ادامه بازداشت مسلمانان در ناردان آذربایجان

کد خبر: 481318

رئیس ریش سفیدان نارداران از سوی نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان بازداشت شد.

ابنا: نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان «ناطق کریم اف» رئیس ریش سفیدان نارداران را بازداشت کردند. آن‌ها کریم اف را به خیانت به استقلال کشور، تمامیت ارضی و آسیب رساندن به امنیت ملی، همکاری با دشمن و جاسوسی متهم کرده‌اند.
برخلاف این ادعا‌ها، ناطق کریم اف به علت مواضع انقلابی‌ درباره ضرورت آزادسازی قره باغ و دفاع از ارزش‌های ملی و معنوی در سراسر جمهوری آذربایجان به وطن دوستی معروف است.
رئیس شورای ریش سفیدان منطقه نارداران جمهوری آذربایجان در آخرین موضع گیری خود تاکید کرده بود که ناردارانی‌ها حذف نام ائمه اطهار علیهم اسلام از معابر و میادین این منطقه را نخواهند پذیرفت و هیچگاه از لبیکی که به امام حسین علیه السلام گفته‌اند عقب نشینی نخواهند کرد.
وی همچنین اولین کسی بود که در جمهوری آذربایجان به اقدام رژیم سعودی در اعدام آیت‌الله نمر واکنش نشان داده و آن را بشدت محکوم کرد.
پس از حمله نیروهای امنیتی باکو به مجلس عزاداری حسینی در نارداران در آستانه اربعین که به شهادت پنج شیعه و بازداشت و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید، دولت باکو اقدام به برچیدن پرچم‌های حسینی و نمادهای شیعی در این منطقه و بازداشت ده‌ها فعال شیعی در سراسر این کشور کرده است.
بیش از ۱۵۰ فعال شیعی در زندانهای جمهوری آذربایجان به بهانه‌های مختلف در بازداشت به سر می‌برند که ۱۸ نفر از آن‌ها روحانی می‌باشند. جمهوری آذربایجان حدود ۹ میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آن‌ها را شیعیان تشکیل می‌دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها