جامعه ما انحصارطلبی را پس می‌زند/ برخی از اشتباهات خود درس بگیرند

کد خبر: 284441

هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان باید بدانند که وقتی مردم اعتدال گرایی را می پسندند، تندروی و انحصار طلبی جایگاهی ندارد. بعضی از اصلاح طلبان در گذشته به دنبال براندازی دین و نظام و اسلام و ولایت فقیه بودند. خوب وقتی یک جریان در جامعه ای که اغلب افراد آن را قشر مذهبی تشکیل داده اند، دست به چنین کاری می زند باید منتظر عواقب بعدی که همان واکنش مردم است، باشد. پس بنابراین هر کس با شعارهای تند و افراطی پیش آید، مردم آن را پس خواهند زد.

سرویس سیاسی «فردا»- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره درباره تکرار اشتباهات گذشته از سوی اصلاح طلبان و بازگشت ماجرای انحصار طلبی از سوی این جریان، گفت: از نظر من فضای امروز جامعه ما فضای انحصار طلبی نیست و چنین کاری از سوی هر کس که باشد، قابل قبول نیست. حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان اینکه فضای امروز جامعه فضای اعتدال است، اظهار داشت: جامعه ما جامعه ای است که دارای طیف ها و افکار مختلف است و کسی که مدیریت این جامعه را بر عهده می گیرد باید به همه این گروه ها و جریان ها توجه داشته و نخبگان هر مجموعه را در مدیریت صحیح کشور به کار گیرد. پس بنابراین هیچ کس حق انحصار طلبی و منفعت خواهی ندارد و نمی تواند جامعه را به سمت هدف جریان خود سوق دهد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم کشور ما نشان دادند که خواهان اعتدال هستند و در انتخابات ریاست جمهوری نیز به این دلیل دکتر روحانی را برگزیدند که شعارهای ایشان شامل اعتدال و تدبیر و امید بود. پس هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان باید بدانند که وقتی مردم اعتدال گرایی را می پسندند، تندروی و انحصار طلبی جایگاهی ندارد. استاد حوزه علمیه قم معتقد است که تقسیم بندی های سانتی متری دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب معنایی ندارد و در تعیین مصادیق افراد حاضر در آنها اختلافاتی وجود دارد. وی با بیان این مطلب عنوان کرد: در بین جریانات اصلاح طلبان مشاهده می شود که برخی از آنها همدیگر را قبول ندارند و این مسئله در بین اصولگرایان هم وجود دارد. یعنی افرادی هستند که خود را اصولگرا می نامند ولی دیگری او را در این جریان نمی داند. به همین دلیل است که این تقسیم بندی ها حد و مرز ندارد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: از نظر من، اعتدال گرایان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب بهتر می توانند کنار هم باشند. چراکه هم در بین اصلاح طلبان افراد معتدل وجود دارند و هم در بین اصولگرایان. این افراد معتدل می توانند در مناصب دولتی نیز نقش آفرینی کنند، اما افراطیون در این زمینه جایگاهی ندارند. غرویان به تاکید اسلام در دوری از افراط و تفریط اشاره کرد و گفت: بعضی از اصلاح طلبان در گذشته به دنبال براندازی دین و نظام و اسلام و ولایت فقیه بودند. خوب وقتی یک جریان در جامعه ای که اغلب افراد آن را قشر مذهبی تشکیل داده اند، دست به چنین کاری می زند باید منتظر عواقب بعدی که همان واکنش مردم است، باشد. پس بنابراین هر کس با شعارهای تند و افراطی پیش آید، مردم آن را پس خواهند زد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: مطرح کردن شعارهای از قبیل آزادی بیان یا آزادی قلم که از سوی برخی اصلاح طلبان و به صورت منطقی انجام می گیرد کار شایسته ای است. این رفتارهای منطقی در قالب اعتدال و به دور از انحصار طلبی و افراطی گری می تواند برای مردم جامعه نیز فوائد بسیاری داشته باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها