مادورو: رژیم صهیونیستی باید به اشغال فلسطین پایان دهد

کد خبر: 478245

رئیس‌جمهور ونزوئلا با صدور پیامی، خواستار پایان اِشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شد.

فارس: «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته با صدور پیامی به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد تشکیل جنبش آزادی‌بخش فلسطین، بار دیگر به دفاع از مردم این کشور و رد اشغال آن توسط رژیم اشغالگر اسرائیل پرداخت.
وی در این بیانیه همچنین از ایجاد یک دولت فلسطینی با قاطعیت کامل حمایت کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست که به اشغال این سرزمین پایان دهد.
«مادورو» در این رابطه عنوان کرد: ما حمایت کامل خود از تشکیل یک دولت آزاد و مستقل فلسطینی با مرزهایی که در جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده باشند را اعلام می‌کنیم؛ ما می‌خواهیم که سرزمین فلسطین صاحب همان حدود مرزی شود که تا پیش از سال 1967 (1345) مالک آنان بوده و به عنوان یک گام اساسی در این جهت از اسرائیل می‌خواهیم که به اشغال فلسطین پایان دهد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه این پیام به «محمود عباس» ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و «یاسر عرفات» مؤسس جنبش آزادی‌بخش این کشور درود فرستاد و حمایت ونزوئلا از مبارزه صلح‌طلبانه، مقاومت و حاکمیت برادران خود در فلسطین را اعلام کرد.
وی در این بیانیه همچنین اعتقاد راسخ ونزوئلایی‌ها برای ادامه همکاری، همبستگی و دوستی بین ونزوئلا و فلسطین را یادآور شد و ارتباط بین این دو کشور را «عالی» توصیف کرد.
«مادورو» که اکنون به عنوان یکی از سرسخت‌ترین مدافعان آزادی فلسطین و منتقدان اشغال این سرزمین توسط رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، در حالی این پیام را صادر کرده است که مناطق اشغالی سرزمین فلسطین روزهای پرتنشی را پشت سر می‌گذارند.
این تنش‌ها پس از تهاجم نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به «مسجد الاقصی» واقع در «قدس» و هتک حرمت این مکان مقدس توسط نیروهای متجاوز آغاز شد؛ اقدامی که خشم مردم فلسطین را برانگیخت و سبب آغاز انتفاضه‌ای جدید در این کشور اشغالی شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها