مصر «مرد بیماری» که با حمایت عربستان سرپاست

کد خبر: 482920

نشریه «اشپیگل» آلمان در گزارشی مصر را به عنوان «مرد بیماری» توصیف کرد که تنها با حمایت های مالی عربستان سعودی سرپا مانده است.

تسنیم: نشریه اشپیگل در گزارشی نوشت که فجایع پی در پی باعث شده است که اقتصاد مصر آسیب‌های جدی متحمل شود و اکنون همانند مرد بیماری است که تنها با حمایت های مالی عربستان سعودی سرپا مانده است.
در این گزارش با اشاره به سفر اخیر سامح شکری وزیر خارجه مصر به برلین آمده است: شکری به آلمان آمد در حالیکه مدافع عربستان بود و دلیل این حمایت و دفاع از عربستان نیز کمک های اعطایی ریاض به قاهره است.
این نشریه همچنین نوشت که شاید وابستگی مالی قاهره به ریاض تنها عامل پیوستن مصر به عربستان برای مقابله با ایران نباشد و دلیل دیگر این مسئله تیرگی روابط قاهره و تهران از زمان امضای توافقنامه صلح کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی در سال 1979 است.
بر اساس این گزارش، اقتصاد مصر با بحران حادی مواجه است که باعث کاهش قیمت پوند مصر در برابر ارز خارجی شده است و دلیل آن هم سوء مدیریت منابع کشور، کاهش درآمدهای کانال سوئز، کاهش حمایت های کشورهای حوزه خلیج فارس و بحران بخش گردشگری به دنبال فاجعه سقوط هواپیمای روسی در سینا در اواخر سال گذشته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها