چگونه با وجود افسردگی دوست پیدا کنیم؟

کد خبر: 587545

در حقیقت افراد افسرده با خود فکر می‌کنند که دوستان خوی نیستند و از ادامه دادن رابطه‌ی دوستی‌شان در هراسند. علاوه بر این دوستی با این افسرده بسیار سخت به نظر می‌رسد. با وجود این مشکلات افراد افسرده گوشه‌گیر شده و حس ناراحتی و تنهایی در آنها مداوم می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: آیا احساس می‌کنید که باید با کسی حرف بزنید یا به کسی اعتماد کنید؟ شاید دلتان بخواهد فیلمی ببینید و از آن لذت ببرید، اما انرژی و اشتیاق کافی برای ارتباط بر قرار کردن با دیگران را ندارید. افرادی که افسردگی دارند اغلب احساس پوچی می‌کنند و همیشه برایشان سوال است که چرا هیچ‌کسی تمایل به دوستی با آنها ندارد.
به گزارش Psych central ، در حقیقت افراد افسرده با خود فکر می‌کنند که دوستان خوی نیستند و از ادامه دادن رابطه‌ی دوستی‌شان در هراسند. علاوه بر این دوستی با این افسرده بسیار سخت به نظر می‌رسد. با وجود این مشکلات افراد افسرده گوشه‌گیر شده و حس ناراحتی و تنهایی در آنها مداوم می‌شود.
خیلی از این افراد دوست دارند که جواب سوالشان را بدانند، با وجود افسردگی چگونه می‌توان برای خود دوست پیدا کرد ؟
پاسخ به این سوال ساده نیست ولی چند راهنمایی کوچک می‌تواند در حل این مشکل به آنها کمک کند :
- افسردگی یک بیماری قابل درمان است. پس تا دیر نشده با مشاور یا پزشک خود در میان بگذارید و به او اجازه دهید تا شما را درمان کند، حتی شاید نیازی به دارو برای درمان نداشته باشید .
به پزشک خود در مورد مشکلاتی که برای دوستیابی دارید بگویید، مشکلات ایجاد رابطه با دیگران جدی است، شاید همین مشکلات یکی از دلایل افسردگی باشد . - عضو گروه‌هایی شوید که در آن از افرادی که افسردگی و حالات روحی خوبی ندارند حمایت می‌شود. این گروه‌ها به شما کمک می‌کند که موارد لازم برای ارتباط برقرار کردن با دیگران را یاد بگیرید.
-پیدا کردن دوست در محیط‌هایی که همیشه می‌روید خیلی راحت‌تر از آن است تا اینکه در مکانی تحت فشار قرار بگیرید تا مجبور به ایجاد ارتباط شوید. رابطه خود را در محل کار، مدرسه و همسایگی حفظ کنید تا خودتان دریابید با کدام یک از این گروه‌ها راحت‌تر کنار می‌آیید.
- در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنید، به ورزش بروید و تمرین کنید. اگر می‌توانید برای کمک به دیگران داوطلب شوید. انجام تحقیقات زیادی نشان داده شده است که ورزش کردن از جمله پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌تواند به بهبود افسردگی کمک کند.
-گاهی اوقات دوستان افراد افسرده نمی‌دانند که چگونه با این افراد رفتار کنند. شاید به طور نا خودآگاه آنها را سرکوب کنند. ریسک کنید و به سمت دوستان قدیمیتان بروید به آنها اجازه دهید که بدانند شما دوست دارید با آنها وقت بگذرانید.
- به نکات مثبتی که می‌توانید به رابطه‌ی دوستی خود بیفزایید فکر کنید، این ارتباط را بخواهید و به دوستان جدیدتان به چشم یک مشاور نگاه نکنید.
-به هر حال شما بیماری خود را خواهید شناخت، بیماری که پستی و بلندی بسیاری دارد. اما یادتان باشد زمانی که احساس افسردگی می‌کنید خودتان را سرزنش نکنید که چرا نمی‌توانید با دیگران به خوبی و درستی رفتار کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها