از تشکیلات هما تا وب سایت رسمی رئیس دولت دهم/ وعده احمدی نژادی‌ها به مردم: «به زودی می‌آییم»

کد خبر: 396947

شکی نیست که محمود احمدی‌نژاد سودای بازگشت به قدرت اول اجرایی کشور را در سر می‌پروراند و با حضورهای مردمی در حسینیه‌ها سخنرانی‌های کم و بیش و حساب شده به دنبال انسجام و بازسازی پایگاه اجتماعی خویش است. رفتار ی از که از وی در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ برای رسیدن به قدرت بار‌ها و بار‌ها دیده شد تا...

از تشکیلات هما تا وب سایت رسمی رئیس دولت دهم/ وعده احمدی نژادی‌ها به مردم: «به زودی می‌آییم»
سرویس سیاسی فردا : شکی نیست که محمود احمدی‌نژاد سودای بازگشت به قدرت اول اجرایی کشور را در سر می‌پروراند و با حضورهای مردمی در حسینیه‌ها سخنرانی‌های کم و بیش و حساب شده به دنبال انسجام و بازسازی پایگاه اجتماعی خویش است. رفتار ی از که از وی در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ برای رسیدن به قدرت بار‌ها و بار‌ها دیده شد تا آنجا که شش رقیب سر‌شناس و قدر خود را پشت سر گذاشت و سرانجام کسی که در کارنامهٔ سیاسی‌اش چند سال استانداری اردبیل و دو سال شهرداری تهران به چشم می‌خورد، ناگهان رئیس جمهور ایران شد.
از سوی دیگر، سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد، از خوزستان در جنوب کشور گرفته، تا طالقان در مرکز و دریاکنار در شمال، در فاصله‌ای نه چندان دور با انتخابات مجلس، در معادلات سیاسی معنای تلاش برای بازگشت و دستیابی مجدد به قدرت را به همراه دارد. در هر حال، با توجه به شروع روند سفرهای استانی احمدی‌نژاد پس از دوران ریاست جمهوری به نظر می‌رسد تاکید بیشتر فعالیت‌های سیاسی وی از شهرستان‌ها آغاز شود. بدین ترتیب آنگونه که از خاموشی و عدم تبلیغات رسانه‌ای سایت‌های حامی احمدی‌نژاد بر می‌آید، این فعالیت فعلا به دور از حاشیه‌های تبلیغاتی با حضور چهره‌های اصلی با برگزاری نشست‌های مختلف در استان‌ها به صورت چراغ خاموش ادامه دارد وطرح‌های مختلف جذب عناصر و معرفی چهره‌ها برای تصدی کرسی‌های مجلس در همین جلسات تهیه می‌شود. حالا اما فعالیت‌های رسانه‌ای احمدی نژادی هم شدت یافته و هر روز سایت و رسانه‌ای تازه از حامیان احمدی‌نژاد رونمایی می‌شود. فعالیت‌هایی که با شعار «به زودی می‌آییم» آغاز شد و روز به روز گسترده‌تر می‌شود. نمونه بارز زیاد شدن این فعالیت‌ها تشکیلات هما است. هما اختصاری است برای ترکیب واژه‌های «هوادران محمود احمدی‌نژاد» که این روز‌ها در تهران و شهرستان‌ها و در دنیای مجازی از وایبر تا فیس بوک و اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی را در بر گرفته است. نرم‌افزار ارتباطی تلگرام در گوشی‌های اندروید و آیفون و همچنین نرم افزار وایبر برای فعالیت‌های رسانه‌ای توسط همین گروه از هواداران طراحی شده است. احمدی‌نژاد همچنین یک اکانت جدید در تویی‌تر و اینستاگرام به نام خود ثبت کرده است. قدرت تاثیرگذاری و فضاسازی این صفحه‌ها تا حدی است که خبر حذف فایل‌های صوتی از بایگانی ایرنا نخستین بار از طریق اینستاگرام احمدی‌نژاد به رسانه‌ها کشیده شد و فضای بسیار سنگینی برای دولت روحانی ایجاد کرد. این مجموعه با مدیریت عبدالرضا داوری از حامیان احمدی‌نژاد، فعالیت خود را از چند ماه پیش آغاز کرد. هر چند داوری در خصوص عملکرد هما هرگونه فعالیت سیاسی برای بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت را تکذیب کرد و گفت: چون احمدی‌نژاد پایگاه اجتماعی بسیار وسیعی دارند و در اقشار مختلف نسبت به وی سمپات و هواخواهی زیادی وجود دارد سعی داریم با «هما» از این ظرفیت استفاده کنیم اما فعالیت هما با جلسات مختلف در شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد و عمده کار آن با محوریت بررسی اوضاع سیاسی و همچنین برآورد مقبولیت نزدیکان احمدی‌نژاد تعریف می‌شود که نشان می‌دهد با بازگشت به قدرت احمدی نژادی‌ها بی‌ارتباط نیست. در این میان اواخر شهریور ماه، تشکل «هما» از راه اندازی رادیو نیز خبر داده بود که البته هنوز رونمایی نشده است. روزنامه مهر عدالت هم نام روزنامه‌ای است که اعلام شده هواداران محمود احمدی‌نژاد به زودی منتشر خواهند کرد. در این میان اما وب سایت رسمی محمود احمدی‌نژاد نیز شعار «به زودی می‌آییم» را منتشر کرده تا زمزمه‌های بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه‌های قدرت جدی‌تر شود. باید منتظر ماند و دید قدم بعدی حلقه یاران احمدی‌نژاد برای بازگشت به سیاست چه خواهد بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها