کودکان و جوانان، بزرگترین بازندگان بحران اقتصادی اروپا

کد خبر: 458807

بر اساس بررسی موسسه برتلزمن آلمان حدود 26 میلیون جوان اروپایی در معرض خطر فقر و محرومیت قرار داشته و جوانان و کودکان بزرگترین زیان دیدگان بحران سال های اخیر در اروپا هستند.

تسنیم: بر اساس بررسی موسسه برتلزمن آلمان، در بحران بدهی ها و اقتصادی سال های اخیر در اتحادیه اروپا کودکان و جوانان بزرگترین بازندگان این بحران بودند و این مسئله درباره آلمان هم صدق می کند.
بر اساس این بررسی 26 میلیون جوان اروپایی در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی هستند. تقریبا حدود سی درصد همه نوجوانان زیر 18 سال در معرض چنین خطری قرار دارند. بیش از پنج میلیون از جوانان اروپایی چشم انداز و امید کمی نسبت به آینده دارند چرا که نه جایگاهی برای آموزش و نه کاری می یابند.
این بررسی مربوط به عدالت اجتماعی ( شاخص عدالت اجتماعی) روز سه شنبه رسما منتشر می شود و خبرگزاری آلمان زودتر آن را ارائه داده است. این بررسی برای دومین بار بعد از سال 2014 تحولات در همه 28 عضو اتحادیه اروپا را بر اساس 35 معیار مورد بررسی قرار داده است.
آلمان در اولین بررسی با وجود نیروی اقتصادی بالایی که دارد جایگاه هفتم را از نظر عدالت اجتماعی کسب کرد و توانست ارزش شاخص خود را از سال 2008 از 6.16 به 6.52 بهبود دهد، میانگین اتحادیه اروپا برای این شاخص 5.63 است که کشور سوئد با 7.23 پیش گام بوده و این شاخص برای کشور یونان 3.61 است.
در کنار یک شکاف رو به رشد بین پیر و جوان در اتحادیه اروپا همچنان شکاف طبقاتی واضحی بین شمال و جنوب این اتحادیه وجود دارد.
مدیر عامل موسسه برتلزمن درباره نتیجه این بررسی این گونه اظهار نظر کرد که ما توانایی تحمل یک نسل از دست رفته در اروپا نه از نظر اجتماعی و نه ازنظر اقتصادی را نداریم. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن باید تلاش های ویژه ای را به کار برند تا شانس جوانان را به صورت پایدار بهبود بخشند.
بر اساس این بررسی کشور آلمان در زمینه عدالت بین نسل ها در مقایسه با سال 2014 از رتبه 10 به رتبه 15 سقوط کرد. بر این اساس در حالی که در سن زیر 18 ساله ها تقریبا پنج درصد با محدودیت مادی جدی زندگی می کنند، در بالای 65 سال تنها 3.2 درصد چنین شرایطی دارند.
بر اساس این بررسی همچنین در زمینه دسترسی به تحصیل و آموزش در آلمان نیز ارتباط شدیدی بین اصل و نسب اجتماعی و موفقیت های تحصیلی وجود دارد.
یکی از کارشناسان موسسه برتلزمن همچنین درخواست کرد که در کشورهای جنوب اتحادیه اروپا با بیکاری جوانان بالا باید اصلاحات ساختاری صورت گیرد. به گفته وی در این کشورها بسیاری از واجدین شرایط به بازار کار دسترسی پیدا نمی کنند و انتقال آموزش به شغل و کار شکل نمی گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها