"مارین لوپن" كيست؟

کد خبر: 196806

"مارین لوپن" از جمله نامزدهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه محسوب می‌شود که انتظار می‌رود در دور نخست انتخابات رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با سارکوزی و اولاند داشته باشد.

"مارین لوپن" كيست؟

فارس: "مارین لوپن" از جمله نامزدهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه محسوب می‌شود که انتظار می‌رود در دور نخست انتخابات رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با سارکوزی و اولاند داشته باشد. در آستانه آغاز انتخابات ریاست‌‌جمهوری فرانسه و در حالیکه کمتر از دو هفته به زمان آغاز دور نخست این انتخابات زمان باقی است، خبرگزاری فارس طی گزارشی اقدام به معرفی "مارین لوپن" یکی از سه نامزد مطرح‌ در این انتخابات کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

"مارین لوپن" متولد ۵ آگوست سال ۱۹۶۸ در "نوی-سورسن سیاستمدار فرانسوی است. وی رهبر جبهه ملی فرانسه از ۱۶ ژانویه ۲۰۱۱ تاکنون است. او فرزند ژان ماری لوپن سیاستمدار فرانسوی، رهبر سابق و رئیس افتخاری کنونی جبهه ملی است. مارین لوپن از سال ۲۰۰۴ تاکنون عضو پارلمان اروپاست و به حرفه وکالت اشتغال دارد. * تحصیلات مارین لوپن در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی ارشد حقوق خود را از دانشگاه پاریس ۲ دریافت کرد. وی سپس در سال ۱۹۹۲ مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزائی را از دانشگاه پاریس ۲ دریافت کرد و پس از آن موفق به کسب گواهینامه شایستگی حرفه وکالت شد. لوپن همچنین رئیس افتخاری انجمن ملی دانش‌آموزان پاریس است. * فعالیت‌های حرفه‌ای مارین لوپن از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ به عنوان وکیل در کانون وکلای پاریس فعالیت داشته است و طی سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ میلادی مدیر خدمات حقوقی جبهه ملی بوده است. * انتصاب‌های دولتی لوپن در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان نماینده پارلمان اروپا منصوب شد و پس از آن در سال ۲۰۰۹ بار دیگر این سمت را بر عهده گرفت. وی طی سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی به عنوان مشاور منطقه‌ای "نورد پا دوکله" (Nord-pas de Calais) فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۰ بار دیگر به این سمت منصوب شد. مارین لوپن سپس از سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد به عنوان مشاور شهری در شهر "انن بومون" (Hénin-Beaumont) در شهرستان پادو کله فرانسه مشغول به فعالیت شد. * فعالیت‌های حزبی لوپن از ۱۶ ژانویه ۲۰۰۱ تاکنون رئیس جبهه ملی فرانسه است. وی همچنین عضو هیأت اجرائی، عضو دفتر سیاسی و عضو کمیته مرکزی [این حزب] است. * زندگی خصوصی مارین لوپن تاکنون ۲ بار ازدواج کرده و دو بار طلاق گرفته است و ۳ فرزند دارد. *انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ مارین لوپن که چندی پیش مسئولیت حزب جبهه ملی را از "ژان ماری لوپن" پدر کهنسال خود که بنیانگذار این حزب نیز به حساب می‌آید، گرفت؛ در تلاش است تا از آراء بیشتری از میان کارگران این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آتی برخوردار شود. * رویه سیاسی بنا بر اعلام منابع سیاسی و خبری فرانسه "مارین لوپن" عملا درشیوه و راهکارهای پدر خود که عموما بر تندروی و افراط‌گری استوار بود، تا حدودی بازبینی کرده و آنها را برای رسیدن به اهداف خود تلطیف کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها