بعید است که رحیمی و مشایی تایید صلاحیت شوند/ انتخابات چند قطبی خواهد شد/ خاتمی تمایلی برای حضور در انتخابات ندارد

کد خبر: 255620

فکر می کنم که این افراد تایید صلاحیت نشوند. البته احتمال رد صلاحیت شدن مشایی با توجه به مسائلی که در زمینه جریان انحرافی وجود دارد، بیشتر است. زمانی که بحث معاون اولی رحیم مشایی در دولت به وجود آمد، شاهد موضع گیری بسیاری از سیاسیون بودیم. چه برسد به حالا که بحث ریاست جمهوری نیز مطرح است و واکنش ها نسبت به احتمال حضور مشایی در جایگاه ریاست جمهوری خیلی بیشتر خواهد بود.

سرویس سیاسی «فردا»- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در صحنه رقابت انتخابات فضا برای همه باز است که بخواهند بیایند و خود را مطرح کنند، هر کس هم شرایطش را داشته باشد، مورد بررسی شورای نگهبان قرار می گیرد و وارد گود می شود. اما دولتی ها با معرفی کاندیداهای متعدد به دنبال شکستن آرای اصولگرایان هستند. غلامرضا اسدالهی، در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: من نمی دانم هدف دولت از معرفی افراد مختلف برای کاندیداتوری چیست، اما این احتمال وجود دارد که با معرفی برخی از اصولگرایان به عنوان کاندیدای خود، به دنبال شاخه شاخه کردن آرای اصولگرایان باشند.
اصولگرایان باید چاره اندیشی کنند/ مشایی و رحیمی اصولگرا محسوب نمی شوند نماینده مردم تربت جام اصولگرایان را به چاره اندیشی در زمینه کاهش تعداد کاندیداهای خود توصیه کرد و گفت: در بین اصولگرایان هر چه تعدد بیشتر باشد، آرای مردم بین افراد مختلف تقسیم می شود. از همین رو نیاز به چاره اندیشی برای کاهش این تعداد کاندیداهاست. افرادی چون رحیمی و مشایی که احتمال کاندیداتوریشان در انتخابات آتی ریاست جمهوری وجود دارد نیز جزو اصولگرایان محسوب نمی شوند. وی در ادامه خطرهای تعدد کاندیداهای اصولگرایان را اینگونه تبین کرد: تعدد کاندیداها در بین اصولگرایان ممکن است به بالا آمدن کاندیداهای جریان انحراف و اصلاح طلبان ختم شود. بعید است که رحیمی و مشایی تایید صلاحیت شوند/ مشایی رجل سیاسی نیست اسدالهی تایید شدن افرادی چون رحیمی و مشایی توسط شورای نگهبان را بعید دانست و اظهار داشت: فکر می کنم که این افراد تایید صلاحیت نشوند. البته احتمال رد صلاحیت شدن مشایی با توجه به مسائلی که در زمینه جریان انحرافی وجود دارد، بیشتر است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که بحث معاون اولی رحیم مشایی در دولت به وجود آمد، شاهد موضع گیری بسیاری از سیاسیون بودیم. چه برسد به حالا که بحث ریاست جمهوری نیز مطرح است و واکنش ها نسبت به احتمال حضور مشایی در جایگاه ریاست جمهوری خیلی بیشتر خواهد بود. وقتی اجازه تصاحب معاون اولی به مشایی داده نشد، اجازه حضور در انتخابات ریاست جمهوری به چنین فردی خیلی بعید به نظر می رسد.
وی همچنین تصریح کرد: مشایی در کشور سمتی نداشته که بتواند به عنوان رجل سیاسی خود را معرفی کند. بالاخره رجل سیاسی بودن شرایط و تعاریف خود را دارد و فکر نمی کنم که رجل سیاسی به وی صدق کند.
دولت با یک کاندیدا در انتخابات حاضر می شود/ انتخابات چند قطبی خواهد شد این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه از احتمال حضور دولت با یک کاندیدا در انتخابات خرداد ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: قطعا دولتی ها اجازه تقسیم شدن آرای خود را نمی دهند و در نهایت با یک کاندیدا وارد عرصه انتخابات خواهند شد چراکه تعدد به ضرر کاندیداهای دولت خواهد بود. نماینده مردم تربت جام در مجلس انتخابات را چند قطبی خواند و گفت: رقابت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بین اصولگرایان، اصلاح طلبان و جریان دولت خواهد بود و اگر تعدد کاندیداها بین اصولگرایان باقی بماند، شانس پیروزی به سمت اصلاح طلبان و جریان دولت خواهد رفت. از همین رو باید چاره اندیشی بین اصولگرایان به وجود آمده و فردی که بین مردم از مقبولیت بیشتری برخوردار است وارد گود شود. وی همچنین خاطر نشان کرد: فردی باید وارد عرصه انتخابات شود که پیشینه اش در امور کشور نشان دهد که می تواند کشور را از این شرایط نجات دهد و از مشکلاتی که داریم رهایی بخشد. همچنین رئیس جمهور آینده باید روند پرشتاب پیشرفت کشور را با عقلانیت و برنامه ریزی درست پیش ببرد. خاتمی تمایلی برای حضور در انتخابات ندارد عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان و احتمال حضور خاتمی در انتخابات این چنین سخن گفت: قطعا طرفداران جریان اصلاحات به دنبال این هستند که خاتمی را به عنوان کاندیدای خود وارد عرصه کنند. از طرفی هم شخص آقای خاتمی با توجه به مباحثی که از آن با خبر هستند، تمایلی برای حضور در انتخابات و کاندیدا شدن ندارد. اسدالهی در بخش پایانی اظهارات خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور سلایق مختلف در انتخابات ریاست جمهوری، اشاره کرد و گفت: اینکه خاتمی بتواند بیاید یا نه بحثی است که باید در آینده راجع به آن صحبت کرد و به بررسی این موضوع پرداخت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها