مخالفت سنای آمریکا برای اختیارات جنگی جدید علیه داعش

کد خبر: 481374

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا می‌گوید، این مجلس به منظور بازگذاشتن دستان رئیس جمهور بعدی با درخواست اوباما برای اختیارات جدید جنگی موافقت نخواهد کرد.

ایسنا: به نوشته روزنامه تلگراف، دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا فوریه سال گذشته درخواست حکم سه ساله‌ای را کرد که بتواند براساس آن جنگ را ورای مرزهایش علیه داعش پیگیری کند. این طرح عملیات زمینی گسترده‌ را شامل نمی‌شود.
در همین حال میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در حالی که با قانون جدیدی برای استفاده از نیروی نظامی مخالف است پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان از رهبر اکثریت این مجلس و رئیس کمیته امور خارجه آن خواسته تا جلسه‌ای را برای نگارش طرح جدیدی در این زمینه با سیاستمداران برگزار کنند.
با این حال بسیاری از نمایندگان کنگره و مجلس نمایندگان با توجه به نتایج تصویب قانون مشابهی در سال 2002 در حمله به عراق حتی با وجود حملات پاریس و سن برناردینو، با این اقدام مخالفند. گروه دیگری از مخالفان معتقدند تایید اختیارات جدید رئیس جمهور به منظور تایید نحوه مبارزه علیه داعش خواهد بود.
مک کانل می‌گوید تصویب چنین طرحی علاوه بر این که فعالیت‌های او را محدود می‌کند دست رئیس جمهور بعدی را نیز می‌بندد.
اوباما چند روز پس از حمله سن برناردینو در ماه دسامبر گفت: اگر کنگره مانند او معتقد است که آمریکا در جنگ با داعش قرار دارد باید پیش رفته و تداوم استفاده نیروی نظامی علیه این تروریست‌ها را تصویب کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها