دخل و خرج دانشگاه پیام‌نور با هم همخوانی ندارد

کد خبر: 456631

سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور گفت: اولین چالش دانشگاه پیام‌نور این است که دخل و خرج آن با هم همخوانی ندارد و خرج این دانشگاه 1.5 برابر بیشتر از دخلش است.

تسنیم: علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور صبح امروز در مراسم معارفه‌اش که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بنده 17 سال است که در سمت ریاست 5 دانشگاه فعالیت کرده‌ام و با 10 نفر از وزرای علوم نیز همکاری داشته‌ام.
وی گفت: من یک نیروی تخصصی و اجرایی هستم و آدم سیاسی نیستم و قصد دارم که از تمام نیروهای پرتلاش و مدیر و مدبر در زمان مسئولیتم استفاده کنم و با حفظ سمت خود مسئولیت دانشگاه پیام‌نور را برعهده گرفتم.
سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است، ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور با 4 هزار عضو هیئت علمی، 800 هزار دانشجو و 15 هزار نیروی کارمند رسمی، قراردادی و شرکتی خدمات ارزنده‌ای را به نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
رستمی با اشاره به مشکلات دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دانشگاه پیام‌نور کاهش دانشجویان است و طبعا با توجه به مسائل و مشکلات مالی و کاهش دانشجو، دانشگاه پیام‌نور با چالش‌های زیادی روبروست.
وی افزود: اولین چالش دانشگاه پیام‌نور این است که دخل و خرج آن با هم همخوانی ندارد و خرج این دانشگاه 1.5 برابر بیشتر از دخلش است؛ البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید با همفکری همدیگر این مسائل را حل کنیم.
سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور با اشاره به نیاز این دانشگاه به راه‌اندازی اتاق فکر یادآور شد: ما به اتاق فکری نیاز داریم که از توانایی اساتید داخل دانشگاه و دانشجویان استفاده کنیم. هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور وضعیت مناسبی ندارند و تعداد مربیان دانشگاه نسبت به اساتید کمتر است و باید این موضوع ساماندهی شود.
رستمی اظهار داشت: باید در زمینه مسئله آموزش‌های مجازی نیز کار خاصی انجام گیرد و بر رشته‌های موجود بازنگری انجام شود، چرا که برخی از رشته‌ها سنتی هستند و بازار کار ندارند. ما باید رشته‌های چند رشته‌ای را ایجاد کنیم، چرا که تقاضا برای آن زیاد است.
وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل پژوهشی از اولویت‌‌های ماست که باید به آن توجه شود، یادآور شد: ما باید برنامه راهبردی برای افق آینده داشته باشیم و این برنامه قابل پایش و سنجش باشد. همه ما در یک کشتی هستیم و باید آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.
سرپرست جدید دانشگاه پیام‌نور در پایان از وزیر علوم تشکر کرد و گفت: امیدوارم از این آزمایش سربلند بیرون بیایم، ضمن اینکه آقای سرلک سرپرست قبلی دانشگاه پیام‌نور در سخنان خود اعلام کردند که قصد استعفا از سمت خود را دارند که ما می‌گوییم خیر و می‌خواهیم که از حضور حضرتعالی در پست‌های دانشگاه پیام‌نور استفاده کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها