تدابیر امنیتی بی‌سابقه اف‌‌بی‌‌آی برای پاپ

کد خبر: 448073

به گفته مقام‌های اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)، در آستانه سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به واشنگتن یکی از بزرگترین عملیات امنیتی در تاریخ آمریکا شکل گرفته است.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، تور شش روزه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و شامل توقف‌هایی در واشنگتن، فیلادلفیا و نیویورک می‌شود. وی در نیویورک از یادبود 11 سپتامبر دیدن خواهد کرد و یک مراسم عشای ربانی را رهبری کرده و سرانجام در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند.
"جان میلر"، معاون کمیسیونر اطلاعاتی و ضد تروریسم اداره پلیس نیویورک اعلام کرد: این یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های امنیتی است که در تاریخ اداره پلیس نیویورک انجام شده است. این به خاطر این نیست که پاپ قبلا اینجا نیامده است چرا که پاپ‌های سابق بارها به نیویورک سفر کرده‌اند. این تدابیر به این علت است که مجمع عمومی سازمان ملل قرار است با حضور 170 رهبر جهان برگزار شود. علاوه بر این، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در این دوران به سازمان ملل می‌آید و ما سفر پاپ را هم داریم.
وی افزود: همین همزمانی سفر پاپ به نیویورک را بی‌سابقه می‌کند. ساکنان نیویورک قبلا هم شاهد تردد رئیس‌جمهوری آمریکا بوده‌اند اما تعداد زیادی از مردم برای دیدن پاپ توقف می‌کنند. بنابراین مدیریت این کارها با هم تا به حال پیش نیامده بود.
سخنگوی پلیس نیویورک اعلام نکرد که چه تعداد افسر پلیس اضافه در زمان حضور پاپ به حالت آماده‌باش در می‌آیند با این حال جان میلر گفت: هزاران هزار پلیس آماده خواهند بود و علاوه بر این ما از نیروهای افسران لباس‌شخصی نیز استفاده می‌کنیم. از آنجایی که گردهمایی‌های مهم و سیاسی همواره با تهدید تروریسم روبه‌رو است، سرویس مخفی آمریکا مسوول تامین امنیت پاپ است و عملیات‌های ویژه با حضور آژانس‌های دیگر را آنها مدیریت می‌کنند. این اقدمات با حضور هزاران نیروی فدرال و محلی انجام می‌شود.
"جیمز یاکون"، دستیار مدیر گروه واکنش به حوادث در اف‌.بی‌.آی هفته گذشته گفته بود: این بزرگترین عملیات امنیتی در تاریخ ملی این کشور است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها