احتمال توافق غرب و روسیه درباره سوریه

کد خبر: 348756

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته را هلاکت سرکرده گروه الغرباء و تروریست‌های النصره در کمین ارتش سوریه، بازداشت 4 فرانسوی به اتهام استخدام افراد برای جنگ در سوریه و امکان توافق روسیه و غرب در مورد قطعنامه در مورد سوریه است.

فارس: مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در روز گذشته را می‌توان هلاکت سرکرده گروه الغرباء و تروریست‌های النصره در کمین ارتش سوریه و امکان توافق روسیه و غرب در مورد قطعنامه در مورد سوریه دانست .

تحولات میدانی

هلاکت سرکرده گروه الغرباء و تروریست‌های النصره در کمین ارتش سوریه

کمین نیروهای ارتش سوریه در منطقه القلمون در جنوب سوریه هلاکت ده‌ها تروریست جبهه النصره را درپی داشت، این درحالی است که منابع امنیتی سوری از هلاکت سرکرده گروه تروریستی الغرباء به دست نیروهای ارتش سوریه نیز خبر می‌دهند .

تشدید درگیری‌ گروه‌های مسلح در مناطق شرقی سوریه

درگیری‌های گروه‌های مسلح در مناطق شرقی سوریه نه تنها پایان نیافته یا کمتر نشده، بلکه منابع آگاه محلی از تشدید و توسعه دامنه آنها سخن می‌گویند .

عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف حلب و ادلب ادامه‌ دارد

نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود در مناطق مختلف دو استان حلب و ادلب در شمال و شمال غربی سوریه ادامه می‌دهند .

آغاز عملیات ارتش در کوی الوعر/دفع حمله تروریست‌ها در ریف حماه

نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود در کوی «الوعر» شهر حمص را از امروز آغاز کردند، این در حالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز حمله گروه‌های تروریستی به ریف حماه را دفع کردند .

تشدید عملیات‌ ارتش سوریه در شهرک «ملیحه» در ریف دمشق

نیروهای ارتش سوریه از روز گذشته بر گستره و دامنه عملیات‌های نظامی خود در شهرک «ملیحه»، از توابع ریف دمشق افزوده و آن را تشدید کردند .

نتایج انتخابات سوریه، همه‌پرسی درباره نقش سوریه در محور مقاومت بود

وزیر اسبق دفاع لبنان نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه را در واقع همه‌پرسی درباره تداوم نقش این کشور در محور مقاومت دانست .

قتل بی‌رحمانه چند کودک سوری در حومه ادلب

گروه‌های مسلح در منطقه «جسر الشغور» در حومه «ادلب» جنایت دیگری را مرتکب شدند و 13 شهروند از جمله چند کودک را به قتل رساندند .

تحولات سیاسی

بشار اسد: غرب تلاش دارد کشورهای مخالفش را تجزیه و تضعیف کند

رئیس جمهور سوریه امروز چهارشنبه تاکید کرد، کشورهای غربی تلاش دارند تا کشورهای خارج از چهارچوب اراده خود را تضعیف و تقسیم کنند .

امکان توافق روسیه و غرب در مورد قطعنامه در مورد سوریه

نماینده روسیه در سازمان ملل با ابراز امیدواری نسبت به موافقت کشورهای غربی با قطعنامه پیشنهادی این کشور در مورد وضعیت انسانی در سوریه، از امکان رای گیری در مورد سند نهایی مورد توافق در روز پنج شنبه خبر داد .

ترکیه «جبهه ‌النصره» را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد

دولت ترکیه روز چهارشنبه نام گروه «جبهه ‌النصره» که حتی از سوی آمریکا و اروپا به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شده را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد .

بازداشت 4 فرانسوی به اتهام استخدام افراد برای جنگ در سوریه

4 فرانسوی روز گذشته به اتهام مشارکت در استخدام جوانان فرانسوی برای جنگ در سوریه در جنوب فرانسه بازداشت شدند .

سازمان ملل:‌ دلایلی درباره استفاده از «گاز کلر» در سوریه وجود دارد

سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، بر اساس اطلاعات به دست آمده ماده‌ای شیمیایی شبیه به گاز کلر در منطقه « کفرزیتا» واقع در استان «حماه» سوریه مورد استفاده قرار گرفته است .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها