سلام فرانسه به فاشیسم!

کد خبر: 332718
سلام فرانسه به فاشیسم!

ایسنا: با پایان مرحله دوم انتخابات محلی فرانسه، نتایج اولیه شمارش آرا از پیشتازی حزب راست میانه اتحاد برای جنبش مردمی (یو ام پ) و پیروزی بی سابقه حزب راست افراطی جبهه ملی در تعدادی از حوزه‌های رای گیری حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه لوموند، تاکنون پیشتازی جبهه ملی در حداقل هشت شهر فرانسه مسجل شده است. این در حالی است که هم اکنون، جبهه ملی هیچ یک از شهرداری های این کشور را در اختیار ندارد.

پیروزی جبهه ملی در شرایطی به دست آمده که ۳۸ درصد فرانسوی‌ها از حضور در پای صندوق‌های رای خودداری کرده‌اند که رقمی بی سابقه محسوب می‌شود.

در مرحله اول انتخابات محلی، ۳۶.۵ درصد واجدان شرایط از شرکت در انتخابات خودداری کرده بودند که در سطح انتخابات محلی بی‌سابقه بود.

در پی برگزاری مرحله اول انتخابات، ژان مارک ارو، نخست وزیر فرانسه خواستار بسیج رای دهندگان و به ویژه کسانی که در دور اول انتخابات محلی شرکت نکرده بودند علیه راست افراطی شد.

به گزارش بی.بی.سی، ارو از فرانسویان خواست هر کاری که می توانند انجام دهند تا حزب راست افراطی "جبهه ملی" نتواند حتی یکی از شهرداری‌های این کشور را در اختیار بگیرد.

گروهی از ناظران، دلیل موفقیت جبهه ملی در برخی مناطق فرانسه را خودداری بسیاری از فرانسویان از شرکت در انتخابات، در شرایطی دانسته اند که ظاهرا هواداران راست افراطی به گونه ای سازمان یافته در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.

به نظر می رسد بسیاری از کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند، رای دهندگان سابق به حزب سوسیالیست بوده‌اند که از عملکرد دولت چپ میانه فرانسوا اولاند، به ویژه در زمینه اقتصادی، سرخورده شده‌اند.

تمام احزاب چپگرای فرانسه اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از پیروزی جبهه ملی، در دور دوم متحد خواهند شد. همزمان، گروهی از چهره های سیاسی راست میانه فرانسه هم علیه به قدرت رسیدن راست افراطی در برخی مناطق این کشور هشدار داده بودند.

طبق قانون انتخابات، در تمام شهرهایی که هیچ یک از کاندیداها ۵۰ درصد آرای شرکت کنندگان در انتخابات را به دست نیاورده باشد، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها