شایعات علیه شیعیان خرافه پیرزن‌ها است/ فتوای علمای عربستان علیه شیعه اعتبار ندارد

کد خبر: 331364

مگر اعتقاد به ابوبکر و عمر جزو اصول دین اسلام است؟قصه ابوبکر و عمر یک قصه تاریخی است و تاریخ به اصول اعتقادات ربطی ندارد...وقتی یک طفل در گهواره پیغمبر بشود اینکه یک کودک ۸ ساله هم امام باشد عجیب نیست، هرچند ممکن است ما به عنوان اهل تسنن این اعتقاد را قبول نداشته باشیم؛ اما این موضوع به اسلام آنها صدمه ای نمی زند و آنها مسلمانند.

شایعات علیه شیعیان خرافه پیرزن‌ها است/ فتوای علمای عربستان علیه شیعه اعتبار ندارد
سرویس سیاسی «فردا»: متنی که می خوانید مصاحبه دکتر احمد طیب رئیس الازهر درباره شیعه و سنی در شبکه نیل مصر است که چندی پیش انجام پذیرفته است.وی در این گفتگو با بیانی قاطع به دفاع از شیعیان پرداخته است و اعتبار فتوای علمای وهابیت علیه شیعه را زیر سول می برد. با توجه به ضرورت وحدت بین مسلمین که بارها مورد تاکید امام راحل و رهبر حکیم انقلاب قرار گرفته است و نظر به تحولات امروز جهان اسلام و درک این امر که تمامی علمای اهل سنت مانند وهابیت حکم به تکفیر شیعه نمی دهند و حتی با شیعیان همدلی نیز دارند. «فردا» اقدام به بازنشر این گفتگو می کند.
*****************
آیا به نظر شما عقاید شیعه مشکل ندارد؟ نه! چه مشکلی دارند، ۵۰ سال پیش شیخ شلتوت فتوا داده است که شیعه مذهب پنجم اسلام و مانند مذاهب دیگر است. فرزندان ما در حال شیعه شدن هستند چه باید بکنیم؟ خوب بشوند مگر کسی از مذهب حنفی با مالکی برود ما اشکالی به او می گیریم؟ خوب این ها هم از مذهب چهارم به مذهب پنجم رفته اند. شیعیان با ما درحال قوم و خویشی هستند و با فرزندان ما ازدواج می کنند. چه اشکالی دارد، بین مذاهب ازدواج آزاد است. می گویند شیعیان قرآنشان فرق می کند. این حرف ها خرافه پیرزن ها است. قرآن شیعیان با ما هیچ فرقی ندارد و حتی رسم الخطشان نیز مانند قرآن ما است. ۲۳ روحانی از یک کشور(عربستان) فتوا داده اند که شیعیان کافرند، رافضی هستند. برای مسلمین جهان فقط الازهر می تواند فتوا دهد و فتوای آنها اعتباری ندارد. پس این اختلافاتی که بین شیعه و سنی مطرح می کنند چیست؟ این اختلافات سیاست خارجی است و می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد. من یک سوال جدی دارم: شیعیان که ابوبکر و عمر را قبول ندارند، چگونه می گویید این ها مسلمان هستند؟ بله قبول ندارند، اما مگر اعتقاد به ابوبکر و عمر جزو اصول دین اسلام است؟قصه ابوبکر و عمر یک قصه تاریخی است و تاریخ به اصول اعتقادات ربطی ندارد. شیعیان یک ایراد دارند آن هم اینکه می گویند امام زمانشان از ۱۰۰۰ سال پیش هنوز زنده است. خوب ممکن است، چرا ممکن نباشد، ولی دلیلی ندارد ما اعتقاد آنان را داشته باشیم . آیا ممکن است کودک ۸ ساله امام باشد؟ شیعیان معتقدند کودک ۸ ساله امام شده است. وقتی یک طفل در گهواره پیغمبر بشود اینکه یک کودک ۸ ساله هم امام باشد عجیب نیست، هرچند ممکن است ما به عنوان اهل تسنن این اعتقاد را قبول نداشته باشیم؛ اما این موضوع به اسلام آنها صدمه ای نمی زند و آنها مسلمانند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها