۲۵ شگفتی بدن انسان که شما را شگفت زده می‌کند

کد خبر: 765250

تنها دلیل این که اسید معده، خود معده و بقیه اعضای بدن را هضم و ذوب نمی‌کند این است که سلول‌های معده خیلی تندتر از سرعتی که هضم می‌شوند، خود را بازسازی می‌کنند.

۲۵ شگفتی بدن انسان که شما را شگفت زده می‌کند

سرویس سبک زندگی فردا: همه ما می‌دانیم که بدن‌مان فوق العاده و شگفت انگیز است، اما نمی‌دانیم تا چه حد.به نقل از فوت و فن مثلا آیا می‌دانستید که نوزادان تنها رنگ سفید و سیاه را می‌بینند؟ و یا می‌دانستید هر یک از تار مو‌های سرتان می‌تواند تا ۷ سال عمر کند؟

۲۵ شگفتی بدن انسان که شما را شگفت زده می‌کند

امروز ۲۵ حقیقت راجع به بدن‌تان خواهید شنید که باور آن مشکل است.

هر انسان با سایز متوسط در طول زندگی‌اش در حدود ۱۸ کیلوگرم پوست ریزی می‌کند.

یک حقیقت باور نکردنی: تنها دلیل این که اسید معده، خود معده و بقیه اعضای بدن را هضم و ذوب نمی‌کند این است که سلول‌های معده خیلی تندتر از سرعتی که هضم می‌شوند، خود را بازسازی می‌کنند.

اسید معده تان آنقدر قوی است که می‌تواند تیغ صورت تراشی را هم آب کند.

برای اینکه مزه چیزی را بچشید، زبان‌تان باید آن را کمی حل کند. اگر می‌خواهید این را امتحان کنید، ابتدا زبان‌تان را مقداری خشک کنید و سپس یک آبنبات را در دهان قرار دهید، خواهید دید که مزه آبنبات را خیلی کمتر حس می‌کنید.

مغزتان بیشتر از ۲۰ درصد از اکسیژن و کالری که به بدن می‌رسد را مصرف می‌کند.

به غیر از دو قلو‌های همسان، هر انسانی روی زمین بوی مخصوص به خود را دارد.

هر چه آی کیوی بیشتری داشته باشید، خواب‌های بیشتری می‌بینید.

ممکن است این را باور نکنید، اما قد شما شب‌ها حدود ۱ سانتی متر کوتاه‌تر می‌شود. این به خاطر فشاری است که در طول روز به عضروف‌هاتان وارد می‌آید و آن‌ها را فشرده می‌کند.

این هم یک حقیقت باور نکردنی دیگر: در حدود نیم میلیون عدد ترشح عرق در کف پاهاتان قرار دارد که روزانه حدود نیم لیتر مایع ترشح می‌کنند.

در حدود ۳۰۰ میلیون مویرگ بر روی ریه‌هاتان قرار داد، اگر آن‌ها را بیرون بکشند و پشت سر هم قرار دهند، می‌توانند آن‌ها را در طول ایالت متحده بکشند.

اگر تمام رگ‌های خونی‌تان را به هم وصل کنند، طولی برابر با ۶۰ ٫ ۰۰۰ مایل (۹۶۵۶۰ کیلومتر) دارند. یعنی می‌توان آن‌ها را تقریبا ۲ دور و نیم دور کره زمین چرخاند.

زنان دو برابر مردان پلک می‌زنند.

مردان دو برابر زنان به سکسکه دچار می‌شوند.

در طول زندگی‌تان، دهان شما به اندازه‌ای بزاق ترشح می‌کند که بتوان با آن‌ها دو استخر شنا را پر کرد.

بعد از پرخوری، شنوایی و تیزی گوش هایتان کمتر می‌شود.

بعد از سن ۶۰ سالگی نیمی از غدد چشایی‌تان را از دست می‌دهید.

بچه‌هایی که تازه به دنیا آمده اند، تنها می‌توانند رنگ سفید و سیاه را ببینند.

قرنیه تنها عضوی از بدن است که خون ندارد. این عضو اکسیژن مورد نیازش را مستقیما از طریق هوا جذب می‌کند. حتما این را می‌دانستید که ۷۵ درصد بدن‌تان را آب تشکیل می‌دهد. اما این را هم می‌دانستید که ۸۰ درصد مغزتان از آب است؟

طول متوسط زندگی یک تار موی انسان ۳ تا ۷ سال است.

به غیر از آتش زدن مو، از بین بردن موی انسان بسیار سخت است و حتی اسید‌های قوی هم به سختی می‌توانند یک تار مو را از بین ببرند.

بدن انسان ممکن است بسیار شکننده و ضعیف به نظر برسد، اما باید بدانید شما می‌توانید حتی با برداشتن معده‌تان، با حذف طحال، با از بین رفتن ۷۵ درصد از کبد، با نبود ۸۰ درصد از روده، با برداشتن یک کلیه، با حذف یک شش و با نبود تقریبا هر عضوی از ناحیه کشاله ران و لگن هم زنده بمانید!

یک مثانه پر سایزی در حدود سایز یک توپ بازی سافت بال دارد.

دندان‌هاتان از ۶ ماه قبل از تولدتان شروع به رشد می‌کنند.

اکثر بچه‌ها با رنگ چشم آبی به دنیا می‌آیند. اما قرار گرفتن در معرض تابش فرا بنفش خورشید باعث می‌شود ملانین آن‌ها در نهایت رنگ واقعی خود را نمایان کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها