داوود اوغلو: نظام ریاستی تنها راه نجات ترکیه است

کد خبر: 479407

نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر ضرورت تغییر نظامی پارلمانی به نظام ریاستی گفت که تنها راه نجات کشور، برقراری نظام ریاستی است.

فارس: «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: ما تاکنون 19 سفر به پایتخت‌های شهرهای مختلف غربی داشته‌ایم و فصل‌هایی را برای پیوستن ترکیه به اتحادیه عربی باز کرده‌ایم.
به نوشته «TRT» نخست‌وزیر ترکیه افزود: ما به همه وعده دادیم که حتی یک لحظه نیز ترکیه را بدون دولت نگذاریم وکاری را که بقیه انجام داده‌اند، ما انجام نمی‌دهیم و بهانه‌های واهی برای فرار از زیر باز مسئولیتمان نمی‌تراشیم.
وی افزود: ما در حزب عدالت و توسعه، امانت دولت را حمل می‌کنیم. تمام تلاش خود را برای قدرتمند شدن ترکیه به دور از توطئه‌ها، وقف می‌کنیم. ما برای هر بخشی از ترکیه وفادار و صادقیم و میان مردم و شهرهای مختلف کشورمان فرقی نمی‌گذاریم.
داوود اوغلو تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا قانون اساسی جدید را تدوین کنیم تا برای سالهای متمادی باقی بماند و رویاهای ما در داشتن ترکیه‌ای مدرن و پیشرفته را محقق سازد. در این قانون اساسی ملت ترکیه باید در اولویت و دموکراسی و آزادی اساس این قانون باشند.قانونی اساسی جدید باید پس از بررسی‌ها و رایزنی‌های کافی، مورد موافقت همه طرف‌ها باشد و رویاهای کلیه شهروندان و احزاب سیاسی کشور را تامین کند. تدوین این قانون اساسی، امانتی بر گردن ما و تمام احزاب اپوزیسیون است.
وی درباره ضرورت حاکم شدن نظامی ریاستی در ترکیه اظهار داشت: نظام پارلمانی در ترکیه به کودتاهایی منجر شده که کشور را با مشکلاتی مواجه ساخته است و حتی به اعدام نخست‌وزیر منتخب سابق نیز منتهی شده است. نظام ریاستی اکنون نظامی است که ما در ترکیه نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم زیرا تنها نظامی است که می‌تواند ترکیه را نجات دهد.
نخست‌وزیر ترکیه همچنین به حزب کردی دموکراتیک خلق‌ها حمله کرد و گفت که این حزب از شجاعت کافی برای رویارویی با تروریسم برخوردار نیست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها