العبادی: ترکیه فقط ادعای مبارزه با داعش را دارد

کد خبر: 485130

نخست وزیر عراق با بیان اینکه ترکیه فقط ادعای مبارزه با داعش را دارد خواستار خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک عراق شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المسله، حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت که ترکیه بر مبارزه با داعش تاکید می‌کند اما من نشانه‌ای از مبارزه ترکیه با این گروه تروریستی نمی‌بینم.
وی خواستار تغییر اولویتهای دولت ترکیه که هم اکنون کردها را مشکلی اصلی خود می داند و تمرکز این کشور بر مبارزه با داعش شد.
نخست‌وزیر عراق گفت داعش مسئول انفجارهایی است که برخی از مناطق ترکیه را هدف قرار داده و این هشداری است برای آنکار که خطر داعش را جدی بگیرد.
وی اظهار داشت که نظام ترکیه جنگ خود را علیه عناصر حزب کارگران کردستان گسترش داده و آنها را داخل عراق و سوریه بمباران می کند و این در حالی است که داعش در نزدیکی مرزهای آنها وجود دارد.
العبادی در ادامه گفت: ترکیه تلاش می‌کند که امپراتوری عثمانی قبلی خود در منطقه را مجددا گسترش دهد اما این امر غیر قابل تحقق است.
العبادی با تاکید بر اینکه عراق از حمایت‌های لازم برای مبارزه با داعش برخوردار نبوده است، درباره گسترش خطر داعش در همه کشورها هشدار داد.
نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه حضور یگانهای مسلح ترکیه در خاک عراق امری غیرقابل قبول است، از این کشور خواست که نیروهای خود را از عراق خارج کند.
از چهارم دسامبر گذشته ارتش ترکیه 150 نظامی به همراه 25 دستگاه تانک را در یک اردوگاه آموزشی در نزدیکی موصل مستقر کرده است. این اقدام بدون اجازه دولت عراق بوده و بغداد مخالفت شدید خود را با آن اعلام کرده است.
ترکیه از 14 دسامبر عقب نشینی بخشی از این نیروها را آغاز کرده است.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که عراق رسما از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به ترکیه دستور دهد نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها