دعای امام(ره) درحق وزیر اطلاعات فعلی/ پر تيراژترين عكس زمان انقلاب/ مشایی: مرد در جامعه زیاد است!/ از عکس یادگاری با منتظری تا ابی!

کد خبر: 217357

برخی از مهمترین اخبار امروز تاکنون به این شرح است: دعای امام(ره) درحق وزیر اطلاعات فعلی جماران: حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات اجلاس غیر‌متعهدها را برخاسته از فطرت انسان‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که نشست تهران به حرکت جدیدی در این مجموعه تبدیل شود. حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در بیان اهمیت جنبش غیرمتعهدها با اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی حضرت امام اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که شعار «نه شرقی، نه غربی» امام فقط متعلق به آن زمان نبود. در واقع هر نوع حرکتی غیر از حرکت مستقیم را نفی می‌کرد که ذیل آن حرکت سرمایه‌داری یا هر مکتب دیگری که دست‌ساز بشر است، نفی می‌شود. هیچ کدام از مکاتبی که دست ساز بشر‌ند نمی‌توانند نجات بشر را به همراه داشته باشند و تنها راه نجات، روی آوردن به مکاتب الهی و درواقع دین است که از فطرت انسان‌ها نشات می گیرد. مصلحی ادامه داد: کنفرانس و نشست غیرمتعهد‌ها نیز به نوعی برخاسته از فطرت انسانی است که می‌خواهد خود را مستقل بداند و تحت تاثیر جریان‌ها و ایسم‌های مختلفی که دست ساز بشر است، قرار نگیرد. مجموعه کشور‌هایی هم که این حرکت را آغاز کردند و ادامه دادند، به دنبال ایجاد استقلالی در دنیای بشری بودند که به نحوی خود را از زیر یوغ استکبار خارج کنند. این روحیه استکباری می‌تواند در زمان‌هایی و در قالب‌های مختلف خود را نشان دهد، اما مهم این است که این مسیر استقلال و فطرت بشری ادامه پیدا کند. این اجلاس با توجه به شعار‌های امام راحل و جمهوری اسلامی، قطعاً می‌تواند حرکت جدیدی در این مجموعه را به وجود آورد. مصلحی در ادامه با اشاره به حضور در کنار مرقد مطهر حضرت امام(س) اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی که امام به ایران و قم بازگشتند توفیقی که برای من حاصل شد، این بود که عمامه من را امام بر سرم گذاشتند. من از حضرت امام خواستم دعایی در حق من کنند. ایشان فرمودند خداوند متعال ان شاء الله شما را از علمای الهی و انقلابی قرار دهد که امیدوارم این دعا در حق من مستجاب شده باشد. وی در پایان اظهار داشت ما دو نفر بودیم که در ملاقات‌های مردمی خدمت ایشان رسیدیم و ایشان عمامه را بر سر ما گذاشتند. پر تيراژترين عكس زمان انقلاب/ تصویر خبرگزاری دانشجو: آقاي حسين شركت همان عكاسي بود كه عكس معروف امام خميني در پلكان هواپيما را گرفته بود ايشان آدم شجاع و نترسي بود و به نظرم يكي از بهترين انتخاب‌ها براي فرودگاه بود با حجم خبرنگارهايي كه آن روز در فرودگاه مستقر بودند.

علي فريدوني، از عکاسان مطرح انقلاب و دفاع مقدس، با اشاره به زمان بازگشت امام راحل به ایران، گفت: روز ورود امام به تهران من اولين عكاسي بودم كه عكس معروف امام خميني(ره) را كه از پلكان هواپيما پايين مي‌آمدند ديدم. آقاي قديري كه دبير عكس خبرگزاري ايرنا بود از بين چند عكاسي كه در خبرگزاري ايرنا داشت هر عكس را متناسب با توانايي‌اش در روز 12 بهمن در قسمت خاصي تقسيم كرده بود. آقاي حسين شركت همان عكاسي بود كه عكس معروف امام خميني در پلكان هواپيما را گرفته بود ايشان آدم شجاع و نترسي بود و به نظرم يكي از بهترين انتخاب‌ها براي فرودگاه بود با حجم خبرنگارهايي كه آن روز در فرودگاه مستقر بودند. گرفتن اين عكس شاهكار بود و ايشان توانسته بود 7 الي 8 فرم از پلكان عكس بگيرد اين عكس پرتيراژترين عكس آن برهه زماني شد و بيش از ده‌ها هزار فرم از اين عكس چاپ شد مردم در خانه و مغازه‌شان اين عكس را با سايزهاي مختلف چاپ كردند و بر ديوارها نصب كردند. مشایی: مرد در جامعه زیاد است! یک روزنامه جدید‌الوارده در گزارشی از حاشیه‌های حضور هیئت دولت در حرم حضرت امام(ره)، پیرامون حضور مشایی در این برنامه نوشت: اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد اما، نه کنار احمدی نژاد با مردم بود و نه نزدیک سیدحسن؛ در گوشه‌ای دیگر با همکارانش سخن می‌گفت. وقتی با این پرسش مواجه شد که چرا مدتی است سکوت کرده؟ با خنده‌ای معنادار و از گوشه چشم گفت: "آدم باید حرفی برای گفتن داشته باشد که بزند؛ وقتی حرفی نداریم چه بگوییم؟" چند دقیقه بعد هم به سوال کننده گفت: "در حال فکر کردن هستم تا ببینم می‌توانم چیزی جمع کنم و بگویم؟" مشایی همچنین هنگام خروج از پاویون به دنبال کفش خود بود که محمدزاده رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در این لحظه گفت: "کدام مرد پیدا می‌شود که پا در کفش آقای مشایی کند؟" مشایی هم با صدای بلند پاسخ داد:" فعلا که پا در کفش ما می‌کنند. ظاهر در جامعه مرد زیاد است." منبع: روزنامه مغرب از عکس یادگاری با منتظری تا ابی!

رجانیوز: شاید اگر قرار باشد وضعیت بسیاری از عناصر ضدانقلاب را در یک حدیث خلاصه کنیم، توصیفی دقیق تر از کلام امیر المومنین علیه اسلام نباشد که فرمود: "جاهل را نبینی مگر در افراط یا تفریط." حکایت مخملباف ها، طبرزدی ها، نوری زادها و ... تمام نشدنی است و یکی از خصوصیات ویژه بسیاری از افرادی که این روزها در جبهه ضد انقلاب و به تعبیر خودشان جنبش سبز قرار گرفته اند، افراط و تفریط های آشکار است. محمد جواد اکبرین، طلبه ای که از اواخر دهه 60 تا اوایل دهه 80 در قم مشغول به تحصیل بود یکی دیگر از کسانی است که مروری بر عملکرد و کارنامه وی نشان می دهد، چرا امروز به مهمان ثابت صدای امریکا، بی بی سی و ... تبدیل شده است. اکبرین که در سالهای اولیه تحصیل در قم، به بعضی افراط گری ها مشهور بوده است، بعد از دوم خرداد از هواداران اصلاح طلبان شد، در روزنامه های زنجیره ای مطلب می نوشت و اکنون نیز سالهاست که در خارج از کشور به سر می برد. وی که به لحاظ سیاسی به ارائه تحلیل های سطحی و سخیف شهرت دارد، اخیرا در اقدامی که با شخصیت نه چندان متعادلش قرابت بسیاری دارد، با "ابی" خواننده مبتذل لس آنجلسی همراه شده و عکس یادگاری انداخته است!

این در حالی است که وی همواره خود را دین پژوه! دانسته و پیش از این، عکسهایی از خود و روحانی مورد علاقه اش -مرحوم منتظری- را در فضای اینترنت منتشر کرده بود.

البته وی در جایی به تغییر فکری خود و نسبتش با لباس روحانیت اشاره می کند: "در یک روند فکری به نقطه ای رسیدم که دیگر نسبتی با این لباس احساس نمی کردم!" گفتنی است حضرت امام (ره) سال ها قبل در پیام تاریخی منشور روحانیت که در 3 اسفند 67 منتشر شد، ضمن آسیب شناسی جدی از وضعیت حوزه های علمیه و برخی روحانی نمایان، نسبت به این مساله هشدار داده بودند: "در حوزه‏هاى علميه هستند افرادى كه عليه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعاليت دارند. امروز عده‏اى با ژست مآبى چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام مى‏زنند كه گويى وظيفه‏اى غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه‏هاى علميه كم نيست. طلاب عزيز لحظه‏اى از فكر اين مارهاى خوش خط و خال كوتاهى نكنند، اينها مروّج اسلام امريكايى‏اند و دشمن رسول اللَّه." ایشان در جای دیگری از این پیام تاریخی با اشاره به نفوذ روحانی نمایان در حوزه های علمیه، تصریح می کنند: "استكبار وقتى كه از نابودى مطلق روحانيت و حوزه‏ها مأيوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ يكى راه ارعاب و زور و ديگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربه ارعاب و تهديد چندان كارگر نشد، راههاى نفوذ تقويت گرديد. اولين و مهمترين حركت، القاى شعار جدايى دين از سياست است ... آن قدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى نما ضربه خورده است، از هيچ قشر ديگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلوميت و غربت امير المؤمنين- عليه السلام- كه در تاريخ روشن است ... طلاب جوان بايد بدانند كه پرونده تفكر اين گروه همچنان باز است و شيوه مقدس مآبى و دين فروشى عوض شده است. شكست خوردگان ديروز، سياست بازان امروز شده‏اند. "

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها