واكنش ها به الحاق بحرين به عربستان

کد خبر: 201712

سید یاسین الموسوی از فعالان سیاسی و مبارز بحرینی در خصوص واکنش مردم بحرین نسبت به این تصمیم دیکتاتورانه بیان داشت: ملت غيور بحرين اتحاد يا حتى كنفدرالي بين عربستان و بحرين که نقشه آل سعود است را رد مي كنند. ملت بحرين در طول تاريخ سد محکم و منيعي در مقابل هر نوع اشغالگري و تسلط بيگانگي بر وطنشان بودند و هستند و خون پاك زيادي از بهترين جوانانشان در راه استقلال ميهن شان را داده اند و می دهند. ابرقدرتها نخواهند توانست بااستبداد مساله الحاق عربستان به بحرين را به وجود بیاورند.

پایگاه 598: روز گذشته خبری مبنی بر تایید رسمی الحاق خاک بحرین به عربستان سعودی منتشر شد که به واکنش های متفاوتی روبه رو گردید. بر اساس این گزارش در هفته‌های اخیر، تبادل نامه بین شاه بحرین و همتای سعودی خود نیز افزایش یافته است. آخرین نامه را "محمد بن مبارک آل خلیفه" معاون نخست وزیر بحرین به شاه سعودی رساند. در این نامه‌ها درباره چارچوب الحاق بحرین به عربستان سعودی توافق شده است. سرکوب شدید مردم به دست نیروهای آل خلیفه و آل سعود موجب شد سران این دو خاندان برای توجیه علت حضور این نیروهای اشغالگر سعودی در بحرین، و جلوگیری از گسترش اعتراضها به عربستان، به فکر الحاق بحرین به عربستان بیفتند. لذا پایگاه 598 به منظور بررسی اهداف پشت پرده آل سعود و آمریکا از این توافق نامه در مصاحبه ای تلفنی با السيد ياسين الموسوي از فعالان سیاسی و مبارز بحرینی به گفتگو پرداخته است.

سید یاسین الموسوی در خصوص واکنش مردم بحرین نسبت به این تصمیم دیکتاتورانه بیان داشت: ملت غيور بحرين اتحاد يا حتى كنفدرالي بين عربستان و بحرين که نقشه آل سعود است را رد مي كنند. این مبارز و فعال سیاسی بحرین افزود: اين اتحادي كه - به گفته نخست وزير بحرين - چالش هاي ناشي از شرايط استثنائي كنوني بحرین این اتحاد را ایجاب می کند و به گفته حکومت بحرین در چهار محور ارتباطات خارجی، دفاع، امنیت داخلی و اقتصاد می باشد مورد تایید بسیاری از كشورهاي عضو شورای هکاری خلیج فارس نمی باشد. وی اظهار داشت: ملت بحرين در طول تاريخ سد محکم و منيعي در مقابل هر نوع اشغالگري و تسلط بيگانگي بر وطنشان بودند و هستند و خون پاك زيادي از بهترين جوانانشان در راه استقلال ميهنشان را داده اند و می دهند. سید یاسین الموسوی گفت: بين بحرين و عربستان تفاوتهاي زيادي وجود دارد كه از مهمترين آنها بافت اجتماعي این دو کشور است واين تفاوتها باعث عدم رضايت قاطعانه ملت بحرين از مسئله الحاق بحرین به عربستان می شود. الموسوی تاکید نمود: ابر قدرتهاي جهاني نمي توانند بر ملتي مانند ملت بحرين که شجاعانه و هوشیارانه ایستاده است و بر خدا توکل نموده، تسلط پیدا كنند و نخواهند توانست به زور و بااستبداد نظرشان مساله الحاق عربستان به بحرين را به وجود بیاورند. وی همچنین بیان داشت: شوراي همكاري خليج فارس مسئله الحاق عربستان به بحرين را بررسي كرده است و در این خصوص به توافق نرسیده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها