از نمایندگان نظرخواهی کند؛ اگر مجلس گزارش این کمیته را تایید کرد، برای طی مراحل قضایی به قوه قضاییه ارسال می شود و اگر تایید نکرد، از دستور کار خارج خواهد شد.

پالایش عوامل خودسر بعداز قرائت گزارش فتنه قم، در تاریخ مثال‌زدنی می‌شود
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با تأکید بر لزوم قرائت هر چه سریع تر گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره حادثه ۲۲ بهمن قم، گفت: خواندن این گزارش موجب شکسته شدن فضای افراط و تفریط در کشور خواهد شد.

سید رمضان شجاعی کیاسری تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کار گسترده و در عین حال عمیقی و دقیقی را در مورد شناسایی عوامل حادثه ناگوار 22 بهمن قم انجام داد و قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس، برای شکسته شدن فضای افراط و تفریط در کشور و تعطیل شدن آن به طور حتم باید انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: پیرو قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد شناسایی مسببان وقایع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم و اخلال در سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر حضرت معصومه( س)، عاملان این حادثه در هر لباس و جایگاهی هستند باید برای محاکمه به دادگاه های صالحه معرفی شوند.

شجاعی کیاسری، ادامه داد: برخورد قاطعانه با عواملی که با بررسی های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شناسایی شدند سبب خواهد شد که بعد از این کسی به خود اجازه ندهد، هر وقت دلش خواست علیه چهره ها و شخصیت ها نظام دست به اقدامات تندروانه و غیر مسئولانه بزند.

وی، با تأکید بر اینکه در چند سال گذشته حتی برخی مراجع و علما نیز از گزند، این تندوری های افراطیون در امان نبوده اند، گفت: به طور حتم از جمله فواید و اثرات مثبت قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد وقایع ۲۲ بهمن قم، این خواهد بود که مراجع، علما و شخصیت های اصیل نظام نیز از این اقدام خوشنود خواهند شد و موجبات رضایتمندی آنان نیز فراهم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: پالایش و اصلاحی که در نتیجه قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی مجلس در مورد نیرو های خودسر و افراطی انجام خواهد شد، بسیار اثر بخش و در تاریخ جمهوری اسلامی مثال زدنی خواهد بود.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از دیگر فواید مترتب بر شناساندن عوامل افراط در حادثه ۲۲ بهمن قم، می توان به گسترش نشاط و حس رضایتمندی در جامعه و افزایش اقتدار نظام اسلامی در برخورد با کوته نظرانی که به اسم ظاهری دفاع از ارزش ها دست به تخریب شخصیت های کلیدی نظام می زنند، اشاره داشت.

وی تاکید کرد: این جوسازی که یک عده در مجلس درست می کنند، به این دلیل است که می خواهند مجلس این گزارش را تایید نکند تا به قوه قضاییه ارسال نشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آقایان می دانند اگر این گزارش به قوه قضاییه برسد، پای آنها گیر است و نگران همین مسائل هستند./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها