کوبا و کره شمالی در ائتلاف ایران، روسیه و سوریه حضور ندارند

کد خبر: 457072

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که کشورش وارد جنگ ماهیتی علیه تروریسم شده است و تحرکات نظامی مستقیم روسیه به این دلیل صورت گرفت که مساله فراتر از مرزهای جغرافیایی شده است و به امنیت بین‌المللی از جمله امنیت روسیه و امنیت منطقه به صورت کلی لطمه وارد می‌کند.

ایسنا: عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در سخنانی خاطرنشان کرد: جنگی که سوریه وارد آن شده است، نبردی میان طرح تروریسم و طرح تمدن انسانی است. روس‌ها و ایرانی‌ها نیز همین اراده را در همکاری با سوریه در مقابله با تروریسم دارند و این کار را صرف نظر از وجود اسرائیل انجام می‌دهند و هماهنگی کامل در نقش‌ها با سوریه دارند.
وی با تکذیب پیوستن کشورهایی چون کوبا و کره ‌شمالی به ائتلاف سوریه، ایران و روسیه در مقابله با داعش، تصریح کرد که این کشورها دوست سوریه هستند و روابط و احترام متقابلی میان آنها برقرار است و زمانی که سوریه از دوستانش و برادرانش کمک بخواهد، این مساله را پنهان نخواهد کرد و منتظر اجازه هیچ کسی نمی‌ماند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: گسترش دامنه این ائتلاف بر مبنای منافع ملی سوریه و بنا به درخواست قانونی از سوی دولت سوریه صورت می‌گیرد و حضور روسیه کافی است و حضوری حمایتی و شجاعانه است.
الزعبی عنوان داشت: مردم و ارتش سوریه و رهبری این کشور تغییراتی را در مواضع سیاسی برخی از کشورها تحمیل کردند اما برخی از این تغییرات هنوز محدود است و نمی‌توان برای آغاز فعالیت سیاسی به آنها تکیه کرد.
این مقام سوری اظهار کرد: نقش آمریکا در "مقابله با تروریسم" بسیار با نقش روسیه در اهداف و ابزارها و نتایج آن فرق می‌کند. آمریکایی‌ها از "مخالفان میانه‌رو" صحبت کردند و تعدادی از آنها را آموزش دادند که بعدا مشخص شد آنها از جبهه تروریستی النصره هستند و آمریکایی‌ها هم می‌دانند که این افراد تروریست هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها