سخت‌گیری‌های سیستم بانکی به صلاح کشور نیست

کد خبر: 481357

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به اقشار آسیب‌پذیر شد و گفت: سخت‌گیری سیستم بانکی به صلاح کشور نیست.

ایسنا: غلامرضا کاتب در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، فشاری که این روزها سیستم بانکی به کشاورزان وارد می کند به صلاح کشور نیست لذا از رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌خواهم با توجه به صراحت قانون برای استمهال وام‌های این بخش تمهیدات لازم را بیندیشند.
وی تصریح کرد: در حالی که متاسفانه سیستم بانکی برای پرداخت وام‌های کلان به افراد خاص دروازه‌هایشان باز است اما برای پرداخت وام های خرد به بخش‌های صنعت و کشاورزی که موجب اشتغال پایدار می‌شود به شدت سخت‌گیری می‌شود.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه همچنین خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر به دنبال ایجاد کارآفرینی هستید باید بانک‌ها منافع سیستمی خودشان را بر منافع ملی کشور ترجیح ندهند و در جهت پرداخت تسهیلات کمک کنند تا اقشار آسیب پذیر بتوانند در جهت تعالی کشور گام بردارند.
نماینده مردم گرمسار در مجلس همچنین در تذکری به وزیر علوم اظهار کرد: از آنجایی که نظارت بر مراکز آموزش عالی و دانشگا‌ه‌های دولتی و خصوصی بر عهده وزارت علوم است متاسفانه شاهد هستیم که سیاسی‌کاری و فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی وارد حوزه دانشگاه آزاد واحد گرمسار شده است.
کاتب افزود: در واقع رییس دانشگاه آزاد واحد گرمسار مسئولیت حزب کارگزاران استان را بر عهده گرفته و به صورت واضح و علنی به فعالیت‌های انتخاباتی مشغول شده و با خودرأیی و خودسری انگیزه اساتید و کارکنان دانشگاه را در جهت خدمت به دانشجویان سرکوب کرده و دانشگاه را در سراشیبی سقوط قرار داده است. ضروری به نظر می‌رسد رییس دانشگاه آزاد اسلامی هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها