بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

کد خبر: 421745

اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.

مهر: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که در حرم مطهر آن حضرت در حال برگزاری است، در جمع میهمانان این مراسم با اشاره به مناسبت روز گذشته، سالروز تولد حضرت ولی عصر (عج) و با تحلیل موضوع مهدویت اظهار داشتند: منجی آخر الزمان مورد اتفاق همه ادیان ابراهیمی است؛ اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب بزرگ ظلم نجات خواهد داد، در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است، در اسلام نام این منجی نیز مشخص شده است.

ایشان افزودند: این وجود الهی و این انسان بزرگ فوق العاده را همه مذاهب اسلامی به نام «مهدی» می شناسند؛ شاید در بین فرق اسلامی هیچ فرقه ای را نتوان سراغ داشت که معتقد نباشد مهدی (عج) ظهور خواهد کرد و او از ذریه پیغمبر (ص) است؛ حتی نام و کنیه آن حضرت را نیز مشخص می کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: خصوصیتی که در اعتقاد شیعه وجود دارد این است که این شخصیت را به طور مشخص و معین معرفی می کند؛ او را فرزند امام یازدهم از ائمه اهل بیت (ع) حضرت امام حسن عسگری (ع) می داند، تاریخ ولادت او به طور مشخص از نظر مورخان و متکلمان شیعه روشن و واضح است. دیگر فرق اسلامی غالبا این نظر را متذکر نشده اند یا نپذیرفته اند، اما شیعه با ادله مسلم و قطعی، حضور و وجود و ولادت آن بزرگوار را اثبات می کنند.

فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت که در ذیل به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم:

پایگاه لبنانی النشره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص امام خمینی (ره) پرداخت.

این منبع به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: منطق و راه و فکر امام، عملیاتی و قابل تحقق در میدان عمل بود و به همین دلیل به پیروزی رسید و پیش رفت.

پایگاه العهد به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص پایبندی جمهوری اسلامی ایران به حمایت از موضوع فلسطین و تمامی مظلومان در سراسر جهان اشاره و تأکید کرد که آیت الله خامنه ای حمایت از فلسطینیان و تمامی مظلومان جهان را جزئی از هویت جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌کند.

شبکه المیادین با انتشار گزارش مشروحی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرمایشات ایشان در خصوص مقایسه گروه تروریستی داعش و آمریکا پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: اسلام داعش و اسلام بی تفاوت در برابر جنایات صهیونیست ها و آمریکا، اسلام چشم دوخته به اشاره آمریکا، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

روزنامه لبنانی السفیر با انتشار گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری به اظهارات ایشان در خصوص فتح لانه جاسوسی پرداخته و نوشت: آیت الله خامنه ای همچنان با همان سرزندگی به سخن مهم امام خمینی (ره) که فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است» اعتقاد دارند.

این روزنامه همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: مواضع امام در مسأله لانه جاسوسی ناشی از تفکر «آمریکا شیطان بزرگ است» بود.

شبکه لبنانی المنار با انتشار تیتر «مسلمانان نباید فریب توطئه های دشمنان را بخورند» از بیانات مقام معظم رهبری نوشت: قدرت ملت ایران موجب شده تا توطئه های دشمنان علیه آن خنثی شود.

این شبکه همچنین نوشت: آیت الله خامنه ای مسلمانان را دعوت به دوری از اسلام آمریکایی کرد؛ اسلامی که موجب ایجاد تفرقه در میان اقشار مختلف مسلمانان می شود. ایشان همچنین حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از موضوع فلسطین، مظلومان و مستضعفان جهان را اعلام کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها