آلمان خواستار همکاری امنیتی با دیگر کشورها شد

کد خبر: 478250

وزیر کشور آلمان با اشاره به تهدیدهای تروریستی اخیر در این کشور، همکاری امنیتی با دیگر کشورها را ضروری دانست.

فارس: «توماس دیمیتزیره» وزیر کشور آلمان در پی تهدید‌های تروریستی اخیر در مونیخ خواستار همکاری هر چه بیشتر با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف جلوگیری از تکرار موارد مشابه شد.
بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «فولکر کاودر» رئیس فراکسیون دموکرات مسیحی هم خواستار همکاری هر چه بیشتر با سرویس‌های امنیتی دیگر کشورها شده‌است. دیمیتزیره در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «با توجه به مسایل جدی امنیتی، این قضیه بسیار حساس شده است که ما با سرویس‌ها امنیتی دیگر کشورها همکاری نزدیکی داشته باشیم. این موضوع به ویژه در سال جدید بسیار جدی است و تبادل اطلاعاتی با سازمان‌های امنیتی اهمیت فراوانی دارد.»
کاودر هم در این زمینه به این روزنامه آلمانی گفت: «ما نیازمند همکاری اطلاعاتی خوبی هستیم تا بتوانیم اطلاعات در مورد برنامه برای حملات را در اختیار داشته باشیم و آنها را ارزیابی کنیم و در این راستا همکاری با دیگر سرویس‌های اطلاعاتی خارجی اهمیت دارد. تحولات مونیخ یک بار دیگر نشان داد که آنهایی که این همکاری را زیر سوال می‌بردند تا چه حد اشتباه می‌کردند.»
پلیس مونیخ پنجشنبه شب در پی هشدار به حملات تروریستی در این شهر، ۲ ایستگاه قطار را به مدت چندین ساعت تخلیه کرد. مقامات امنیتی از دست داشتن اتباعی از سوریه و عراق در این اقدام خبر داده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها