انتفاضه سوم سلاح کارآمد

کد خبر: 458916
جمهوری اسلامی: درحالی که طبق آخرین خبرها تعداد شهدای انتفاضه سوم فلسطین از مرز 60 نفر گذشته، این خون‌های پاک توانسته سران رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی از مواضع قبلی در زمینه طرح‌هائی که برای مسجدالاقصی داشتند وادار نماید. اظهارات روزهای اخیر سران رژیم صهیونیستی نشان دهنده این واقعیت است که آنان و حتی حامیانشان، شدیداً به تکاپو افتاده‌اند تا بلکه بتوانند حرکت توفنده مردم فلسطین را متوقف کنند و قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود،‌ خود را از کابوسی که دچار آن شده‌اند نجات دهند.
سفر دوره‌ای و اعلام نشده جان کری وزیر خارجه آمریکا به منطقه نیز با صرف کمک کردن به سران صهیونیست‌ها برای متوقف ساختن انتفاضه صورت گرفته است. وی پس از گفتگو با سران رژیم صهیونیستی به اردن رفت و با عبدالله دوم دیدار کرد. پس از این دیدار بود که کری اعلام کرد اسرائیل و اردن درباره قضایای اخیر مسجدالاقصی به توافق‌هایی دست یافته‌اند.
جان کری از قول نتانیاهو اعلام کرد وی متعهد شده است زمینه اقامه نماز مسلمانان را در مسجدالاقصی فراهم سازد. نتانیاهو همچنین گفته است فقط مسلمانان می‌توانند در مسجدالاقصی نماز بخوانند و غیرمسلمانان تنها می‌توانند از این مکان دیدار داشته باشند. قبل از این، گروهی از خاخام‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بودند خواندن نماز در مسجدالاقصی حق مسلمانان است و غیرمسلمانان چنین اجازه‌ای را ندارند.
قیام اخیر مردم فلسطین از اوایل مهر ماه و پس از آن آغاز شد که صهیونیست‌ها با این توهم که در سایه تحولات منطقه و درگیر شدن مسلمانان و کشورهای منطقه، می‌توانند نقشه‌های شوم خود را بر ضد مسجدالاقصی عملی سازند، تجاوز به مسجدالاقصی را آغاز کردند. آنها ابتدا طرح تقسیم زمانی حضور مسلمانان و یهودی‌ها در مسجدالاقصی را اجرا کردند و قصد داشتند مراحل بعدی نقشه خود را به اجرا بگذارند که مردم فلسطین با درک عمق توطئه وارد میدان شدند. مردم فلسطین که می‌دیدند حکام عرب به جای توجه به دشمن اصلی، یعنی رژیم صهیونیستی، انرژی و توان کشورهای منطقه را صرف جنگ‌هایی کرده‌اند که تنها به نفع صهیونیست‌هاست، خود وارد عمل شده و در طول چهار هفته بیش از 60 شهید و 2500 زخمی داده‌اند.
خیزش اخیر فلسطینی‌ها اکنون وارد مرحله تازه‌ای شده است. صهیونیست‌ها که تصور می‌کردند زمان مناسب برای غصب قبله دوم مسلمانان و قلب فلسطین اشغالی فرا رسیده است، اکنون به شدت مورد شماتت حامیان خود قرار گرفته‌اند که چرا با چنین اقدام نسنجیده‌ای زمینه قیام فلسطینی‌ها را فراهم ساخته‌اند. سران رژیم صهیونیستی و حامیان آن از این وحشت دارند که ابعاد این قیام به طور غیرقابل پیش‌بینی گسترش یابد که در آن صورت نه تنها تمامی طرح‌ها و نقشه‌های این رژیم برباد خواهد رفت بلکه، موجودیت این رژیم نیز شدیداً به خطر خواهد افتاد.
ایجاد بحران و ناامنی در منطقه، نقشه رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی آن بود تا در سایه این ناامنی‌ها، انرژی و امکانات کشورهای منطقه صرف درگیری‌های داخلی شود و رژیم صهیونیستی در سایه این ناامنی‌ها و بحران‌های ساختگی، در حاشیه امن قرار داشته باشد. این توطئه، با انتفاضه مردم فلسطین درحال خنثی شدن است.جوانان از جان گذشته فلسطینی اکنون وارد میدان شده و عرصه را بر صهیونیست‌ها کاملاً تنگ کرده‌اند. مردم فلسطین که از کمترین امکانات دفاعی برخوردارند با اندک سلاح‌های خود، تاکنون هفت صهیونیست را به هلاکت رسانده‌اند. گزارش‌های رسیده حاکی است صهیونیست‌ها سعی می‌کنند کمتر در انظار عمومی ظاهر شوند.
مردم فلسطین در روزهای اخیر ثابت کرده‌اند که علیرغم حمایت غرب و سران رژیم‌های مرتجع عرب از صهیونیست‌های اشغالگر، در ادامه دادن به قیام خود تصمیم و ثابت قدم هستند و حاضرند برای این انقلاب، هر هزینه‌ای را متحمل شوند. روزی نیست که گزارش عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها اشغالگر منتشر نشود. مبارزان فلسطینی با وجود نابرابری در امکانات و با یقین به اینکه به شهادت می‌رسند به رویارویی با صهیونیست‌ها پرداخته‌اند.
آنچه رژیم صهیونیستی و حامیان آنرا بیش از مواقع دیگر نگران می‌کند آسیب پذیری رژیم صهیونیستی است. جامعه صهیونیستی اکنون بیش از گذشته آسیب پذیر و دچار عجز است. رژیم صهیونیستی اکنون در منزوی‌ترین دوره موجودیت خود به سر می‌برد. از لحاظ نظامی نیز این رژیم با تجربه دو جنگ سی و سه روزه با حزب‌الله لبنان و جنگ 51 روزه سال گذشته با مردم مبارز فلسطین، هیمنه دروغین خود را از دست داده و نظامیان این رژیم در وضعیت روحی نامساعدی به سر می‌برند.
با توجه به این واقعیات است که می‌توان عمق نگرانی و وحشت در اردوگاه صهیونیسم را درک کرد و با انتفاضه سوم فلسطین به عنوان یک سلاح کارآمد نشانه‌های زوال و فروپاشی رژیم صهیونیستی کاملاً آشکار شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها