فراخین دریاچه‌ای بی‌‌نظیر در دل جنگل

کد خبر: 854389

اطراف این دریاچه همان طور که می‌توان حدس زد دارای طبیعت زیبایی می‌باشد در سفر به دریاچه فراخین می‌توانید در روستا‌های اطراف هم گشتی بزنید. روستا‌های کندلوس، دلسم و ویسر از این جمله اند که هر کدام علاوه بر اینکه بسیار زیبا هستند می‌توانند مکانی برای اقامت شما نیز توسط محلی‌ها مکانی فراهم کنند.

فراخین دریاچه‌ای بی‌‌نظیر در دل جنگل
سرویس سبک زندگی فردا: در کشور ما، ایران از گذشته تا به حال و به دلیل تنوع آب و هوایی، کوهستان‌ها و جنگل ها، رودها، سواحل، تالاب‌ها و دریاچه ها، مرتع، دشت‌ها و چمنزارها، محل مناسبی برای زندگی گونه‌های متنوع حیوانی و گیاهی قلمداد می‌شود. تنوعی از جانوران و گیاهان که مانند برخی از آن‌ها در هیچ کجای این دنیا دیده نمی‌شود. با ورود گونه‌های مختلف گیاهی از سرزمین‌های دیگر به کشورمان و رشد و گسترش آن‌ها موجب شد تا بر تنوع زیستی گیاهی ایران افزوده شود تا جایی که اکنون بسیاری از مناطق این خطه پهناور دارای جاذبه‌های شگفت انگیزی خصوصا در شمال کشور و البته مازندران می‌باشند. شاید برخی از ما جاذبه‌های طبیعی بسیاری را در شمال کشور بشناسیم و نیز سفر کرده باشیم که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد و طرفدارانی را به سوی خود جلب می‌کند. اما در این میان برخی از جاذبه‌هایی وجود دارند که علی رغم ظرفیت بسیار بالا، اما کمتر شناخته شده اند و بسیاری از ما نسبت به آن‌ها بی اطلاعیم. این جاذبه‌ها می‌توانند آنچه ما به دنبالشان هستیم مثل آرامش و طبیعت بکر با چشم انداز‌های بی نظیر را نصیببمان کنند. اکنون قصد داریم در این مطلب گوشه بسیار اندک از زیبایی‌های مازندران، با عبور از جنگلی سرسبز و نزدیکی روستای ویسر، جایی به نام دریاچه فراخین را به شما معرفی کنیم، پس با الی گشت همراه باشید. دریاچه فراخین دارای یک مسیر دسترسی بسیار زیبایی می‌باشد که البته این یکی از ویژگی‌های همیشگی اکثر جاذبه‌های طبیعت در این استان دوست داشتنی است، به گونه‌ای که برای رسیدن به آن باید از قلب جنگلی بکر عبور کنیم تا از دیدن آن نیز بی نصیب نباشیم. در واقع زیبایی‌های این جاذبه یعنی دریاچه فراخین از مسیر دسترسی به آن شروع می‌شود به طوری که باید از جاده خاطره انگیز و فوق العاده زیبای چالوس آغاز کنیم، جاده‌ای که هر بار دل به آن می‌سپاریم و آن را می‌بینیم برایمان تازگی دارد و گوشه گوشه آن شامل چشم انداز‌های طبیعت است. در مسیر این جاده و بعد از گذشتن از جنگل و مسیری خاکی به دریاچه فراخین خواهید رسید. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که رسیدن به این دریاچه اندکی سخت است، اما زیبایی‌های مسیر این سختی را آسان می‌کند. مسیر دسترسی در جاده جالوس و پس از مرزن آباد در سمت راست خود به کمربندی چالوس به نوشهر می‌رسید و تابلوی که روی آن دیزی سرای آذربایجان نوشته را خواهید دید. طبق راهنمایی این تابلو مسیر خود را تغییر دهید و از روستا‌های دلسم و ویسر عبور کنید. در انتها به یک جاده خاکی معدنی میرسید و پس از عبور از رودخانه‌های کم عمق و رانندگی در حدود ۴۰ کیلومتر به دریاچه فراخین خواهید رسید. توجه داشته باشید که در مسیر رسیدن به دریاچه، پنج دوراهی قرار دارد که در واجه شدن با آن‌ها باید به این صورت مسیر را انتخاب کنید: از دو تای اول به سمت راست بروید که نشانه آن تابلو به سمت کجور است، سومی را به سمت چپ، چهارمی را به راست و پنجمی را به چپ انتخاب مسیر کنید. دریاچه فراخین در نزدیکی روستای ویسر، جایی که درختان سر به قلک کشیده آن را احاطه کرده اند و زیبایی هایش را تا زمانی که به محل دقیق این مکان نرسید نمی‌توانید ببینید. البته این دریاچه تا حدی شبیه به تالاب است که به زیبایی‌های آن افزوده است و موجب شده دوست داران طبیعت بسیاری را به سوی خود بکشاند. آب این دریاچه از چشمه فراخین و باران تامین می‌شود و در ارتفاع ۲۲۰۰ متری واقع شده است. دریاچه فراخین در مازندران
چه فصلی برای سفر مناسب است؟ از ابتدای اردیبهشت ماه تا انتهای شهریور دریاچه فراخین در بهترین وضعیت خود قرار دارد چرا که پر از آب است، بنابراین بهتر است زمان برای سفر است.
فصل بهار و تابستان: وضعیت میزان آب دریاچه در پرآب‌ترین حالت خود قرار دارد و بسیار زیباست. فصل پاییز: خاصیت این فصل در بیشترین جتذبه‌های استان ملزندران رنگارنگ بودن مناظر است چرا که رنگ برگ‌های درختان در حال تغییر رنگ است و هر کدام به یک رنگ، پس با فرض انعکاس این چشم انداز‌های زیبا در آب دریاچه، این برای بازدید دوست داشتنی و زیبا خواهد بود.
فصل زمستان: اگرچه به دلیل برف گیر بودن منطقه باز هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد، ولی چون مسیر دسترسی چندان مناسب نیست و دارای امکانات نیز نمی‌باشد، بهتر است اقدام به سفر نکنید مگر اینکه دارای تجهیزات کامل باشید. طبیعت اطراف و ملزومات اطراف این دریاچه همان طور که می‌توان حدس زد دارای طبیعت زیبایی می‌باشد در سفر به دریاچه فراخین می‌توانید در روستا‌های اطراف هم گشتی بزنید. روستا‌های کندلوس، دلسم و ویسر از این جمله اند که هر کدام علاوه بر اینکه بسیار زیبا هستند می‌توانند مکانی برای اقامت شما نیز توسط محلی‌ها مکانی فراهم کنند. اما بهتر است نکاتی هم در خصوص ملزومات سفر بدانید مثل کفش مناسب برای پیاده روی در جنگل که یکی از ضروریات این سفر است و یا اگر اگر در فصول نسبتا سردتر به این مکان می‌روید، پوشاک ضد رطوبت را برای در امان ماندن از باران فراموش نکنید. در صورتی که اهل کمپینگ هستید کیسه خواب یا پتوی مسافرتی، لباس اضافه، ظروف شخصی، لوازم بهداشتی شخصی و چادر مسافرتی را به همراه داشته باشید. تمام وسایل مورد نیاز از جمله خوراکی هارا از روستای دلسم و ویسر خریداری کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها