حرز شرف الشمس چیست؟ / چگونه می توان حرز شرف الشمس را نوشت؟

کد خبر: 934576

حرز شرف شمس چیست؟ آداب نوشتن حرز شرف شمس یا طلسم شرف شمس چیست؟ برای این که پاسخ این پرسش‌های‌تان را به دست آورید در این متن با ما همراه باشید.

حرز شرف الشمس چیست؟ / چگونه می توان حرز شرف الشمس را نوشت؟

حرز شرف الشمس چیست؟ و چگونه می توان حرز شرف الشمس را نوشت؟ برای دانستن پاسخ این سوال باید بدانید که روز شرف الشمس به روزی گفته می‌شود که خورشید یا همان شمس در ۱۹ درجه ماه فرودین یا همان برج حمل قرار بگیرد. جالب است بدانید که شرف نیز به یک اصطلاح نجومی گفته می‌شود که درباره قرار گرفتن ستاره‌ها در بعضی ماه‌های نجومی صدق می‌کند. بسیاری از مردم و ستاره‌شناسان معتقد هستند وقتی که ستاره‌ای در ماه خاصی و در برج مقرری قرار می‌گیرد را دارای تاثیرات خاصی می‌دانند. شرف الشمس نیز بر خلاف تصور عموم به یک سنگ خاص گفته نمی‌شود بلکه شرف الشمس نام دعایی است که در همان روز شرف الشمش یا ۱۹ فروردین روی عقیق زرد یا کاغذ نوشته می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به شما اطلاعاتی درباره حرز شرف الشمس و طریقه نوشتن حرز شرف الشمس توضیحاتی بدهیم. با ما همراه شوید.

مطلب مرتبط: روز شرف الشمس

حرز شرف الشمس به چه چیزی گفته می‌شود؟

شرف الشمس در واقع دعایی است که به امیرالمومنین حضرت علی (ع) منتسب شده است. حرز شرف الشمس نیز اشکال همان شرف الشمس است که به شکل رمزآلودی نوشته می‌شود. در کتاب مصباح کفعمی آمده است که در برخی کتاب‌های شیعیان نقل شده که این رموز و اشکال از امام علی (ع) روایت شده است و ایشان در هنگام عزیمت به جهاد این اشکال رمزآلود را روی یک سنگ حک کردند و سپس در این باره فرمودند که این از رموز پیروزی ما است. البته این روایت چندان محکم نیست و نمی‌توان به آن تکیه کرد. چون این روایت به امام علی (ع) ختم نمی‌شود. البته این روایت توسط شیخ بهایی نیز بیان شده است. حرز شرف الشمس بر روی یک نگین یا معمولا در اکثر اوقات روی عقیق آن را حکاکی می‌کنند؛ به معنی پنج اسمم اعظم خداوند است یعنی الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور که به جای اینکه این اسامی را به صورت کامل حکاکی کنند، در نوشتن حرز شرف الشمس از اولین حرف این اسامی استفاده می‌کنند. به صورت کلی حرز شرف الشمس دارای ۱۳ حرف است که ۴ حرف حرز شرف الشمس از تورات، ۴ حرف حرز شرف الشمس از انجیل و ۵ حرف حرز شرف الشمس از قرآن مجید آمده است.

حرز شرف الشمس

دعای شرف الشمس

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی هی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

آداب نوشتن حرز شرف الشمس و نگهداری از حرز شرف الشمس

شما برای نوشتن حرز شرف الشمس باید آدابی را رعایت کنید یا اگر می‌خواهید این کار را به کسی بسپارید او باید آداب نوشتن حرز شرف الشمس را رعایت کند. اول اینکه در نوشتن حرز شرف الشمس هیچ خطوطی دو بار یا چند بار تکرار نشود. دوم اینکه در نوشتن حرز شرف الشمس سوراخ‌هایی که برای میم، ها، واو، ستاره کشیده می‌شود نباید بسته شود. سوم اینکه خط‌هایی که در اول و آخر ستاره حرز شرف الشمس کشیده می‌شود نباید یکدیگر را قطع کند. چهارم اینکه تمام الف‌هایی که در حرز شرف الشمس کشیده می‌شود باید مساوی و به یک اندازه باشد. پنجم اینکه واو آخری که در حرز شرف الشمس کشیده می‌شود باید دنباله‌اش روی همه حرف‌ها باشد. ششم اینکه اگر حرز شرف الشمس را روی کاغذ می‌نویسید حتما با گلاب و زعفران باشد. هفتم اینکه نوشتن حرز شرف الشمس باید با آگاهی، توجه، پاکی و وضو باشد. نکته آخر هم اینکه برای نوشتن حرز شرف الشمس باید از راست شروع به نوشتن کنید.

مطلب مرتبط: دعای شرف الشمس

نکته مهم درباره حرز شرف الشمس این است که اگر قبلا آن را روی نگین حک کرده‌اید هر سال در ساعتی که برای روز شرف الشمس ذکر شده که ساعت آن بین ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است روی خطوط حرز شرف الشمس با یک سوزن دوباره بکشید. اگر هم که حرز شرف الشمس را روی کاغذ نوشتید آن را باز نکنید و به کسی هم نشان ندهید و در چهارشنبه پایانی سال آن را به آبی روان بسپارید. یادتان باشد که حرز شرف الشمس حتما باید به نام یک فرد خاص که صاحب آن است نوشته شود، پس از استفاده از حرز شرف الشمس‌هایی که در بازار و مغازه‌ها موجود است، پرهیز کنید.

حرز شرف الشمس

آداب نوشتن حرز شرف الشمس روی کاغذ

ابتدا در روز ۱۹ فروردین یا همان روز شرف الشمس دو رکعت نماز حاجت مثل نماز صبح بخوانید. سپس ۱۰۰ صلوات بفرستید. بعد حرز شرف الشمس را روی یک کاغذ با زغفران و گلاب بنویسید. و در زیر حرز شرف الشمس نیز حاجت خود را بنویسید. بعد کاغذ حرز شرف الشمس را لای یک قرآن قرار بدهید.

مطلب مرتبط: طلسم شرف الشمس

خواص حرز شرف الشمس

خواص بسیار زیادی برای حرز شرف الشمس ذکر شده است که از میان آن‌ها می‌توان به برآورده شدن حاجت، افزایش رزق و روزی، دفع بلا و گرفتاری از صاحب حرز شرف الشمس و دور شدن از گناه برای صاحب حرز شرف الشمس اشاره کرد. بهتر است که حرز شرف الشمس روی سنگ عقیق حکاکی شود چرا که برای عقیق در روایات ما خواص بسیار زیادی بیان شده است. به عنوان مثال پیامبر اسلام (ص) فرمودند که هر کس انگشتر عقیق در دست داشته باشد، حاجتش برآورده خواهد شد. امام علی (ع) خواندن دو رکعت نماز با عقیق را بهتر از خواندن هزار رکعت نماز بدون انگشتر عقیق می‌دانند. امام کاظم توصیه کرده‌اند به دست کردن انگشتر عقیق زرد چرا که گرفتاری‌ها را رفع می‌کند و باعث آسانی می‌شود. پیامبر (ص) وعده داده‌اند کسی که انگشتر عقیق دست کند هرگز به اندوهی دچار نخواهد شد. امام صادق (ع) فرمودند که انگشتر عقیق باعث ایمن ماندن در سفر خواهد شد. همچنین امام صادق (ع) در حدیثی دیگر فرمودند که دست کردن انگشتر عقیق پریشانی را از فرد دور می‌کند و باعث عاقبت به خیر شدن فرد می‌شود. علاوه بر این کسی که انگشتر عقیق در دست دارد از شر افراد فاسد و ظالم در امان می‌ماند. حرز شرف الشمس همچنین باعث در امان ماندن از چشم زخم، سلامت تن، دوری از بیماری‌ها و رسیدن به آرزوها می‌شود.

منابع:

باشگاه خبرنگاران

فردا

ستاره

خبرگزاری رضوی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها