نویدی برای یک برنامه خوب

کد خبر: 389823
نویدی برای یک برنامه خوب

سرویس سیاسی «فردا»: همزمان با سال روز نهم دی، برنامه متن- حاشیه این هفته به بررسی ناگفته های انتخابات سال 88 و ریشه های حماسه 9 دی، پرداخت. میهمان ویژه بخش متن دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از چهار کاندیدای انتخابات سال 88 بود.

پنج سال پس از فتنه 88 و حماسه 9، در کنار مستند چالشی"دهم"، برنامه متن-حاشیه از چهره معتدل انتخابات 88، دعوت کرد. در ابتدای این برنامه دکتر محسن رضایی در تببین ریشه فتنه های شکل گرفته در تاریخ انقلاب گفت: فتنه 88 در راستای سایر فتنه هایی است که از ابتدای پیروزی انقلاب، چشم به تخریب نظام داشته اند. وی در ادامه نقش قوای نظارتی را قبل و پس از انتخابات و به ویژه در رسیدگی به ابهامات و شبهات موجود در خصوص نتایج انتخابات پررنگ و قابل توجه ذکر کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مناظره تاریخی میرحسین موسوی و رئیس جمهور وقت افزود: نقطه آغاز فتنه 88 را می توان از شب مناظره این دو طرف مناظره دانست که البته از نگاه من بیش از مناظره، مناقشه ای بود که در همان زمان نیاز به تذکر شورای نگهبان داشت. چرا که این دو نامزد انتخاباتی هر دو فضا را برای هوادران طرف مقابل و در جامعه ملتهب کردند.

وی تاکید کرد: فتنه 88 بود که فضا بین الملل را به سمت سناریو تحریم بیشتر علیه ایران برد. اگرچه تصمیم گیرندان آن روز امریکا، امروز از سیاست پنج سال گذشته خود نسبت به ایران پشیمان هستند. فتنه 88 در کنار هزینه های سیاسی که برای نظام داشت، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور در سطح خرد و کلان وارد کرد.

دکتر رضایی همچنین از حضور پرشور تمام اقشار مردم با هر نگاه سیاسی در حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی نشان داد که اگر حضور مردم نبود مسئولین در عبور از فتنه پیش آمده با بحران بیشتری روبرو می شدند. این مردم بودند که با نگاه سیاسی برای نظام حماسه ای دیگر رقم زدند. اگر آن روز دقت می کردید، عده ای را می دیدید که با دست بندهای سبز در کنار سایرین قرار داشتند. همانجا بودن که من مطمئن شدم که کار فتنه به آخر رسیده است.

گفتنی است برنامه متن-حاشیه که یازدهمین برنامه از سری دوم خود را به روی آنتن برد، همچون برنامه های پیشین به طرح و نقد نظرات مختلف پرداخت. در برنامه این هفته متن - حاشیه با نگاهی تاریخی- اجتماعی به بررسی همه جانبه نقش عناصر دخیل در شکل گیری، پرورش و مدیریت فتنه 88، تلاش کرد تا با طرح سوالاتی چالشی به ابهامات گروه های مختلف فکری، سیاسی و اجتماعی در رابطه با حوادث منتج به حماسه 9 دی پاسخ دهد. این درحالی است که دیگر برنامه رسانه ملی که با این نگاه سعی در پوشش جامع تری از این روز تاریخی و ریشه های این افتخار ملی دارد، مستند "دهم" است. قابل ذکر است، رویکرد غیر جناحی، بی طر فانه و پخته مجری برنامه که از اولین متن- حاشیه سری جدید مشهود است در این قسمت نیز با تاکید بر همین روال تلاش داشت تا صدای همه مخاطبان را از رسانه ملی منعکس کند.

نکته جالب توجه در این برنامه، استقبال دکتر رضایی از فراهم شدن فرصتی برای بازگویی دستاوردهای حماسه 9 دی است. وی ضمن اعلام آمادگی در پاسخگویی به هر نوع نقد و سوالی در ابتدای برنامه تاکید کرد: نقش رسانه ملی در رساندن صدای مردم به مسئولین است و برقراری فرصتی برای تحکیم رابطه مردم با نظام. گفتنی ست شیوه اجرای مجری برنامه متن-حاشیه توانسته مسیر تازه در اداره برنامه های سیاسی رسانه ملی گشوده تا در عین تولید برنامه ای چالشی، جذاب و پرمخاطب اصل بی طرفی و غیرجناحی را در اجرای مجریان این رسانه پررنگ کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها