نتانیاهو اتحادیه اروپا را به «سیاسی‌کاری»‌ علیه اسرائیل متهم کرد

کد خبر: 481783

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا برای در پیش گرفتن گام‌های جدید علیه شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری، اقدامات این نهاد اروپایی را «سیاسی» توصیف کرد.

فارس: «بنیامین نتانیاهو» با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا برای در پیش گرفتن گام‌های جدید علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، اقدامات این نهاد اروپایی را «سیاسی» توصیف کرد.
به نوشته روزنامه «هاآرتص»، انتظار می‌رود در نشست ماهانه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، گام‌های دیگری درباره مسئله اسرائیل - فلسطین اتخاذ شود اما مشخص نیست این اقدامات تا چه اندازه شدید خواهد بود.
در همین رابطه بود که «بنیامین نتانیاهو» روز گذشته (دوشنبه) ابراز نگرانی کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اعمال کند.
او در دیدار با فراکسیون حزب لیکود در کنست در بیت‌المقدس گفت: «در بُعد دیپلماتیک، ما در یک بحران نه چندان کوچک با اتحادیه اروپا قرار داریم. آنها محصولات شهرک‌ها را برچسب‌دار کردند و هنوز مشخص نیست این تنها اقدام آنهاست یا نه».
با این حال، نخست وزیر اسرائیل بیان نکرد اتحادیه اروپا قصد دارد چه اقدامات دیگری علیه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری انجام دهد.
نتانیاهو این سخنان را در واکنش به سخنان «یواو کیش» نماینده حزب لیکود در کنست بیان کرد که گفت بود اتحادیه اروپا به ساخت‌وساز غیرقانونی فلسطینی‌ها در منطقه C کمک می‌کند، در حالی که این منطقه تحت کنترل امنیتی اسرائیل قرار دارد.
وی در این رابطه گفت: «فعالیت‌های اتحادیه اروپا در منطقه C به دلایل بشردوستانه انجام نمی‌شود بلکه یک تلاش کاملا سیاسی است. این مسئله بسیار روشن است و تردیدی درباره آن وجود ندارد».
نتانیاهو افزود: «اسرائیل به شدت به تصمیم اتحادیه اروپا برای برچسب‌ زدن به کالاهای اسرائیلی واکنش نشان داد و اواخر نوامبر ارتباط خود را با سرویس‌های دیپلماتیک اروپا و نهادهای این اتحادیه در بروکسل قطع کرد».
اما هاآرتص نوشت، تصمیم نتانیاهو، در عمل، تنها یک گام سمبولیک بود. او یکسری از پیشنهادات وزارت خارجه اسرائیل برای دادن پاسخی شدیدتر به اروپا را رد کرد.
با این حال، او در نشست روز گذشته (دوشنبه) خود با فراکسیون لیکود در کنست گفت، اگر اتحادیه اروپا ارتباط خود درباره مسئله فلسطین را از سر بگیرد، اسرائیل مسئله فعالیت‌های این نهاد در منطقه C را مطرح خواهد کرد.
وی افزود: «ما درباره احترام به قوانین و توقف ساخت‌وساز‌های غیرقانونی با آنها گفت‌وگو خواهیم کرد. ما به تخریب ساخت‌وسازهای غیرقانونی در منطقه C طی سال گذشته سرعت بخشیده‌ایم».
اتحادیه اروپا نوامبر 2015، طرح برچسب‌زدن به کالاهای اسرائیلی تولیدشده در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا هفته آینده در نشست ماهانه خود گام‌های دیگری علیه مسئله اسرائیل-فلسطین اتخاذ کنند اما هنوز مشخص نیست این گام‌ها تا چه حد شدید هستند. تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا به ریاست فرانسه در حال بررسی تصویب قطعنامه علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شورای امنیت سازمان ملل هستند.
روزنامه هاآرتص در نوامبر 2014، سند داخلی اتحادیه اروپا را افشا کرد؛ سندی که شامل فهرستی از تحریم‌ها علیه اسرائیل به خاطر ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بود. این سند شامل پیشنهاداتی نظیر اقدام علیه شرکت‌های اروپایی بود که در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند. همین طور شهرک‌نشینانی که علیه فلسطینی‌ها دست به اقدامات خشونت‌آمیز زده‌اند، از ورود به اتحادیه اروپا منع می‌شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها