آمریکا به دنبال بازگرداندن اسنودن است

کد خبر: 443966

وکیل ادوارد اسنودن افشاگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که دیپلمات‌های آمریکایی پیشنهادی را در خصوص اعطای پاسپورت به اسنودن تنها برای استرداد وی به آمریکا ارائه کرده‌اند.

تسنیم: آناتولی کوچرینا وکیل ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا امروز چهارشنبه تصریح کرد: دیپلمات‌های آمریکایی پیشنهاد داده‌اند که پاسپورت اسنودن تنها برای استرداد وی از روسیه به آمریکا بار دیگر معتبر شود.
اعتبار پاسپورت اسنودن پس از ورود به روسیه از هنگ کنگ از سوی مقام های آمریکایی لغو شد و وی در شرایط کنونی توانایی خروج از روسیه را ندارد.
وکیل اسنودن افزود: دیپلمات های آمریکایی نزد من آمده و گفته اند که آنها حاضرند تا اعتبار پاسپورت اسنودن را تنها به این شرط تمدید کنند که وی از روسیه به آمریکا بازگردانده شود. بله آنها این پیشنهاد را ارائه کرده اند. من هم گفتم که این پیشنهاد ارزشی ندارد، شما یا باید پاسپورت اسنودن را بدون محدودیت بدهید یا اینکه اصلا هیچ کاری را انجام ندهید.
اسنودن در سال 2013 میلادی اسناد طبقه بندی شده‌ای را در خصوص فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد. این مساله موجب تنش های زیادی در روابط آمریکا با بسیاری از کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی شده است.
در اوت 2013 میلادی، اسنودن پناهندگی موقت در روسیه دریافت کرد و یک سال بعد به وی اقامت موقت 3 ساله داده شده است.اسنودن در صورت محاکمه در آمریکا و اثبات اتهامات مربوط به جاسوسی به زندان تا 30 سال محکوم خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها