۶ جایگزین فوق العاده برای شوید در آشپزی و پخت و پز

کد خبر: 855901

اگر می‌خواهید درباره خواص و فواید شوید، جایگزین‌های مناسب شوید در آشپزی، خواص شوید پلو، خواص شوید کوهی، خواص دمنوش شوید و بهترین جایگزین شوید در آشپزی اطلاعاتی به دست بیاورید با ما همراه شوید.

۶ جایگزین فوق العاده برای شوید در آشپزی و پخت و پز
پایگاه خبری تحلیل فردا: در این مطلب شما را با اطلاعاتی درباره‌ی نحوه جایگزین کردن برگ و بذر شوید با انواع دیگر سبزیجات آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.
۶ جایگزین شگفت‌انگیز شوید
اگر در دستور پخت غذایی که می‌خواهید بپزید شوید وجود دارد، ولی شما دسترسی به شوید تازه ندارید خوب است با جایگزین‌های شوید آشنا شوید. شوید گیاهی خاص است و به طور گسترده در اروپا کشت می‌شود. جالب آنکه هم برگ‌های شوید و هم بذر شوید به‌عنوان ادویه یا سبزی در غذا‌ها به کار می‌روند. از برگ شوید معمولا در طعم‌دار کردن ماهی، سوپ و خورش استفاده می‌شود. طعم شوید معمولا با طعم زیره‌ی سیاه مقایسه می‌شود و این دو گیاه معمولا با همدیگر مصرف می‌شوند.
از دیگر سو بذر شوید بیشتر به‌عنوان ادویه و به صورت آسیاب شده در غذا‌های متنوعی استفاده می‌شود. طعم بذر شوید قدری ملایم‌تر از برگ شوید است به همین خاطر جایگزین کردن آن با چیز‌های دیگر آسان‌تر است. شوید در سرتاسر جهان در غذا‌های ملی کشور‌های مختلف از هند و چین گرفته تا اروپا و آمریکا به اشکال مختلف یافت می‌شود؛ بنابراین اگر شما وسط آشپزی هستید و ناگهان متوجه شدید که این ماده‌ی اولیه مهم را ندارید ما به شما کمک می‌کنیم جایگزین مناسب برای آن را پیدا کنید.
جایگزین‌های شوید
بهترین جایگزین‌های شوید که طعم، مواد مغذی و فواید سلامتی بخش شوید را جدا جدا یا هر سه را باهم دارند عبارتند از: رازیانه، آویشن، رزماری، ترخون و جعفری.
۱. ترخون تازه
یکی از بهترین جایگزین‌های برگ شوید ترخون تازه است، چون طعم‌هایشان به طور قابل توجهی شبیه هم هستند و هر دوطعم انیسون یا بادیان رومی را به خاطر می‌آورند. این طعم قوی بخش مهمی از مواد متشکله‌ی بسیاری از غذاهاست، اما استفاده از برگ شوید در بعضی از دستورپخت‌ها دشوار است، چون حرارت ممکن است طعمش را ازبین ببرد یا مواد مغذی‌اش را تغییر دهد. در چنین شرایطی استفاده از ترخون تازه می‌تواند راه خوبی باشد. شما می‌توانید ترخون تازه را در سوپ و خورش بریزید و همان طعم و عطری که از شوید انتظار دارید را از آن بگیرید.
مطلب مرتبط: ۱۸ خواص و فواید گردو برای سلامتی، پوست، مو، حافظه و جلوگیری از سرطان
۶ جایگزین شگفت‌انگیز شوید
۲. ریحان
اگر می‌خواهید یک ماده‌ی غذایی را بخوابانید یا نوعی سالاد درست کنید و در حال حاضر برگ شوید ندارید، ریحان می‌تواند جایگزینی عالی باشد. اگرچه طعم آن قدری متفاوت است، مزه‌اش می‌تواند مکمل غذا‌هایی باشد که معمولا شوید در آن‌ها به کار می‌رود. ریحان در سرتاسر جهان یافت می‌شود و نسبتا ارزان هم هست. می‌توانید از ریحان برای طعم‌دار کردن پاستا، سالاد‌ها و ترشی‌ها استفاده کنید.
۳. جعفری
یکی از ملایم‌ترین سبزی‌هایی که به‌عنوان جایگزین شوید می‌توانید استفاده کنید جعفری است که هم همیشه در دسترس و ارزان است و هم طعمش آن‌قدر قوی نیست که سایر مزه‌های غذا را تحت‌الشعاع قرار دهد. گاهی ممکن است طعم شوید برای غذایی زیادی تند باشد، اما جعفری می‌تواند با طعمی خفیف‌تر مکمل طعم سایر مزه‌های غذا باشد به‌خصوص در سوپ‌ها، خورش‌ها، خورش‌های کاری و سس سالاد.
مطلب مرتبط: ۷ فایده و خواص چای میوه رز/ نوشیدنی مناسب برای پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و حفاظت از پوست
۴. رازیانه
قسمت‌های بالایی پر مانند گیاه رازیانه جایگزینی ایدئال برای شوید است، چون طعمی بسیار شبیه شوید دارند. درست مانند ترخون، رازیانه هم ته‌مزه‌ای از شیرین‌بیان یا بادیان رومی دارد و وقتی شما آن را به غذا اضافه می‌کنید تشخیص اینکه شوید به غذا زده‌اید یا رازیانه سخت می‌شود. اگرچه ممکن است خیلی پیش نیاید در یخچالتان رازیانه‌ی تازه داشته باشید، اما اگر موقعیت اضطراری پیش آمد می‌تواند به‌خوبی به‌عنوان جایگزین شوید به کار رود.
۵. آویشن
همان‌طور که در بالا هم اشاره شد، یک بدی شوید این است که وقتی حرارت می‌بیند یا پخته می‌شود مقدار زیادی از طعم و عطرش را از دست می‌دهد. آویشن، اما علاوه بر اینکه آنتی‌اکسیدان و مواد مؤثره‌ی فراوان دارند طعم و مزه‌ی قوی‌اش طی فرآیند پخت‌وپز از دست نمی‌رود؛ بنابراین یکی از جایگزین‌های محبوب شوید محسوب می‌شود.
مطلب مرتبط: ۱۰ خواص و فوائد شگفت‌انگیز ژلاتین برای پوست، مو، گوارش، مفاصل و بدن
۶ جایگزین شگفت‌انگیز شوید
۶. رزماری
رزماری به خاطر استفاده به‌عنوان طعم‌دهنده و دورچین غذا‌های گوشتی و استیک معروف است. رزماری طعم تندی دارد، اما برخی از مزه‌های آن شبیه طعم شوید است و می‌توان از آن به‌عنوان جایگزین شوید استفاده کرد.
ترجمه: طاها ربانی
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها