«دوستم» «شاخ» افغانستان را گرفت

کد خبر: 438048

نظامیان افغانستانی به فرماندهی معاون اول رئیس جمهور افغانستان منطقه «شاخ» یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های طالبان در شمال را به تصرف خود درآوردند.

«دوستم» «شاخ» افغانستان را گرفت
فارس: به‌ دنبال ناامن شدن ولایات شمالی به‌ویژه ولایت فاریاب، «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان لباس رزم به تن کرد و در کنار نیروهای امنیتی افغانستان فرماندهی عملیات در این ولایت را به عهده گرفت. چند روزی است که دوستم در کنار نظامیان افغانستانی مشغول مبارزه با شبه نظامیان طالبان و خارجی مستقر در ولایت فراه است. روز گذشته منطقه شاخ که یکی از مناطق استراتژیک طالبان در شمال افغانستان بود به تصرف نظامیان افغانستانی به فرماندهی دوستم درآمد.
«نقیب‌الله فائق» عضو پارلمان افغانستان هم مدتی است برای مبارزه با طالبان دوشادوش نیروهای نظامی افغانستان و دوستم به پیکار برخواسته است. فائق در صفحه فیس بوک خود درباره تصرف شاخ نوشته است: صدای مرگ بر طالبان توسط مردم منطقه شاخ که چهار سال در اشغال طالبان بود، امروز بلند شد.
تا دیروز، منطقه شاخ بزرگترین بازار فروش سلاح و مواد مخدر طالبان بود اما امروز به محل قدم زدن ژنرال دوستم تبدیل شده است. امروز دوستم از مغازه‌های منطقه شاخ که تا دیروز سلاح و مواد مخدر به فروش می‌رسید، قالی که بهترین قالی افغانستان است و توسط زنان زحمتکش آن منطقه بافته شده خریداری کرد.
«دره چنار» که دره شاخ نیز نام دارد، صدها طالبان داخلی و خارجی به محاصره درآمده‌ و از زمین و هوا چنان کوبیده می‌شوند که صدای ناله آنان از یک کیلومتری به گوش می‌رسید. ده‌ها شبه نظامی ازبک در «خواجه کنتی» به دام افتاده‌اند و گفته می‌شود که بمب‌ها را به بدن خود بسته بودند تا قبل از دستگیری منفجر کنند.
حمله امروز، بدون تردید بزرگترین ضربه به طالبان در ده سال گذشته افغانستان است و طالبان متحمل خسارات زیادی از جمله تعدادی کشته و زخمی شده‌است. این عضو پارلمان افغانستان در پایان حضور ژنرال دوستم در منطقه شاخ را موفقیتی بزرگ عنوان کرده و خواهان حمایت از این حرکت شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها