کجا برویم، چه ببینیم، بخوانیم، و بشنویم

کد خبر: 410000

در بسته پیشنهادات این آخر هفته یک جا برای رفتن، 3 کتاب خواندنی ، یک فیلم در حال اکران برای دیدن و یه آلبوم تازه منتشر شده برای شنیدن به شما پیشنهاد شده است.

کجا برویم، چه ببینیم، بخوانیم، و بشنویم
برویم :

بوستان جنگلی یاس ؛ بام شرق تهران

این بوستان که پبرو بیانات رهبری در جمع فعالان محیط‌ زیست و با پیگیری شبانه روزی شهرداری تهران در مدت کوتاهی احداث گردید پیشنهاد این هفته ما برای یک گردش بهاری است. بوستان یاس با بیش از 1400 هکتار وسعت در شمال و جنوب بزرگراه شهید بابایی واقع شده است و به دلیل موقعیت خاصش چشم انداز زیبایی از شرق تهران را در معرض دید قرار می‌دهد. آلاچیق و باربیکیو، سرویس های بهداشتی و نمازخانه ، زمین بازی کودکان، دستگاه‌های بدنسازی و پارکینگ خودرو از جمله امکانات این بوستان است.

نشانی : بزرگراه شهید بابایی ، بعد از خیابان استخر

ببینیم:

رخ دیوانه

«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و بازی طناز طباطبایی، بیژن امکانیان ، صابر ابر، نازنین بیاتی و گوهر خیراندیش از روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته در برنامه اکران نوروزی قرار گرفت. این فیلم توانست در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، پنج سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین صداگذاری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند و در هفت رشته دیگر نیز نامزد شود. رخ دیوانه به بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد و با نگاهی واقع‌گرایانه بی آنکه درگیر شعارزدگی یا سیاه‌نمایی شود معضلات اجتماعی فناوری های جدید را مطرح می‌نماید. فیلم‌نامه قوی، ریتم مناسب و جذابیت‌های تصویری از نقاط قوت فیلم است اما در کنار اینها از شکستن قبح روابط آزاد دختران و پسران و نیز مصرف دخانیات می توان به عنوان نکات منفی فیلم یاد کرد.

از اینجا بلیط بخرید.

بخوانیم:

صحیفه فاطمیه

نخستین پیشنهاد ما در بخش خواندنی‌ها، کتاب «صحیفه فاطمیه» است که به تازگی در ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفته است. صحیفه فاطمیه مجموعه ای از ادعیه حضرت فاطمه «س» است که در 6 بخش ادعیه ایام هفته و ماه، تعقیبات نمازهای یومیه، ادعیه در حوائج، ادعیه عمومی، نمازهای حضرت صدیقه طاهره «س» و حدیث شریف کساء تنظیم شده و خطبه فدکیه نیز به ضمیمه آن در آمده است. این کتاب در 256 صفحه با قیمت 9000 تومان توسط نشر قرآن و اهل بیت نبوت به چاپ رسیده و ظاهرآراسته و زیبای آن در کنار ترجمه روانش آن را به هدیه‌ای زیبا به مناسبت روز زن تبدیل ساخته است.

نشانی فروشگاه : تهران، خیابان انقلاب اسلامی ، انتشارات ترنجستان سروش و انتشارات کیهان

مردی که هیچ بود

کتاب «مردی که هیچ بود» ، آخرین نوشته زنده یاد مرتضی احمدی، یک داستان بلند است که در 96 صفحه توسط انتشارات هیلا روانه بازار نشر شده است. داستان کتاب درباره جاهل جوانمردی است که زندگی خود را فدای نجات زندگی دیگران می‌کند. راوی ، داستان را با لحن محاوره مردم تهران قدیم روایت می‌کند که مهم‌ترین عامل جذابیت کتاب است.

در پشت جلد کتاب بخشی از آن آورده شده که جهت آشنایی با حال و هوای «مردی که هیچ بود» آن را با هم می‌خوانیم: "کار شاغلام پخت و پز و فروختن جغور بغور "حسرت الملک" بود. بعدازظهر تا شب سر چاراه گمرک امیریه چسبیده به دکون نونوایی سنگک آق الیاس بساط می‌کرد و با اون صدای خوشش می‌زد زیر آواز،"دل دارم قلوه دارم کباب سرخ کرده دارم..." عطر و بویی راه می‌نداخت که هر عابری رو به طرف خودش می‌کشوند. ماهی یه بارم شاغلام دل و جیگرا رو سیخ می‌کرد و می‌چید رو آتیش و اهل خونه رو دعوت می‌کرد. بادبزنو دس می‌گرفت و سیخو زیر و رو می‌کرد و می‌زد و زیر آواز. از جواد یساری و داود مقامی و عباس قادری و نعمت آغاسی براشون می‌خوند و گاهی‌ام یه کوچه‌باغی مهمونشون می‌کرد و حال و هوای دیگه‌ای به بزم خودش می‌داد ."

از اینجا بخرید.

زندگی زیباست ، روایتی از حیات شهید سید مرتضی آوینی

آخرین پیشنهاد ما در بخش خواندنی‌های این هفته، کتاب «زندگی زیباست»، تازه‌ترین اثر منتشر شده درباره شهید آوینی است که سال گذشته به بازار نشر عرضه شد. این کتاب روایتی داستانی و مستند از زندگی شهید آوینی است که ما را با جنبه های دیگری از زندگی آن بزرگوار آشنا می‌سازد. «زندگی زیباست» به بازگویی اتفاقات زندگی شهید اکتفا نمی‌کند و در جای جای کتاب به تناسب، بخش‌هایی از نوشته‌های آوینی نیز گنجانیده شده است و زمینه های آشنایی ما با اندیشه‌های ایشان را فراهم می‌کند.بخش پایانی کتاب به مجموعه ای از عکس‌های شهید آوینی اختصاص یافته است. این کتاب در 367 صفحه و با قیمت 13000 تومان توسط نشر معارف منتشر شده است.

از اینجا بخرید.

بشنویم:

عشق یعنی

آلبوم عشق یعنی آخرین ساخته فریدون آسرایی است که زمستان گذشته روانه فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی گردید. این آلبوم 12 قطعه را در بر می‌گیرد و تولید این مجموعه سه سال به طول انجامیده و ترانه ها از میان اشعار ترانه سرایانی همچون علی ایلیا، حسین غیاثی ، محمد کاظمی ، امیرعلی بهادری، و رسول یونان انتخاب شده اند. بر خلاف اغلب آلبوم ها که یکی دو قطعه خوب دارند ، تمامی قطعات این آلبوم شنیدنی هستند و ترانه و تنظیم خوبی دارند اما هیچ یک به سطح عالی نمی‌رسند.

از اینجا بخرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها