کوچک زاده با یک میلیارد دارایی خود چه کرد؟

کد خبر: 518254

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در طی دوره ۱۲ ساله نمایندگی تلاش کردم غیر از حقوق ثابت دریافتی از دانشگاه، از امکان دیگری برای اداره زندگی خود استفاده نکرده باشم، تصریح کرد: هیچ فعالیت اقتصادی نداشته‌ام.

خانه ملت: مهدی کوچک‌زاده در جلسه علنی امروز ( سه شنبه، 14 اردیهشت‌ماه) در نطق میان دستور خود، گفت: به عنوان یکی از افرادی که با شیوه تنظیم و اجرای برجام، همواره مخالفت کرده ام و از طرف رئیس‌جمهور متهم شده‌ام که «نان ما در تحریم است» این نطق را به اطلاع ملت ایران می‌رسانم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شوری اسلامی ادامه داد: در پایان 12 سال نمایندگی مجلس، ضمن عذرخواهی و طلب حلالیت از همه افرادی که حقی به گردنم دارند؛ اول از مردم شریف و دوم کارکنان مجلس شورای اسلامی و همکاران، خصوصا مجموعه خدوم و نجیب برادران پاسدار و کارکنان سخت‌کوش نقلیه که انصافا گاهی شب‌ها هم برای آسایش ما نخوابیدند و همین‌طور از یاری‌کنندگان اینجانب و فراهم‌کنندگان زمینه خدمت و آرامش خود در این 12 ساله، چه خانواده و چه دوستان و نزدیکان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی افزود: اگر این 12 سال خدمت، ثوابی داشت همه آنها شریک هستند و اگر عقابی داشت همه مربوط به من است و از خداوند رحمان و رحیم می‌خواهم خطاها و کوتاهی‌های این بنده قاصر را ببخشاید.
کوچک‌زاده تاکید کرد: از آنجا که اعتقاد راسخ دارم یکی از لوازم اصلی توفیق خدمتگذاری مسئولان به مردم نجیب و مقاوم ایرانی اسلامی و جلب اعتماد آنها به‌عنوان یکی از دو رکن اساسی جمهوری اسلامی، همراهی با آن‌ها در سختی‌ها، کمبودها و پرهیز از بهره‌مندی‌های به ظاهر قانونی اما به شدت غیرمنصفانه است، لازم می‌دانم به عرض ملت شریف برسانم؛ اینجانب در طی دوره 12 ساله نمایندگی تلاش کردم غیر از حقوق ثابت دریافتی از دانشگاه، از امکان دیگری برای اداره زندگی خود استفاده نکرده و هیچ فعالیت اقتصادی نداشته باشم.
وی ادامه داد: طی این 12 سال تدریس در دانشگاه را رها نکردم، لذا مبلغ حدود 90 میلیون تومان از حق‌التدریس حاصله را همراه با غریب به120 میلیون تومان منابع حاصل از حق مأموریت‌ها -که تعدادشان زیاد هم نبود چراکه من به تعداد انگشتان دست سفر خارج هم نرفتم و همیشه اکراه داشتم- و جایزه‌ها و موارد دیگر که به بهانه‌های مختلف به مسئولان داده می‌شود جمعا معادل 210 میلیون تومان از همان زمان وصول در دو صندوق قرض‌الحسنه در دانشگاه تربیت مدرس و در بنیادخدمات اسلامی برای پرداخت به صاحبان اصلی آن یعنی مردم قرار دادم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اداره‌کنندگان این وجوه کتبا و شفاها می‌دانند در غیاب حقیر اداره و مدیریت وجوه با ولی‌امر خواهد بود، افزود: بنا به صورتحساب دقیق و رسمی حسابداری مجلس کل مبالغ مربوط به هزینه‌های نمایندگی همچون حق همراه، محافظ، راننده، دفتر، مسکن، تلفن و... طی این 12 سال به اندکی بیش از یک میلیارد تومان بالغ شده است و همه ساله ضمن پرداخت خمس آن‌ها به مرجع و مولایم، در حد توانایی شناسی ایثارگران و خدمتگزاران انقلاب و اسلام، آن را به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنها قرار دادم و مدارکش نیز موجود است و هیچ استفاده شخصی از آن نکردم.
وی تصریح کرد: اکنون از همین تریبون اعلام می کنم چنانچه متولیان امر مقاومت اسلامی و مدافعان غیور و شریف حرم در کشور، سرداران عزیز سپاه اسلام، صلاح بدانند و این مبلغ و این حقیر را لایق بدانند مایلم این مبلغ را تمام و کمال در اختیار ایشان بگذارم تا صرف مقاومت اسلامی و خانواده ها و بازمانده های شهدای حرم شود؛ شاید خداوند متعال به فضل و کرمش این حقیر را هم لایق جهاد با مال دانسته و آن را قبول و مقدمه فراهم شدن توفیق جهاد با جان در عرصه مقامت اسلامی قرار دهد زیرا ما افتخار می کنیم در راه دفاع از حرم به شهادت برسیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آنچه از این 12 سال در این دنیا نصیبم شد فحش و تهمت و ناجوانمردی هتاکانی بود که در پوشش هواداری از مدعیان "ادب مرد به ز دولت اوست" و "زنده باد مخالف من" روانه من گردید.
کوچک زاده ادامه داد: آقای روحانی! طبق خواست و ادعای خودتان مجلسی شکل گرفت که به فرمایش سرلیست اصلاح طلبان تهران آقای دکتر عارف، بنا نیست از دولت سوال و استیضاح کنند؛ سرلیست اصلاح طلبان قم - آقای لاریجانی- هم با عملکردش در ریاست فعلی مجلس اثبات نموده که اگر دولت صریح قانون را هم نادیده بگیرد مدارا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برای مردم خیلی هم فرق نمی کند سرلیست اصلاح طلبان قم به کرسی ریاست مجلس جلوس کند یا سرلیست اصلاح طلبان تهران، خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: به شما توصیه می کنم بعد از سه سال بدگویی و تهمت و فحاشی به این و آن که بنای جواب دادن به شما را هم ندارند، دست بردارید و نه در 100 روز بلکه در قریب به 400 روز باقیمانده صدارتتان، فکری به حال بیکاری و گرانی و دیگر مشکلات مردم بنمایید و یقین داشته باشیم خواست مردم آزادی افسارگسیخته و فحشا که موجب هتک و بی حرمتی خود آنان می شود، نیست.
کوچک زاده در بخش پایانی نطق میان دستور خود گفت: آقای هاشمی با ارزیابی مطلوب شرایط کشور فرموده اند "حالا دیگر می توانم راحت بمیرم"؛ من عرض می کنم خدا انشاءالله به شما و همه خادمان ملت 120 سال عمر بدهد و هم توفیق داشته باشیم به نحوی این عمر را سپری کنیم که واقعا مرگ برایمان اول راحتمان باشد و با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به سوی جایگاه ابدی سفر کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها