انتقاد شدید جمهوری‌خواهان از وعده اوباما برای پذیرش پناهجویان سوری

کد خبر: 464549

پس از حملات جمعه شب به پاریس، جمهوری خواهان آمریکایی به شدت از برنامه اوباما برای پذیرش 10 هزار پناهجوی سوری به شدت انتقاد کردند.

تسنیم: پس از حملات تروریستی جمعه شب به پاریس، طرح باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای پذیرش 10 هزار پناهجوی سوریه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. در این زمینه یکی از نامزدهای ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور از حزب جمهوری‌خواه نیز گفت که ایالات متحده تا زمانی که اطمینان حاصل نکند که آمریکایی‌ها می توانند از خطر بالقوه تروریست‌های در امان باشند، باید این طرح را متوقف کند.
در پی حملات جمعه شب به پاریس، گروه تروریستی داعشی مسئولیت این حوادث تروریستی را که به کشته شدن 129 نفر و مجروحیت 352 تن دیگر منجر شود برعهده گرفت.
آسوشیتدپرس هم گزارش داد پاسپورتی سوری که در نزدیکی جسد یکی از مهاجمان یافت شد مربوط به فردی است که ماه پیش و از طریق یکی از جزایر یونانی وارد اتحادیه اروپا شده است.
تد کروز سناتور جمهوری‌خواهی که به دنبال ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور است در این رابطه گفت که این حوادث نشان می‌دهد که داعش خود را در جنگ با ایالات متحده می‌داند، و برنامه پذیرش پناهجویان سوری که از سوی اوباما اعلام شده است، خطرناک است.
وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما نیازمند اعلام فوری توقف هرگونه طرحی برای پذیرش پناهجویانی هستیم که ممکن است از سوی داعش برای ورود به ایالات متحده مورد نفوذ قرار بگیرد. ما باید تلاش‌های خود را برای ممانعت از نفوذ عناصر داعشی به داخل کشورمان دوچندان کنیم».
مایک هاکابی، دیگر نامزد ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری نیز خواستار توقف هرگونه پذیرش مهاجر از کشورهایی است که در آنجا داعش یا القاعده «حضوری قدرتمند» دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها