انتقاد شولتز از مخالفت با مکانیسم تقسیم پناهندگان

کد خبر: 453669

رئیس پارلمان اروپایی در گفتگویی انتقاد شدیدی را به مخالفت برخی کشورهای اروپایی با مکانیسم دائمی تقسیم پناهندگان در اروپا وارد کرد.

تسنیم: "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپایی در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" مقاومت برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه یک مکانیسم دائمی تقسیم پناهندگان در این اتحادیه را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و گفت: برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این مسئله خودداری می کنند که نقش خود در این بحران را ایفا کنند چرا که آنها لجاجت های ملی را بالاتر از روح مشترک اروپایی می دانند.
رئیس پارلمان اروپایی همچنین این مسئله را مشخص کرد که کشور مجارستان نیز بر اساس معیارهای تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا شدیدا از میزان باری که در این راستا بر دوشش است کاسته می شود. در مناقشات برای تقسیم پناهندگان نخست وزیر مجارستان برای هماهنگی آماده است.
دولت مجارستان در دیدار وزرای کشور اتحادیه اروپا که در ماه سپتامبر انجام شد از جمله کشورهای اقلیتی بود که مخالف تقسیم حدود 120 هزار پناهنده در بین کشورهای اروپایی بود.
رئیس پارلمان اروپایی همچنین خواستار در نظر گرفتن پول بیشتر در بودجه اروپایی برای کمک به پناهندگان شده و گفت: ما فورا به پول نیاز داریم تا اردن، لبنان و ترکیه را در بحران پناهندگان حمایت کنیم. بنابراین این کشورها میلیون ها پناهنده را پذیرفته اند.
وی همچنین خواستار تجهیز مالی کافی ایالت های آلمان در بحران پناهندگان شده و همچنین حمله تروریستی روی معترضان صلح آمیز در ترکیه را محکوم کرده و گفت: من عمیقا درباره این اقدام وحشیانه غیر انسانی غمگین هستم. هیچ چیز نمی تواند چنین اقدامی را توجیه کند من امیدوارم که عاملان این اقدام سریعا پیدا شده و مجازات شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها