سئول خواهان همکاری چین برای تنبیه کره شمالی شد

کد خبر: 482061

رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (چهارشنبه) از چین خواست تا در "تنبیه" کره شمالی با شدیدترین تحریم‌های بین المللی ممکن به خاطر آزمایش اتمی اخیرش کمک کند.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی همزمان با آن منتشر شد که سئول اعلام کرد، کره شمالی اعلامیه‌هایی را در سراسر مرز دو کره پخش و پارک گئون های و دولتش را "سگ‌های دیوانه" خوانده است.
کره جنوبی آمریکا و دیگر کشورهای غربی به شدت در تلاشند تا تحریم‌های جدید و اقدامات تنبیهی بیشتری را علیه کره شمالی به خاطر آزمایش بمب هیدروژنی‌اش اعمال کنند.
پارک گئون‌ های امروز در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: کره جنوبی تا جایی که توان دارد برای اعمال تحریم‌هایی جدی و شدید که کره شمالی را مجبور به تغییر رویه کند، تلاش می‌کند اما در این بین کمک چین، تنها متحد بزرگ کره شمالی لازم و ضروری است.
وی افزود: گرفتن دست دیگران و کمک به یکدیگر در شرایط سخت بهترین نوع همکاری و دوستی است. مطمئنم چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت نقش لازم را ایفا خواهد کرد.
پارک گئون‌ های ادامه داد: کره جنوبی به کمپین تبلیغاتی خود با استفاده از بلندگوهای مستقر شده در مرز ادامه می‌دهد چرا که این مطمئن‌ترین و موثرترین وسیله جنگ روانی محسوب می‌شود. تبلیغات پخش شده گذشته کمک کردند تا سربازان مرزی کره شمالی واقعیت را درباره حکومت دیکتاتوری کره شمالی متوجه شده و به کره جنوبی پناه ببرند. قدرتمندترین تهدید در برابر خودکامگی و دیکتاتوری، واقعیت و حقیقت است.
ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد، صدها اعلامیه ضد کره جنوبی را در نزدیکی بخش غربی مرز دو کره پیدا کرده است. وزارت دفاع کره جنوبی معتقد است این اعلامیه‌ها توسط ارتش کره شمالی پخش شده‌اند.
این درحالی است که پکن نیز اخیرا اقداماتی انجام داده که حاکی از سرآمدن کاسه صبرش در برابر اقدامات تحریک آمیز مکرر کره شمالی است.
در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از چین خواسته تا به داد و ستدهای خود با کره شمالی پایان دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها